Wattengård Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har swapmagic på PSTwo'en min nå. Sitter å spiller mamespill på den Men det er tungvindt å bruke swapmagic og er derfor på utkikk etter en rimelig modchip. Da kom jeg over denne. Hvorfor er den så mye billigere enn f.eks. DMS4? -C- Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det er fordi det er en KOPI av matrix chip, og noe du bør holde deg borte ifra... Det finnes bare EN chip til ps2 etter min mening, og det er matrix infinity... DMS kan til NØD gå... Og ja, chip er MYE enklere en swapM... Men å montere en chip i ps2, er ikke noe hvem som helst kan klare... Trenger du chip, og noen til å montere den, så send meg en pm Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hehe... Har modda 2 xboxer og laga meg kabeltvdekoder oppgjennom tiden så tror det skal gå bra... -C- Lenke til kommentar
gtamann Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Men det er tungvindt å bruke swapmagic hva.. er det ikke bare putte in cden og bytte cden med det brente spillet a? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Jo... Noe som er relativt tungvindt -C- Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Men det er tungvindt å bruke swapmagic hva.. er det ikke bare putte in cden og bytte cden med det brente spillet a? 7364530[/snapback] skal ikke jobbe seg ihel vet du Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hehe... Har modda 2 xboxer og laga meg kabeltvdekoder oppgjennom tiden så tror det skal gå bra... -C- 7364396[/snapback] Hehe, ok... Send meg en pm når/hvis du ikke får det til da, så kan det fikses her Han som gjør det her, tar 3-400kr for å montere, så for den prisen, så gidder ikke de fleste å prøve selv... Men lykke til, og husk å bruke matrix chip Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 H20 er faktisk ikke en Matrix Kopi, men det er en chip som er laget av en slovensk kar som heter summ0ne. summ0ne og en kar fra Israel som kaller seg for "comsoft" har i dag laget de to beste laserfixene til ps2slim. Også mer kjent som "summ0ne fix" og "comsoft v4" fix. Summ0ne fix er også kjent som Subzero fix. Man kan selv gjøre summ0ne fixen ved å legge til noen resitorer Nok Historie. H20 chippen er basert på "open source code" ps2 modchip kode som er utviklet av ICE TEAM. M.a.o, H20 chippen har IKKE matrix kode i seg, men altså ICE kode i seg. Veldig mange billig chipper har ICE kode i seg. Min erfaring med H20 er at chippen er bra iforhold til pris og kanskje en av de beste billig chippene. Dessverre hadde H20+ en helt batch som var feilprodusert, noe som var litt slag i trynet for chippen. H20 har også en tendens til å være litt mer ustabil på de nyeste slim maskinene, så ville heller gått for en annen chip hvis du har en ny slim. Er du ute etter å kjøre MAME vil du absolutt ha en chip med DEV1 support (ja, h20 har det men på en utrolig klønete måte) Som weedman sier, Matrix Infinity er å anbefale. Den er også lettere å feilsøke hvis noe går galt under installering. Har du den nyeste slim maskinen (scph 77xxxx) så er loddepunktene ganske små. Her er punktene i forhold til et fyrstikkhode. Løkke tæll! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Trodde alt homebrew funket uansett chip osv jeg? Min pstwo med swapmagic spiller både snesemu og mame uten problemer... Har modda xbox 1.6. d0 punktet der er vel på størrelse med de punktene der. -C- Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Trodde alt homebrew funket uansett chip osv jeg? Min pstwo med swapmagic spiller både snesemu og mame uten problemer... Har modda xbox 1.6. d0 punktet der er vel på størrelse med de punktene der. -C- 7366393[/snapback] Ja, men her er de tett i tett etter hverandre. Med DEV1 kan du lagre .elf på memorycardet og kjøre alt derifra. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Poenget mitt er vel i bunn og grunn det at det kun finnes 2 ORGINALE chiper, DMS og Matrix. Det meste annet er billig dritt som baserer seg på en av de to... Summone er jo ubrukelig i en PS Two da. Comsoft har vi fjerne fra MAAAANGE maskiner, Helt ubrukelig. Alle maskiner har vi nå montert SubZero i og ikke en laser har brent SubZero er IKKE en SummOne kopling men det var han som fant ut av problemet med PS Two v.12 maskinene, det skal han ha... en annen dritt ting er at H2O mates med + 5V, Matrix med 3,3V De første chipene til PS2 ble matet med 5V. dette lager større magnetisme og er et problem... Men alt dette regner jeg med at du vet, prøver bare å overbevise andre om at matrix er den BESTE og mest stabile chip til ps2, noe du sikkert er enig i Om en sammenligner H2O chipen og matrix så er likheten slående, men at programeringen er forskjellig er vell opplagt da Matrix funker 100% og de andre når de har "lyst" Vi har montert alle sammen helt siden Neo2.2 & Neo4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå