Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannpuss på tunga?

Anonym5656

Anbefalte innlegg

Så akkurat en reklame om tannbørsten som kan rengjøre tungen også. Er det bra å rengjøre tungen på den måten? Jeg følte meg litt fristet til å prøve den tannbørsten faktisk.

Mener å huske at en kompis av meg gjorde det før, fordi han fikk noe hvitt på tungen, som han da skrapte bort med no tunge-renser av no salg.

Har også hørt no rykter om at hvis man begynner med det så må man gjøre det oftere og oftere senere...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lest på en helseside at hvis man svelger det svovel greiene på tunga om morgenen, eldes man fortere. Så man bør spytte det ut og så pusse tunga i tillegg hver morgen.

7369928[/snapback]

Det der tror jeg ikke noe på. Hvilke helseside var det så du leste det på?

Lenke til kommentar
Jeg har lest på en helseside at hvis man svelger det svovel greiene på tunga om morgenen, eldes man fortere. Så man bør spytte det ut og så pusse tunga i tillegg hver morgen.

7369928[/snapback]

Det der tror jeg ikke noe på. Hvilke helseside var det så du leste det på?

7371289[/snapback]

Fint for deg. Jeg har lest det ihvertfall. Og det var på en helseside som jeg har glemt adressa til. Leste det i sommer. :evil:

Lenke til kommentar

Nei. Tror ikke de har. Jeg har ikke sett det noen steder. Du må nok oppsøke et tannlegekontor.

Databamse: De fleste av oss spytter vel uansett ut det vi fjerner under pussing. Det var ikke deg jeg ikke trodde på, men den nevnte artikklens innhold. ;)

Lenke til kommentar

Jeg pusser lett og skraper av laget med kanten av en skje, så skyller jeg med munnskyll som i tillegg inneholder fluor. Brukte en sånn tungeskrape en kan kjøpe på bl.a apoteket, men de to jeg kjøpte knakk. Jeg var nok litt hardhendt. En skje funker greit, så lenge en ikke kommer borti drøvelen. Jeg bruker colgate munnskyll og sånn solidox tannkrem med aktiv sink. Muligens litt smør på flesk, men jeg synes det er fint å være på den sikre siden. En får sannsynligvis ikke klager om en har dårlig ånde, jeg sier det iallefall ikke til andre. Spytt inneholder stoffer som forebygger dårlig ånde, så om en har lav spyttproduksjon/ofte er tørr i munnen så kan en være ekstra utsatt for å få det. Vi får f.eks tørrere munn om natten, har hørt det er fordi vi har en tendens til å puste mer med munnen. Tyggis skal øke spyttproduksjonen.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...