Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Bestilte varer fra Danmark for et par uker siden. Varene "strandet" på postfortolling på Alanabru, for å si det mildt (har ligget der i 8 døgn nå i følge Postens tracking system). I dag mottok jeg kvitteringer fra det danske firmaet... kvitteringene som skulle og burde ligget fulgt med pakken slik at byråkratiet kan regne norsk toll og MVA ut av summen. Nå sitter de på Alnabru med en pakke uten kvittering.

Noen som har vært oppi denne situasjonen? Jeg har ikke fått brev fra postfortollerne der de ber meg dokumentere pris.

De prioriterer neppe pakker som det, og kommer vel tilbake til den om et par uker.

Erfaringer? Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre det er for mye bry, sett av litt tid til å ta deg en tur ut. Men det letteste er sikkert å sende dem en faks eller noe hvor du forklarer situasjonen.

Eller du kan ringe kundeservice og forklare dem situasjonen. Det vil sikkert også funke.

Kundeservice: 810 00 710

Lenke til kommentar

Jeg bor for tiden i Stavanger, så en reise til Alnabru vil nok koste mer enn verdien i selve pakken! :smile:

Postens kundeservice svarer ikke på konkrete spørsmål om postfortolling. Folka som sitter der har nemlig ikke peiling på det området. Alt jeg har fått bekreftet er at det for tiden er rask tollingstid på Alnabru.

Lenke til kommentar

Ah. Da så. :smile:

Kanskje du burde ta en prat med Tollvesenet (de tollerene jeg har snakket med i Stavanger har vørt helt fantastisk hyggelige) i Stavanger da. Bare for å høre hva som skjer med pakker uten fortollingspapirer.

Men kundeservice burde iallefall kunne hjulpet deg med nummer og henvisning, IMO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...