Tigercat Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Hei, Jeg har en amd athlon 1 ghz cpu og med et via vt8363/5 kt133 hovedkort. Jeg har lyst til å klokke opp denne, men jeg er ganske fersk i faget. Lurte på om noen av dere der ute kunne hjelpe meg litt på veien. Finnes den noen step by step manualer som forklarer hvordan man gjør dette med mitt hovedkort og cpu. Eller er det noen som kan ta det ut av luften..... Håper det er noen hjelpsomme folk der ute... TC Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du må gå inn i Bios (Trykke Delete i oppstarten), og sjå om du finner en plass du kan stille fsb, står ofte noke sånt som "Bus clock" eller lignande... Still opp hakk for hakk, og når maskina blir ustabil, stille du et hakk eller to ned... thats it :smile: Men pass på å ha kjøling som kan takle dette, prosessoren blir som alle veit varmare av å klokke... Lenke til kommentar
Tigercat Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Ja det er greit, men bør man ikke åpne cpu. slik at man kan justere på multi.p også. hvordan stiller man denne på mitt hk. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Du åpner ikke opp CPU, du lager en forbindelse mellom broene på L1. Les denne artikelen på Overklokking.no. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Tigercat Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Hei, det går dårlig å sette opp fsb. maskinen fryser selv om jeg setter fsb til 104. Må nok prøve å stille på mulit.p. Problemet er at jeg ikke har manualen til hk, finner den ikke på nettet heller. Trenger denne for å se hvordan jeg skal stille dippene...... Hvis noen har manualen eller vet hvordan jeg kan gjøre det.....pleace let me now? Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Er det denne manualen du trenger? http://www.azza.com.tw/FTP/Manuals/UM-KT133TX-E2B.PDF Bare tok et søk på google, kan tenkes det ikke er denne, Lenke til kommentar
Tigercat Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 takk Men jeg ble ikke noe klokere, det sto ingen ting om muliti.p der....uffff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå