Gå til innhold

Hva sjer hvis man overklokker for mye?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan hende at PCen ikke starter i det hele tatt, den kan boote men være utstabil, og den kan bli overopphetet. For å resette BIOS-innstillingene må du flytte clear CMOS-jumperen på hovedkortet (se manual) fra pinne 1+2 til 2+3 i noen sekunder, flytte tilbake og så boote opp. Men generelt bør du ikke overklokke for langt uansett. Hvis du merker noe tegn til ustabilitet i tester som Prime og 3Dmark har du klokket for langt, og bør gå ned litt. Å ta sjanser med overklokking er ikke videre smart med mindre du overklokker for overklokkingens, og ikke ytelsens skyld, med tanke på gartantibrudd og den slags.

EDIT: Der var jeg seint ute ja...

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
hvordan merker man at det er ustabilt i 3d mark.

hvoiis du ser på profilen min så er det et dørlig Gf 6200 kort jeg har tenkt og klokke litt.

men når jeg kjører test så et kortet så dørlig at det hakker, så hvordan merker jeg at det er ustabilt?

7363177[/snapback]

egentlig er det ikke noe vits å klokke det kortet der. Du vinner ikke noe på det likevel, forkjellene blir bare minimale på papiret, og du vil ikke merke noe forbedring i spill. Kjøp deg heller et nytt og billig skjermkort istedet.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...