Zenit Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har alltid lurt på om man egentlig trenger en 20-pins til 24-pins overgang hvis: PSU: Har 20-pins kontakt HK: Har 24-pins kontakt Jeg kom over problematikken da jeg skulle sette opp en server. Som seg hør og bør hadde jeg ikke så veldig lyst å eksperimentere med boksen og kanskje oppleve svidd hovedkort. Kontakten passet riktignok inn mot 20 av pinnene fysisk sett. Derfor googlet jeg litt på emnet, men det var ikke så lett å finne en definitiv forklaring. Tegninger over linjer og spenning i de forskjellige kontaktene var ikke nok til at jeg følte meg sikker. Derfor ble en overgang kjøpt. Håper derfor at noen har praktisk erfaring og kan komme med fakta som kan fjerne tvil om hva som er riktig Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det kommer an på hovedkortet. Mange HK, inkl. mitt eget, støtter (u)vanlige 20-pins-kontakter. Som oftest plasserer du den da midt på slik at det er to ubrukte kontaktpunkter på hver side. Sjekk manualen til HK du - eller RTFM om du vil Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Vel, jeg sjekket manualen for mitt hovedkort, og stod ikke noe om det. Så pass vet jeg, for jeg var nøye der. Nå husker jeg ikke hovedkorttypen lenger, men var i hvert fall slik at når kontakten ble presset inn, så var det 4 pinner ledig på den ene siden. Lenke til kommentar
HBK Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 På mitt Epox hovedkort, så virker det utmerket uten en overgang iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå