skolegutten Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 I det siste har datamaskinen, uten forvarsel, helt plutselig slått seg av. Noen ganger blir skjermen blå i et par sekunder, før den starter på nytt. Alt arbeid blir tapt i begge tilfeller. Ofte er maskinen ganske varm etter at dette skjer - om dette har noe med saken å gjøre, vet jeg ikke. Dette gjelder da en bærbar PC (Fujitsu-Siemens Amilo A1630), og begynte å skje for omtrent en måned siden. Her er spesifikasjoner: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Processor: AMD Athlon64 3700+ 2.8GHzVideo Card: ATI Mobility Radeon 9700 128MB Memory (RAM): 1024MB Primary Hard Drive: 80GB Primary Optical Drive: _NEC DVD±RW ND-6500A Case: Laptop case Sound Card: RealTek AC'97 Audio Monitor: 15.4" Widescreen, 800×600 Operating System: Windows XP Home Edition Hva er galt? Kan det være minnet som er ødelagt? Hva bør jeg gjøre? Har tenkt å sende maskinen på reparasjon. Lenke til kommentar
skolegutten Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Begynn meg å oppdatere driverene, og evt bios. Noe skurrer mellom maskinvare og OS, det kan være def. maskinvare, men det kan også være drivere. Så siden drivere er gratis begynner du i den enden Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 I det siste har datamaskinen, uten forvarsel, helt plutselig slått seg av. Noen ganger blir skjermen blå i et par sekunder, før den starter på nytt. Alt arbeid blir tapt i begge tilfeller. Ofte er maskinen ganske varm etter at dette skjer - om dette har noe med saken å gjøre, vet jeg ikke. Dette gjelder da en bærbar PC (Fujitsu-Siemens Amilo A1630), og begynte å skje for omtrent en måned siden. Her er spesifikasjoner: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Processor: AMD Athlon64 3700+ 2.8GHzVideo Card: ATI Mobility Radeon 9700 128MB Memory (RAM): 1024MB Primary Hard Drive: 80GB Primary Optical Drive: _NEC DVD±RW ND-6500A Case: Laptop case Sound Card: RealTek AC'97 Audio Monitor: 15.4" Widescreen, 800×600 Operating System: Windows XP Home Edition Hva er galt? Kan det være minnet som er ødelagt? Hva bør jeg gjøre? Har tenkt å sende maskinen på reparasjon. 7361715[/snapback] Sjekk om det er mye støv i vifta som forårsaker at maskina blir så varm at den bare slår seg av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå