Gå til innhold

majones, farlig med for mye?

Bilge^^

Anbefalte innlegg

hei. jeg spiser majones til de fleste kjøttprodukter, alle typer skinke, servelater, og ofte til leverpostei (pålækker<3) problemet er.. jeg får ofte beskjed om at,'' ey, dette var veeldig mye, eller alt for mye majones!'' er majones virkelig så farlig? hva kan skje me meg om jeg spiser for mye majones i perioder da? :cry: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som med alt annet her i livet, er det nok farlig å spise for mye av det.

Så lenge du ellers er i god form, spiser sunt etc og velger den "lette" fremfor den "ekte" typen har du nok ikke noe å stresse over.

Du går nok lei majones lenge før du tar skadet av det.

7361851[/snapback]

hm.. altså jeg er ikke i spesielt god form. er mest av den slappe typen:/ derfor er jeg litt skeptisk til å spise alle mulige slags fete retter. nei smakte den lette typen på ferie en gang, desverre for helsa så ble det siste gang, for den smakte jo ingenting :S

er det samme med melk, minstekravet er vanlig Tine lettmelk..

Lenke til kommentar

Majones inneholder mange kcal og mye fett, så sjansen for å legge på seg hvis man spiser for mye av det er nok stor. Hvis du ikke er overvektig i dag og heller ikke legger på deg av å spise såpass mye majones, er det jo egentlig ikke noe stort problem. Likevel kan det sikkert være smart å sjekke kolesterolet neste gang du er hos legen. Man kan nemlig ha alt for høyt kolesterol uten at man behøver å være overvektig.

Lenke til kommentar
Majones inneholder mange kcal og mye fett, så sjansen for å legge på seg hvis man spiser for mye av det er nok stor. Hvis du ikke er overvektig i dag og heller ikke legger på deg av å spise såpass mye majones, er det jo egentlig ikke noe stort problem. Likevel kan det sikkert være smart å sjekke kolesterolet neste gang du er hos legen. Man kan nemlig ha alt for høyt kolesterol uten at man behøver å være overvektig.

7362165[/snapback]

aha! :) nei jeg er ikke akkurat spesielt overvektig, men jeg har lagt på meg de to siste åra, etter jeg fikk pc, ja. for å være helt nøyakti da.. ca 95 kg :p

har aldri sjekka kolesterolet med legen før nei, kan sikkert være lurt det ;P

Lenke til kommentar

Ikke noe ondskapsfult ment eller noe. Kun til opplysning.

Om du er av den slappe typen og har en nogenlunde normal benbygging skal du være ganske høy (vi snakker 195cm ++) for å forsvare en normalvekt på 95 kg

Vil foreslå at du reduserer Majonesforbruket ditt.

Du er vel klar over at 100g ekte majones består av over 80g fett?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Har hørt at majones inneholder noe som heter stivelse. Og dette har lett for å legge seg på innsiden av blodårene. Og kan være delgjørlig i forstoppelse i blodårene. Dette er bar enoe jeg har hørt av andre. Så ikke stol 100% på dette innlegget. Spiser en del majones selv.

Lenke til kommentar

Om du er av den slappe typen og har en nogenlunde normal benbygging skal du være ganske høy (vi snakker 195cm ++) for å forsvare en normalvekt på 95 kg

7362798[/snapback]

vi snakker ca 195 cm ja^^, kanskje litt lavere;P

må nok redusere bruken litt ja.. 80g fett i 100g majones var mye..

Lenke til kommentar

7362798[/snapback]

7363979[/snapback]

Da er det nok ikke så altfor ille. Men det skader nok ikke å redusere forbruket.

Eventuelt venne deg til Lett-Majones, som jeg har gjort. fettmengden er halvert i lett-majones

Lenke til kommentar

7362798[/snapback]

7363979[/snapback]

Da er det nok ikke så altfor ille. Men det skader nok ikke å redusere forbruket.

Eventuelt venne deg til Lett-Majones, som jeg har gjort. fettmengden er halvert i lett-majones

7366633[/snapback]

jaja, det blir vanskelig minske forbruke i TILLEG til å gå over til lett majones men.. =P uansett thx for tips =)

Lenke til kommentar
Alt er farlig viss du har i deg for mye.

Så ett programm på national geografic om verdens 10 dødligste stoffer...

Tipp va som kom på første plass?

VANN! (store mengder, viss du har i deg for mye så drukner cellene i kroppen og du dør)

7368213[/snapback]

haha! Første gang jeg har lest, eller aldri hørt at for mye VANN er farlig heller.. :p

har på følelsen av at national geaographic kan skrive og komme opp med endel bullshit men.. sikkert ikke umuli nei.. :D

Lenke til kommentar

Kan godt hende det stemmer det med vannet ja, men da er det snakk om enorme mengder vann, mye mer enn hva en gjennomsnittsperson er i stand til å ha i seg i løpet av en bestemt tidsperiode. :p

Hva majones angår, så inneholder det vel mye fett og sånne stoffer som ikke er helt bra for kroppen. Er ikke noe farlig å spise majones, men du bør nok begrense det litt ja.

Lenke til kommentar
Kan godt hende det stemmer det med vannet ja, men da er det snakk om enorme mengder vann, mye mer enn hva en gjennomsnittsperson er i stand til å ha i seg i løpet av en bestemt tidsperiode. :p

Hva majones angår, så inneholder det vel mye fett og sånne stoffer som ikke er helt bra for kroppen. Er ikke noe farlig å spise majones, men du bør nok begrense det litt ja.

7369126[/snapback]

Det har kommet en som er bra for kolestrole noe vita eller noe sånt... sånn grønn pakkning med ett hvit hjerte og en hvit man eller dame :p

Lenke til kommentar

Foreslår at du reduserer karbohydratforbruket.

Smakssak selvfølgelig, men et stabilt lavkarbo-kosthold er effektivt for å hindre vektøkning. Det vil si å ligge unna fettreduserte produkter som lettrømme og lett majones (inneholder som regel mer karbohydrater), holde deg til sukkerfri saft/brus, kutt ut godteri, unngå juice, ikke spis for mye frukt osv.

Men alt i alt er selvfølgelig nøkkelen å ikke putte inn flere kalorier enn du tar ut :thumbup:

Endret av fretex
Lenke til kommentar

Smakssak selvfølgelig, men et stabilt lavkarbo-kosthold er effektivt for å hindre vektøkning. Det vil si å ligge unna fettreduserte produkter som lettrømme og lett majones (inneholder som regel mer karbohydrater), holde deg til sukkerfri saft/brus, kutt ut godteri, unngå juice, ikke spis for mye frukt osv.

Men alt i alt er selvfølgelig nøkkelen å ikke putte inn flere kalorier enn du tar ut  :thumbup:

7378900[/snapback]

Karbohydratene er ikke så farlig....

Er verre med at det majones får kolestrolle til å øke... så jeg ville kutta ut litt og godt til sunnere majones typer :thumbup:

Lenke til kommentar

Men alt i alt er selvfølgelig nøkkelen å ikke putte inn flere kalorier enn du tar ut  :thumbup:

7378900[/snapback]

Karbohydratene er ikke så farlig....

Er verre med at det majones får kolestrolle til å øke... så jeg ville kutta ut litt og godt til sunnere majones typer :thumbup:

7379100[/snapback]

ja! :) bytte til sånn ''grønn pakkning med ett hvit hjerte og en hvit man eller dame'' som du kalte det tidligere ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...