Gå til innhold

3dmark 2001: Er 11500 bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-16 04:28, skrev ZkedaR:

15000 var litt opti men...

Fetteren min har likt oppsett...

133*19=2533

3dmark: ca. 11500

158*19=3002

3dmark: ca. 13500

Det avrb med uklokket skjermkort (Asus GF4 "Ti4500"*)

*Ja det med 290 gpu og 600 mem...

den pcen skal klare 15000 tror jeg, jeg sitter på en pc med 13500, det er 1,[email protected] ghz og gf4ti4400 klokket litt, da steg den ifra ca 9000 til 13500 og det er 3000 poeng mere.

Lenke til kommentar

Synes det blir litt meningsløst å overklokke når det eneste formålet er å få høyere 3Dmark...

Hvis man har en såpass bra PC som mange av dere har så kjører dere alle spill uten problemer uansett, hvorfor risikere noe hvis dere ikke trenger å overklokke i det hele tatt?

Litt sånn "Min pikk er lengre enn din" syndrom, hehe

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 09:36, skrev l1th1um_:

Noen som vet om et program til å overvåke temp/spenning på skjermkortet?

Håper noen kan hjelpe meg, for jeg blir f*** så nervøs hver gang jeg klokker skjermkortet (klokker alltid ned igjen fort, pga at jeg vet ikke om kortet tåler det.)
:grin:

bare du er forsiktig og begynner på 10% mere mhz enn det er opprinnelig så øker med 5 mhz hele tiden og tar en sjekk i 3dmark2001 for hver gang så er du og kortet ditt trygge. ser du grå prikker eller pylogoner som popper opp på skjermen må du klokke ned litt, disse tegnene kommer før kortet tar skade av det hvis du øker forsiktig med 5 mhz hele tiden og ikke 50. minne kan klokkes mye mere enn gpu, og du har også mye mere ytelse og hente på minne enn på gpu, bare så du er klar over det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 10:56, skrev CAT-scan:

Synes det blir litt meningsløst å overklokke når det eneste formålet er å få høyere 3Dmark...

Hvis man har en såpass bra PC som mange av dere har så kjører dere alle spill uten problemer uansett, hvorfor risikere noe hvis dere ikke trenger å overklokke i det hele tatt?

Litt sånn "Min pikk er lengre enn din" syndrom, hehe

Hehe, var jo egentlig bare for å se for min egen del da.. :smile: Er jo litt kosli å vite hvor høyt jeg kan klokke da spilla begynner å kreve mer og skjermkortet ikke er godt nok orginalt lenger. :grin: Du skjønner det?! :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-17 06:07, skrev SnowDOG_:

Eg får 2643 poeng med dette oppsettet.
:roll:

det er jo bra det, jeg hadde amd 1,2 ghz, 256mb sdram, 40 gb hd men også gf2mx slik som deg... jeg fikk 1500. en venn har geforce1 og det kortet er mye bedre en gf2mx, han hadde 733 mhz, 128mb ram og fikk 1700. jeg kjøpte gf2pro og steg ifra 1500 til 4200, så det er grafikkortet som er flaskehals.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 11:27, skrev evil_snowman:

Quote:

Den 2002-11-16 09:36, skrev l1th1um_:

Noen som vet om et program til å overvåke temp/spenning på skjermkortet?

Håper noen kan hjelpe meg, for jeg blir f*** så nervøs hver gang jeg klokker skjermkortet (klokker alltid ned igjen fort, pga at jeg vet ikke om kortet tåler det.)
:grin:

bare du er forsiktig og begynner på 10% mere mhz enn det er opprinnelig så øker med 5 mhz hele tiden og tar en sjekk i 3dmark2001 for hver gang så er du og kortet ditt trygge. ser du grå prikker eller pylogoner som popper opp på skjermen må du klokke ned litt, disse tegnene kommer før kortet tar skade av det hvis du øker forsiktig med 5 mhz hele tiden og ikke 50. minne kan klokkes mye mere enn gpu, og du har også mye mere ytelse og hente på minne enn på gpu, bare så du er klar over det.

så lenge det ikke er noen artifacts i 3dmark så er det greit, men når de begynner å komme så ta litt lavere klokkefrekvens (5-10mhz.) ta kun lavere klokkefrekvens på en av tingen (mem eller gpu) da kan du vite om det er rammen eller gpu som er for varm

Lenke til kommentar

Kan dekk skrive opp hva slags config dekk bruker?? så jeg kan sammenligne..

har amp xp1700+

768 ddr ram ting

gf2mx/400 m 32sdram (spis drit ram som det heter)

og hvilken 3dmerker brutke dekk? har 2001 og 2001 se.. men nå i det siste klikker programmet midt i testinga så jeg har ikke fått sjekka på år og tiår

sikkert dessa detonator driverne som ikke funker.. har 40.72 ikke hqomlxåawe... ? sertifisert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...