skylinepower Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hva sjer hvis man overklokker for mye? hvordan resette alt? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Overklokker man for mye med for dårlig kjøling så kan man brenne CPU, du vil dog merke ustabilitet lenge før dette skjer. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hva sjer hvis man overklokker for mye?hvordan resette alt? 7363000[/snapback] du vil mest sannsynlig få blåskjerm, eller bildet fryser seg. Les manualen på hk ditt så finner du reset knappen/ jumperen. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Det kan hende at PCen ikke starter i det hele tatt, den kan boote men være utstabil, og den kan bli overopphetet. For å resette BIOS-innstillingene må du flytte clear CMOS-jumperen på hovedkortet (se manual) fra pinne 1+2 til 2+3 i noen sekunder, flytte tilbake og så boote opp. Men generelt bør du ikke overklokke for langt uansett. Hvis du merker noe tegn til ustabilitet i tester som Prime og 3Dmark har du klokket for langt, og bør gå ned litt. Å ta sjanser med overklokking er ikke videre smart med mindre du overklokker for overklokkingens, og ikke ytelsens skyld, med tanke på gartantibrudd og den slags. EDIT: Der var jeg seint ute ja... Endret 26. november 2006 av G.G. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 hvordan merker man at det er ustabilt i 3d mark. hvoiis du ser på profilen min så er det et dørlig Gf 6200 kort jeg har tenkt og klokke litt. men når jeg kjører test så et kortet så dørlig at det hakker, så hvordan merker jeg at det er ustabilt? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) hvordan merker man at det er ustabilt i 3d mark.hvoiis du ser på profilen min så er det et dørlig Gf 6200 kort jeg har tenkt og klokke litt. men når jeg kjører test så et kortet så dørlig at det hakker, så hvordan merker jeg at det er ustabilt? 7363177[/snapback] egentlig er det ikke noe vits å klokke det kortet der. Du vinner ikke noe på det likevel, forkjellene blir bare minimale på papiret, og du vil ikke merke noe forbedring i spill. Kjøp deg heller et nytt og billig skjermkort istedet. Endret 26. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 dette kortet er jo billig skal ha på en viufte så jeg får klokket det litt. hvordan reagerer jeg at det er ustabilt Lenke til kommentar
Brian Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 dette kortet er jo billig skal ha på en viufte så jeg får klokket det litt. hvordan reagerer jeg at det er ustabilt 7363272[/snapback] du vil få artifacts og slikt. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 du vil få artifacts og slikt. Hva er det? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 du vil få artifacts og slikt. Hva er det? 7363305[/snapback] prikker, flekker streker eller andre unormale ting i skjermbildet. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hva med hk? hva sjer med det hvis det blir klokket for mye? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Hva med hk?hva sjer med det hvis det blir klokket for mye? 7363693[/snapback] det vil mest sannsynlig fryse seg eller ikke boote hvis du drar det for langt. Og vil bli ustabilt.. Endret 26. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå