relsafus Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Litt lang den headingen, men den sier vel det meste om hva jeg lurer på. Oppsett er som følger: 1) Registrert en konto på DynDNS.org for å få et gratis Domene. Min ISP (Telenor) kan ikke tilby fast IP adresse, så derfor bruker jeg programmet "DynDNS-Update" til å sjekke om ekstern IP på Ruter er endret (mht. booting av Ruter etc.) Dette fungerer (men ikke alltid, se punkt 3) 2) Ruter gir ut DHCP adresser til "alle", men jeg har en Apache Serveren med noen foldere på som må ha fast IP. Dette styrer jeg ved oppsett i ruter, OK. 3) Så til selve spørsmålet. Når Hamachi tjenesten er aktiv på noen andre PCèr i nettet (gutta spiller samme PC spill i et virtuelt LAN), så ser det ut som at det nye virtuelle nettverkskortet "lurer" DynDNS-Update til å tro at Hamachi er ny ekstern IP adresse.... Kværker jeg Hamachi, så tror DynDNS at Apache Server (eneste maskin på LAn med fast IP) skal være Ekstern IP adresse til Ruter... ;( Det er ingen påstand her fra min side at det er Hamaci som er "synderen", men det kan se slik ut... DynDNS domet mitt og DynDNS-Update kan stå i dagevis aktivt uten problemer, men når "gutta" starter å spille sammen via Hamachi så kan det virke som at det skjærer seg. Noen som har tilsvarende oppsett / erfaringer / forslag til endring ? /L Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Her var det ikke mye respons ? Bump, anyone med Hamachi erfaring.. /L Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå