Daggis Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hei har nettopp reinstallert alt på min maskin og har fått et merkelig problem. Når jeg starter opp maskinen så kommer jeg til WIN XP logoen og så blir det svart. Dette skjer så lenge jeg kun har USB tastaturet mitt koblet til. Med en gang jeg har koblet til mitt gamle PS/2 tastatur så funker oppstarten og maskinen helt greit. Hva er problemet? Hadde jo kun dette USB tastaturet koblet til før og da funket oppstarten fint. Noen som har tips Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Dette kan ligge i registry, og kan fikses ved å gjøre en enkel liten registry-endring. Den ligger under HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Kbdclass\Parameters og heter connectmultiple ports. Hvis denne verdien står til 1 skal du sette denne til 0. Hvis ikke det er dette, ville jeg prøvd å legge inn drivere til tastaturet før du kobler det til. Du må selvfølgelig gjøre endringen i registry før du kobler tastaturet ditt til (hvis det er dette som er problemet da). Lenke til kommentar
Daggis Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Det funka det ja. Etter å ha endre registeret og 3 restarter så funker alt som det skal Tusen takk for kjapp og god hjelp. Eneste er at nå klikker maskinen hvis jeg har et PS/2 tastatur koblet til, men det skal på loftet allikevel. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Så bra Jeg tok en sjanse på at det var dette som skulle til og flyttet tråden til Windowskategorien. Flaks for meg at det stemte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå