Janster Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Jeg har et nett levert av Catch + Elverumsnett Jeg er bak en firewall + delt IP adresse.(sukk) Men noe har skjedd, jeg har ping til si CS eller DoD som er helt fin på 30-50. Men ALT annet, som min nye Supreme Commander beta, eller Battlefield 2142 er helt håpløst, der ligger ping'en på over 800+ Dette gjelder ALLE spill, som ikke er CS eller DoD. Jeg skjønner ingenting. Jan Så, endelig fikk jeg tak i en systemtekniker, så viser det seg...tada at han har laget 'prioriterte porter' på nettet...slik av når vi spiller CS og Dod har vi MASSIVE båndbredde, 10mbit inn/ut er jo hva vi har her... Men når vi gjør noe som helst annet..VOIP eller...nye Supreme Commander betaen så er det ikke 'spill' som er annerkjent her....fysj...så de har 1000+ latency. Så jeg må ringe og spesifisere hvert spill jeg vil ha åpnet for..FANTASTISK! HURRAH takker Janster Endret 27. november 2006 av Janster Lenke til kommentar
Janster Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Bare legge til, vår nettverksansvarlig nekter for at det er noe problem, og skylder på andre. pluss at barna hans spiller CS uten problemer. Utrolig slitsomt, siden jeg tror vi blir lurt av vår leverandør i og med at våre nettverksansvarlige ikke har så mye peil som jeg trodde de hadde. Sukk.. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Bare legge til, vår nettverksansvarlig nekter for at det er noe problem, og skylder på andre. pluss at barna hans spiller CS uten problemer. Utrolig slitsomt, siden jeg tror vi blir lurt av vår leverandør i og med at våre nettverksansvarlige ikke har så mye peil som jeg trodde de hadde. Sukk.. 7362372[/snapback] Problemet ligger nok i brannveggen. FW funksjonen i XP er noe herk. Installer Zonealarm (gratis versjon) og fortell Zonealarm at ønsket spill (program kontroll) mht. Battlefield)er "trusted" Dette fungerer garantert (måtte gjøre dette selv for 14 dager siden ) /L Endret 26. november 2006 av relsafus Lenke til kommentar
Janster Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Vet ikke om serveren bruker Windows XP firewall, men jeg skal snakke med'n, hadde du samme symptomer?? Hilsen Jan Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Vet ikke om serveren bruker Windows XP firewall, men jeg skal snakke med'n, hadde du samme symptomer?? Hilsen Jan 7363232[/snapback] Yepp, XP brannveggen er jo helt håpløs mht. administrasjon. Zonealarm er 1000 ganger bedre og enklere. Her kan man meget enkelt fortelle FW at spillet/programmet "Battlefield" er "Trusted", Finito, spiller går så det suser. Med XP FW, ble vi banna hele tiden pga. dårlig ping hastighet. /L Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Yepp,XP brannveggen er jo helt håpløs mht. administrasjon. Zonealarm er 1000 ganger bedre og enklere. Her kan man meget enkelt fortelle FW at spillet/programmet "Battlefield" er "Trusted", Finito, spiller går så det suser. Med XP FW, ble vi banna hele tiden pga. dårlig ping hastighet. /L 7371455[/snapback] Jeg tror du er litt ute på viddene, Janster forklarer jo at dette er ett delt nett hos ett BBL e.l. Jeg kan UMULIG tenke meg den nettadminen som brukte en standard winxp innstallasjon for å dele nett ut til ett helt BBL. Forøvrig vil ikke Win XP sin firewall føre til de symptomene for brukerene bak maskinen. EDIT: Jeg tipper problemet ligger i det faktum at nettadmin har hørt om QoS og tenkt at dette er en nødvendig funksjon. Dette fører nok til problemer, da han har bare bestemt seg for å prioritere de portene han bruker, eventuelt de han vet om. Da hadde det nok vært like greit å bare skru av alt som heter QoS. Endret 29. november 2006 av kpolberg Lenke til kommentar
Janster Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 hmm har tenkt på det, Qos har vært en omdiskutert ting. Men jeg sannheten er at i kampen mot den massive fildelingen som befinner seg på bygget, har han prøvd og snøre inn porter, og prioritere ting, og dette har jo bare skadet de som IKKE fildeler, jeg prøvde og forklare til han at..fildelingsprogrammer trenger ikke høy ping also.. Bare båndbredde. Saftsuse, når en har problemer med å forstå forskjellen på bredde og hastighet, da sliter en. nettet er slitsomt igjen idag, jeg skal prøve og skaffe til veie en ny admin til bygget...da vi planlegger og bygge om til fiberoptisk, slik at mitt stusslige navyfield spill skal få -nok- bredde til at jeg kan skyte et annet skip. Latterlig. -sur- Janster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå