Anonym5656 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Så akkurat en reklame om tannbørsten som kan rengjøre tungen også. Er det bra å rengjøre tungen på den måten? Jeg følte meg litt fristet til å prøve den tannbørsten faktisk. Mener å huske at en kompis av meg gjorde det før, fordi han fikk noe hvitt på tungen, som han da skrapte bort med no tunge-renser av no salg. Har også hørt no rykter om at hvis man begynner med det så må man gjøre det oftere og oftere senere...? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg pleier å dra over tunga når jeg pusser tennene. Bruker bare den vanlige børsten, og ikke den "tungebørsten" som det reklameres med. Innbiller meg at jeg ikke få dårlig ånde så lett, men det er sikker bare overtro... Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 I sommer kjøpte jeg meg en sånn tannkost med sånne tagger på toppen. Funker mye bedre å skrape tunga med den, enn med de vanlige børstene på kosten. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det hvite på tungen er et svovellag (som forårsaker dårlig ånde) og dette kan være fint å fjerne. Vet ikke noe om påstandet om at må gjøre det oftere hvis man først begynner, selv pusser jeg tunga med vanlig tannbørste. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg får bare dårligere ånde av å bruke "tungedelen" på tannkosten. Har hatt mange tannkoster med forskjellige tagger på til tungen, men ingen fungerer egentlig. Lenke til kommentar
asoris Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ved tungepussen, som jeg foretar hver morgen, benyttes en barne-tannbørste av det mykeste slaget. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har lest på en helseside at hvis man svelger det svovel greiene på tunga om morgenen, eldes man fortere. Så man bør spytte det ut og så pusse tunga i tillegg hver morgen. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Jeg skal skaffe meg tungebørste. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hadde det vært farlig å pusse tunga, så hadde de nok ikke oppfordret til det. Jeg pusser tunga lett, både morgen og kveld. Syns jeg får litt mer sånn hvitt etter at jeg piercet tunga, men ikke noe plagsomt. Lenke til kommentar
asoris Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har lest på en helseside at hvis man svelger det svovel greiene på tunga om morgenen, eldes man fortere. Så man bør spytte det ut og så pusse tunga i tillegg hver morgen. 7369928[/snapback] Det der tror jeg ikke noe på. Hvilke helseside var det så du leste det på? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har lest på en helseside at hvis man svelger det svovel greiene på tunga om morgenen, eldes man fortere. Så man bør spytte det ut og så pusse tunga i tillegg hver morgen. 7369928[/snapback] Det der tror jeg ikke noe på. Hvilke helseside var det så du leste det på? 7371289[/snapback] Fint for deg. Jeg har lest det ihvertfall. Og det var på en helseside som jeg har glemt adressa til. Leste det i sommer. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 får man tungeskrape i vanelig matvarebutikk? Lenke til kommentar
asoris Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Nei. Tror ikke de har. Jeg har ikke sett det noen steder. Du må nok oppsøke et tannlegekontor. Databamse: De fleste av oss spytter vel uansett ut det vi fjerner under pussing. Det var ikke deg jeg ikke trodde på, men den nevnte artikklens innhold. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Blah, jeg kan ikke skjønne hvorfor noen skulle drive og svelge det de pusser av tunga si Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Blah, jeg kan ikke skjønne hvorfor noen skulle drive og svelge det de pusser av tunga si 7383939[/snapback] Du svelger jo når du ikke pusser tunga, rett etter du har stått opp. Sammen med spyttet du svelger så svelger du også svovelbelegg i samme slengen. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ja, men det er forskjell på å svelge når man står opp, og å pusse vekk belegget så det ligger løst på tunga, og så gurgle det i seg. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ja, men det er forskjell på å svelge når man står opp, og å pusse vekk belegget så det ligger løst på tunga, og så gurgle det i seg. 7384436[/snapback] Det siste har ikke jeg nevnt eller favorisert, så det er sagt Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Jeg pusser lett og skraper av laget med kanten av en skje, så skyller jeg med munnskyll som i tillegg inneholder fluor. Brukte en sånn tungeskrape en kan kjøpe på bl.a apoteket, men de to jeg kjøpte knakk. Jeg var nok litt hardhendt. En skje funker greit, så lenge en ikke kommer borti drøvelen. Jeg bruker colgate munnskyll og sånn solidox tannkrem med aktiv sink. Muligens litt smør på flesk, men jeg synes det er fint å være på den sikre siden. En får sannsynligvis ikke klager om en har dårlig ånde, jeg sier det iallefall ikke til andre. Spytt inneholder stoffer som forebygger dårlig ånde, så om en har lav spyttproduksjon/ofte er tørr i munnen så kan en være ekstra utsatt for å få det. Vi får f.eks tørrere munn om natten, har hørt det er fordi vi har en tendens til å puste mer med munnen. Tyggis skal øke spyttproduksjonen. Endret 29. november 2006 av kjaks Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hvor ofte skifter folket her tannkost? Leser noe om folk som kjøpte seg tannkost i sommer ... Ikke rart noen her plages med dårlig ånde. Selv skifter jeg en gang i måneden. Greit å ha en tannkost som ikke kjennes ut som grisebust. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Skifter tanbørste når bustene ikke står "rett ned" lenger... Dvs i det den begynner å miste formen på bustene... Det pleier å intreffe ca hver 6 uke ved 3 ganger munnpuss til dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå