Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke IE de mener, de mener hele internettet. At vi skal sitte på drittreige linjer, mens de viktige folkene får kjappe linjer. Første steg mot verdensdominans-

 

 

Sirslask: Det spillet i siggen din var tøft :D

finnes det en bedre versjon med bedre grafikk og våpen eller noe? hadde vært ett kult spill å spilt online :p

 

men ja, man blir lei det :p

Lenke til kommentar

Hotell cæsar er så hjernedødt, jeg blir så irritert jeg bare går hvis en venn har det på tven og nekter å skifte kanal. Hypet opp til de grader, men kjenner ikke så mange som ser på det. Heldigvis. Bare en som inta understanda english(og derfor ser bare på norske serier)

 

Egentlig hater jeg nesten alt av norske filmer og norske serier.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Det er vel ikke akkurat snakk om kjappe linjer til gode betalere, det er heller snakk om at trafikken fra gode betalere blir prioritert, slik at du for eksempel lettere/raskere laster inn innhold fra Google Video enn YouTube, alt ettersom hvem som betaler mest til Internett-leverandøren.

7575553[/snapback]

Håper det er slik du sir det.

 

Men slik videoen sier det prøver de å legge skylden på staten (som vanlig).. Er jo ikke sikkert de har noe med det. er jo mest sannsynlig brebåndsfirmaene som bestemmer dette.

 

Men hvis staten skal blande seg inn i dette også nå blir jeg sur. De burde ikke ha rett til å bestemme/ødelegge alt. hvem har gitt de rett til å "stoppe" internet..

 

Hvis norges regjering skal forhindre internet på noen måte skal jeg starte "IR" (Internet Rebels) :hrm:

 

 

anki91: onsdag

Lenke til kommentar
Du håper det? :dontgetit:

 

Jeg håper alt forblir som før, og vi slipper å se favorisering av pengesterke selskaper.

 

Og kongressen har noe med det, for de kan tillate at det skjer, og det er nettopp det AT&T, Verizon etc forsøker å få til.

7575592[/snapback]

 

Jeg håper også at alt blir som før. Men hvis jeg kunne velge mellom din versjon og det jeg trodde først, så velger jeg heller din..

 

Er så lei av alt folk gjør for penger nå for tiden :mad:

Lenke til kommentar

Hvordan lage øl :D

 

Kunne trengt en egen tråd, hvor man kunne diskutert det. Og sjekket om noen faktisk klarer det :)

 

oppskrift i spoiler:

 

 

Vores opskrift

 

Opskrift til ca. 85 ltr. Vores Øl (ca. 6% alkoholindhold).

Maltekstrakt

 

Til Vores Øl har vi brugt fire typer rå malt:

 

* 6 kg pilsnermalt

* 4 kg münsnermalt

* 1 kg karamelmalt

* 1 kg lagermalt

 

Maltbygget knuses og sættes i 55-60°C varmt vand i 1-2 timer.

 

Blandingen afsies og den tilbageværende væske kaldes nu urt. Den indeholder omkring 10 kg maltekstrakt.

Smag og sukker

 

Udover malt bruger vi:

 

* 60 g Tetnang bitter humle

* 50 g Hallertaver aroma humle

* 300 g Guaranabønner

* 4 kg strøsukker

 

(Guaranabønner kan f.eks. købes i helsekostforretninger.)

 

Urten koges op i en stor gryde med humlen og ca. 70 ltr. vand.

 

Efter en halv time tilsættes Guaranabønner og sukker.

 

Hele blandingen småkoger i ca. en time, afsies og køles i lukkede tanke.

Gæringen

 

Vi har lavet en gærstarter. Gæren tilsættes øllet og gæres ved stuetemperatur i ca. 2 uger

 

Når øllet efter ca. 2 uger er færdiggæret skal det hældes på flasker. Først skal man dog tilsætte 4 g sukker pr. liter øl og lidt gær fra bundfaldet.

 

Vores Øl skal nu stå i flaskerne og danne kulsyre i 8-10 dage, og så er du klar til at nyde frugterne af dit arbejde

----------

 

Bryg selv

 

Inden den egentlige brygning skal man forberede gæren og malten:

Gærstarter

(forberedes ca. 2 døgn før brygning)

 

Enten bruges tør overgær eller aktiv gærkultur. Tørgær aktiveres ved at stå i vand sammen med lidt maltekstrakt eller sukker i ca. 2 døgn i et lokale med en temperatur på ca. 20-24°C. Husk at sterilisere beholderen først og luk den med f.eks. vat så kulsyren kan slippe ud, og bakterierne ikke kan trænge ind.

Malt

 

Den rå malt (f.eks. byg, hvede, havre eller rug) knuses i en maltmølle og sættes i støb, dvs. 55-60°C varmt vand. Efter ca. 2 timer afsies blandingen og den tilbageværende væske kaldes nu urt.

 

 

For mer info gå på http://www.voresoel.dk/main.php?id=5

Lenke til kommentar
Hotell cæsar er så hjernedødt, jeg blir så irritert jeg bare går hvis en venn har det på tven og nekter å skifte kanal. Hypet opp til de grader, men kjenner ikke så mange som ser på det. Heldigvis. Bare en som inta understanda english(og derfor ser bare på norske serier)

 

Egentlig hater jeg nesten alt av norske filmer og norske serier.

7575552[/snapback]

Kan ikke du bare gå og dø. :thumbdown:

Du høres ut som "Neppe"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...