Gå til innhold

Mobil stjelt, hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

For et par døgn siden ble telefonen min stjelt på en fest, så det betyr at jeg må skaffe meg en ny telefon. Men jeg hadde en bindingstid på min frastjålte telefon hos tele2. Det var 7 mnd'er igjen eller noe, husker ikke helt. Men ihvertfall, jeg hadde ikke noe forsikring på mobilen.

Spørsmålet mitt er: Får jeg kjøpt en ny telefon hos tele2 med samme telefonnummer , og få en ny bindingstid? Eller må jeg forsette og betale på det gamle nummeret mitt, og så kjøpe en ny telefon med et nytt abnomang og betale det i samme slengen? Kan vel ikke være så idiotisk at man må gjøre det?

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få nytt simkort, og må kjøpe en tlf å bruke det i (tlf er da som oftest dyr)

Eller, du kan kjøpe deg ut av bindingstiden og kjøpe ny tlf med binding. (billig tlf pga fratrekk fra teleoperatør)

Du må undersøke hvor mye det koster å kjøpe deg ut, eller åssen tlf du kunne ha tenkt deg.

PS! Du har sperret tlf. vel ? du burde vel også imei-sperre tlf. så den ikke kan brukes.

Lenke til kommentar

Her er telefonen jeg har tittet på :

http://shop.tele2.no/index.php/Portal/sect...d/1359/action/1

Så det er ikke mulig og få kjøpt den telefonen til 299, og beholde gamle abbo mitt? Slik at jeg kan sette inn et nytt tilsendt sim-kort fra tele2, og ikke tegne et nytt abbo? Eller blir det slik at jeg må kjøpe en telefon uten abbo?

( Har sperret telefonen )

Endret av Erawind
Lenke til kommentar

Så det er ikke mulig og få kjøpt den telefonen til 299, og beholde gamle abbo mitt? Slik at jeg kan sette inn et nytt tilsendt sim-kort fra tele2, og ikke tegne et nytt abbo? Eller blir det slik at jeg må kjøpe en telefon uten abbo?

7362234[/snapback]

du har bundet deg til en avtale med tele2, og inntil dne utløper så må du betale avgiften, og du kan ikke kjøpe ny telefon på samme avtale.

Du er der i mot nødt å kjøpe et annet abonnoment (om du ønsker det) og da kan du kjøpe en sponset telefon, eller så kjøper du en telefon uten binding.

Lenke til kommentar

7362234[/snapback]

hvis det hadde vært sånn at man kunne binde seg og binde seg kunne du jo til slutt bli sittende igjen med noen års bindingstid, og det er jo ikke spessielt gunstig. det er derfor det lønner seg og ha forsikring ;)

du har bundet deg til en avtale med tele2, og inntil dne utløper så må du betale avgiften, og du kan ikke kjøpe ny telefon på samme avtale.

Du er der i mot nødt å kjøpe et annet abonnoment (om du ønsker det) og da kan du kjøpe en sponset telefon, eller så kjøper du en telefon uten binding.

7362716[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...