Gå til innhold

Oppgrad. Am2/Intel. 5-6000kr

Anbefalte innlegg

Tenker på å oppgradere PCen min.

Har fra før Opteron 146, nForce4 Lanparty Ultra, 2 GB Value RAM og X1800 XT. Så burde jeg vel tenke på AM2 eller Intels nye snart.

Kan dere sette opp noen komponenter jeg kan kjøpe til 5-6000 kr. Skal ha HK, RAM og CPU. Resten har jeg.

Dobbelkjerne og 2 GB RAM må jeg ha. HK vet jeg ikke så mye om, så det må dere nesten finne ut av. Bruker PCen til spill, tekstbehandling og surfing.

Intel eller AMD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nah.. Synes ennå det koster mer enn det smaker. Nesten 3000kr for 2GB minnet er ufattelig dyrt. Minnet er kjempe bra det, men prisen en betaler for øyeblikket er jo helt på trynet...

Støtter forslaget om å kjøpe en DC opteron eller "vanlig" DC til s939.. Gir mer utbytte..

Så kan du heller ta en solid oppgradering om 6-9 mnd..

Lenke til kommentar

her har du ett godt oppsett. Rammen er konge og er ikke altfor dyr i forhold til ytelse, HK er standar om du ikke har veldig bruk for SLI/CF. CPU'en kan du lett klokke til en E6600. Kjøp enten Zalman vifte eller en schyte heatpipe kjøler så kommer du langt. Kjøper du fra netshop slipper du dessuten frakt.

Spar til ett DX10 kort. Skjermkortet ditt er fremdeles ganske bra, så lite poeng å kjøpe noe annet enn DX10 kort.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38373

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...