Gå til innhold

Ny pc maks 7000, barebone?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lenge siden jeg har surfet rundt på hw.no så er litt ute av pc verden for øyeblikket.

Men det er på tide med ny PC. Barebone (dvs liten pc, shuttle lignende sak?) vurderer jeg sterkt. Har satt prisen på maks 7000,- Denne prisen er da uten skjerm. Men kunne tenkt at dere anbefalte en god skjerm til ca 2000,- Ikke over.

Bruksområde

For det meste sitter jeg og prater med venner på msn og hører på musikk. Er litt "old school" så spiller gjerne en kamp med CS 1.6 med kompiser av og til. Andre spill som jeg ellers spiller er bilspill. Som f.eks. NFS:Underground 1/2 o.l.

Kabinett

Gjerne en barebone som ser bra ut. Men setter ytelse fremfor utsende.

CPU

For tiden har jeg en AMD athlon xp-m2400+ Regner med at disse CPU'ene er utrangert for lenge siden. Men vil helst ha AMD. Sånn er det bare.

Skjermkort

Her kunne jeg tenkt meg nVidia. Ettersom jeg har god erfaring med de skjermkortene.

HDD

Har en Seagate Barracuda 200gb ATA som jeg vil beholde. Men en S-ATA som OS disk. Regner med S-ATA er de kjappeste HDD fremdeles?

Minne

Her har jeg fra før 1024 mb med TwinMos 400MHz (512+256+256.) Dette er da ønskelig å bruke, men om jeg vil merke stor forandring med å velge nytt/annet minne, så gjør jeg det. Som sagt, jeg kan ikke PC så godt lenger.

DVD brenner

Har NEC 3540 (tror jeg den heter) Denne er også ønskelig å beholde.

Har jeg da glemt noe?

Ellers kan jeg si at jeg kan tenke meg en stille PC ettersom den skal stå i en stue. Og ha mulighet til å koble den opp mot en TV så jeg kan se filmer fra PC'en.

Ha en kjempe fin dag videre folkens.

-peace

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.shg.no

811038 Antec NSK1300, MicroATX Cube, 300W, Blac 737,00

kabinett med 300 watt micro-atx

311264 MSI K8NMG2-IL, nForce 6150, S939 570,00

hovedkort med plass til 4xram, du har 3.

hovedkort har også integrert skjermkort, hvis du stiller lite krav til spilling så holder det til cs 1.6

321092 AMD Athlon64 3200+, S939, Bulk, BW 559,00

helt grei cpu, tilsvarer 3ghz pentium. til rett pris

420603 Samsung SP T133 300GB, SATAII, 8MB 858,00

sata2 hd, kan fåes til 640kr med 250gb.

under 3000kr.

du kan jo kjøpe dyrere kabinett med mer strøm til 1400kr

hovedkort til 1100kr

intel core duo til 1700kr

ram til 2500kr for 2gb 800mhz

skjermkort til 1000 til 4000kr

skjermkortene til det bruket du beskriver går greit med det integrerte iallefall så vil et kort til 1000kr holde unna en del uten eyecandy på fullt.

kjøp en lcd skjerm med dvi

om du vil ha 17 eller 19 eller 20 bestemmer du selv, det går greit med 17, ingenting i veien. og dem børe ligge på 4ms. så rask responstid, wievsonic, samsung har greie skjermer. noen vil gjerne anbefale widescreen, trenger ikke være så dyrt men egentlig ikke nødvendig. ser du veldig mye tv såklart det er en fordel, men msn, neppe.

du kan prøve det første oppsettet med integrert skjermkort og se om du har behov for mer, if so, så er det bare å kjøpe et pci-e skjermkort

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Jeg tror nok du må kjøpe ny ram ihvertfall, regner med at det er DDR ram du har. Når du da kjøper et nytt hovedkort må du mest sansynelig ha DDR2 Ram.

7401913[/snapback]

Kun hvis han skal ha AM2/C2D. Nå har trådstarter ytret øsnek om å kunne bruke ram'en sin i den nye maskinen, og forslaget som kom over her benytter seg da av s939, som vil si han ikke trenger nytt minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...