Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Påvirkninger er bra. Er forskjell på å ta en tur i kirka på julaften enn å gå i kirka hver søndag og aktivt synge og bed med presten.

7567159[/snapback]

At påvirkniger er bra kan være sant, men ikke i dette tilfellet i mitt tilfelle. Jeg er kompromissløs på det området. Jeg vil utvikle meg til å bli meg selv, ikke som et produkt av samfunnets påvirkninger, koste hva det koste vil.

 

Vis dere klarer å forstå eksakt hva jeg mener, så forstår dere alt jeg mener og sier.

7567169[/snapback]

Hvis du vil utvikle deg til å bli deg selv bør du først finne deg selv og finne ut hva som passer deg. Og da må man prøve ut ting, se om man liker det eller ikke. Kaste eller spare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nstin: Du tror vel ikke at det du er nå er et resultat av noe annet enn samfunnets påvirkning? Jeg tror ikke på at du er så naiv, du må vel vite at alle dine inntrykk og meninger stammer fra folket rundt deg, og at alt du tenker og gjør kommer fra tanker og handlinger som har foregått rundt deg? Et menneske er et resultat av dets opplevelser, genene dine/sjelen din/hvadunåenntrorpå bestemmer ikke hvilket parti du stemmer eller hvilken Gud du (ikke) ber til.

Lenke til kommentar

Nstin: Begrens quote-bruken din litt er du snill og rediger bort unødvendige sitater, trenger ikke side opp og side ned med sitater av ting man allerede har lest ;)

 

On-topic: Hvis du heller prøver å høre på hva de har å si. Prat med de. Du vet ikke hvordan ting er før du sitter i det selv på en måte. Du vet ikke hva som er innenfor dørene i kirken (joda, du har en hvis anelse da selvsagt da..). Vær åpen mot folk, du kommer heller mye lengre med det en å sitte sur i bilen og vente på noe som for deg blir meningsløst fordi du hater religion.

Nei jeg er ikke kristen eller annen form for troende heller for de som nå frykter for at jeg skal begynne å konvertere Nstin, er ikke det jeg sier..vær åpen..hør på hva de har å si rett og slett.

Lenke til kommentar
Nstin: Du tror vel ikke at det du er nå er et resultat av noe annet enn samfunnets påvirkning? Jeg tror ikke på at du er så naiv, du må vel vite at alle dine inntrykk og meninger stammer fra folket rundt deg, og at alt du tenker og gjør kommer fra tanker og handlinger som har foregått rundt deg? Et menneske er et resultat av dets opplevelser, genene dine/sjelen din/hvadunåenntrorpå bestemmer ikke hvilket parti du stemmer eller hvilken Gud du (ikke) ber til.

7567173[/snapback]

Det er akkurat det jeg vil unngå.

 

Vi er bare tomme skall fylt med inntrykk fra hverandre. Det er som domino i reapet, en faller og de andre faller med han til slutt er alle dominobrikkene like.

 

Jeg mener det må være mer med oss. Siden vi har evenen til å tenke å gjøre slik vi vil.

 

Vi må stoppe dominobrikkene!

Lenke til kommentar

b-real, din jehovas vitne, nå er vi lei av den konstante rekrutteringen din! Først inviterer du dem inn i kirken din, så knebler du dem og utsetter dem for timesvis med hatpropaganda og løgn om skapelsen, før de til slutt kommer ut som vandrende kristen-zombier uten logikk eller fornuft, kun et hat for andre mennesker og et behov for å rekruttere videre.

 

Jeg er nødt til å legge meg nå, men du får ha en god natt og en god jul, b-real. Vi som har vært her en stund (selv om du er mer oldboy enn meg) må holde oss sammen, og passe på at forumet ikke går dunken. Du gjør en god jobb, du er en god kar og jeg ønsker deg det beste nå som det er jul. Good night and good jul. :)

Lenke til kommentar
Det er akkurat det jeg vil unngå.

Vi er bare tomme skall fylt med inntrykk fra hverandre. Det er som domino i reapet, en faller og de andre faller med han til slutt er alle dominobrikkene like.

Jeg mener det må være mer med oss. Siden vi har evenen til å tenke å gjøre slik vi vil.

Vi må stoppe dominobrikkene!

7567188[/snapback]

Selvfølgelig er vi spekket av resultatet av andre sitt liv. Vårt eget livsløp er ikke langt nok til å oppsøke den klokskapen som vi ønsker, derfor baserer vi andre sine oppfattninger av ting som hint å tegn på hvordan vi skal gjøre ting. Hadde ikke folk skrevet ned forskjellige ting fordi at de vil lære andre noe så hadde vi forsatt sittet i steinhulene våre og dengt driten av hverandre. Menneske er og vil alltid forbli et sosialt menneske og et resultat av våre omgivelser, det er faktisk alle dyr på hele vår planet og vi vil tilpasse oss via hvordan andre tenker å gjør uansett hvordan du vil prøve å forhindre det.

 

@SteffyBoy: Du er så søt når du blir oppgiret ;)

Lenke til kommentar

Der har vi den konvensjonelle tenkingen igjen.

 

Men jeg avlsutter med å gjenta min filosofi: "jeg bryr meg ikke, eller vil tilsynelatende ikke bry meg"

 

Med andre ord. Jeg for ikke gjort noe med det jeg mener. Og da er det like greit å ikke bry seg.

 

Og god natt eller god morgen egentlig.

 

Beklager for quotes, jeg ble bare for ivrig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...