ventle Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) mistet ADSL-forbindelsen en periode i går kveld og fordi jeg var nødt til å komme meg på nett satte jeg opp en oppringt forbindelse med mobilen som modem. Når jeg i dag skulle koble til nett på vanlig måte, via routeren, var ikke pc'en enig i dette og bildet for å koble til den oppringte forbindelsen kom opp. Jeg prøvde først å slette den oppringte tilkoblingen, som bare førte til at maskina fortsatt ikke ville koble seg til nettet og heller ikke ga noen melding/feilmelding. Jeg har prøvd å kjøre Internet Connection Wizard og sett litt rundt i innstillingene uten å funnet noe unormalt. Jeg har prøvd både trådløst og kablet nettverk, men får ikke koblet til (har kontakt med routeren, men ikke med internett). What to do? Endret 27. november 2006 av ventle Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Har du satt nettverkskortet ditt til å motta IP-adresse automatisk? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Prøv å logge deg på routeren og feilsøke derfra og sjekke ipene den sender ut. siden du får kontakt med den så virker det ikke som en LAN-feil. Kommer du på nett med andre dataer? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 LØST var så pinlig enkelt som at jeg i ett svakt øyeblikk koblet den stasjonære maskina i kjellern direkte på ADSL-modemet, og dermed var ikke routeren lenger fysisk tilkoblet nettet. Takker for svar uansett, moderator kan gjerne stenge tråden nå. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 *automatisk svar* Problemet er løst, stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg