Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Hvis du hadde jødisk familie som besøkte deg i juletider (det er felles fri i de aller fleste vestlige land, uansett dominerende religion), tror du de ville blitt med familien i kirken, eller sagt "Nei, vi er jødiske, så å sette for innenfor kirken er rimelig uaktuelt. Da snakker vi evig pining, så kjip er nemlig Guden vår."? (Ok, jeg dro den siste kommentaren litt langt^^)

7567096[/snapback]

Heh, både min mor og min far har slutta dra i kjerka på julaften (man dro heller aldri i kjerka heller, men på Betel. Pinsevenn-opplegg), så det hadde nok ikke blitt noe problem.;)

Hadde jeg derimot hatt som vane å dra i kjerka på julaften, hadde ikke jeg forventa at de skulle bli med. Hadde de villet det; Koselig!

Men om de ikke hadde hatt lyst til det, hadde jeg kommet med forslag til hva de kunne gjøre imens (:

 

EDIT: Og hva de ville gjort, veit jeg ikke. Det spørs vel fra menneske til menneske (;

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor i helvete trur folk at jeg skal sitte i bilen å furte? Jeg vil ikke gå en tur jeg vil sitte i bilen å høre på musikk eller radio. Det var jo steffyboy som jeg skulle furte i bilen, ikke jeg.

7567106[/snapback]

ååå som jeg hater det kristne ved julen!

 

Så når fatter(som ikke engang er kristen) og stemor skal i kirka i morra, ja da sitter jeg i bilen å venter. Ikke faen om jeg setter mine ben i den bygningen på andre dager enn bryllup, dåp og begravelse.

7566909[/snapback]

 

Vi får være enig om å være uenig her, men i de fleste tilfeller jeg har opplevd så oppfører normale, oppegående mennesker seg fornuftig nok til å delta på slikt uten at de selv er troende.

7567110[/snapback]

Tror du jødene ville vært med i kirka? Det har jeg svært lite tro på. f.eks hvis en i familien din hadde konvertert til jødedommen og ville hatt deg med på bønn i synagogen, ville du blitt med da? jeg ville ikke. blir litt for kontrakulturelt siden norge er et kristnet rike

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Hvorfor i helvete trur folk at jeg skal sitte i bilen å furte? Jeg vil ikke gå en tur jeg vil sitte i bilen å høre på musikk eller radio. Det var jo steffyboy som jeg skulle furte i bilen, ikke jeg.

7567106[/snapback]

ååå som jeg hater det kristne ved julen!

 

Så når fatter(som ikke engang er kristen) og stemor skal i kirka i morra, ja da sitter jeg i bilen å venter. Ikke faen om jeg setter mine ben i den bygningen på andre dager enn bryllup, dåp og begravelse.

7566909[/snapback]

7567114[/snapback]

Jeg trenger jo ikke å furte bare fordi jeg sa det. Hva faen feiler det dere a.. Har dere en konspirasjon på gang eller noe som går ut på å forvirra meg til det uendelige?

 

Jeg venter i bilen, hvor ellers skal jeg vente? Ute i kulda og bli enda mer forkjøla?

Lenke til kommentar
Tror du jødene ville vært med i kirka? Det har jeg svært lite tro på. f.eks hvis en i familien din hadde konvertert til jødedommen og ville hatt deg med på bønn i synagogen, ville du blitt med da? jeg ville ikke. blir litt for kontrakulturelt siden norge er et kristnet rike

7567114[/snapback]

Haha!

 

Der har du nesten essensen i det jeg mener. Norget er et kristen rike sier du. Jeg liker ikke det.

Lenke til kommentar
Vi får være enig om å være uenig her, men i de fleste tilfeller jeg har opplevd så oppfører normale, oppegående mennesker seg fornuftig nok til å delta på slikt uten at de selv er troende.

7567110[/snapback]

Tror du jødene ville vært med i kirka? Det har jeg svært lite tro på. f.eks hvis en i familien din hadde konvertert til jødedommen og ville hatt deg med på bønn i synagogen, ville du blitt med da? jeg ville ikke. blir litt for kontrakulturelt siden norge er et kristnet rike

7567114[/snapback]

Selvsagt ville jeg blitt med, hvorfor ikke? Jeg er ikke typen som takker nei til en sjanse til å lære mer om mine medmennesker, andre kulturer og samtidig tilbringe tid med familien min, men samtidig så er jeg ikke typen som ser på museum som et skjellsord.

Lenke til kommentar
Der har du nesten essensen i det jeg mener. Norget er et kristen rike sier du. Jeg liker ikke det.

7567119[/snapback]

Norge ble nå kristnet av Olav den hellige og kristendommen er en del av norges kultur og tradisjon

 

FYI

7567123[/snapback]

Men tenk da.. bare vær åpen som du sier du er nå.

 

Tenk på en verden der religion ikke eksiterte. Der man kunne si hva man ville, mene det man ville. En verden der Vi har et skille mindre mellom mennesker.

 

Der man kan dyrke seg selv og menneskeheten, virkelig finne ut hvem du er uten å ty til noe skrivet i en gammel bok eller lignende.

 

Hadde ikke det vært fint?

Lenke til kommentar
Men tenk da.. bare vær åpen som du sier du er nå.

 

Tenk på en verden der religion ikke eksiterte. Der man kunne si hva man ville, mene det man ville. En verden der Vi har et skille mindre mellom mennesker.

 

Der man kan dyrke seg selv og menneskeheten, virkelig finne ut hvem du er uten å ty til noe skrivet i en gammel bok eller lignende.

 

Hadde ikke det vært fint?

7567129[/snapback]

Vi kan alle Imagine så mye vi vil, men vi har en dagssituasjon å ta stilling til. Hva med en verden hvor religion fortsatt eksisterte, men hvor de respekterte hverandre? Det er en mye mer aktuell (dog fortsatt ganske far-fetched) tanke, som også ateistene må ta stilling til, i stedet for å stille seg ovenfor problemet som de opplyste.

Lenke til kommentar
Men tenk da.. bare vær åpen som du sier du er nå.

 

Tenk på en verden der religion ikke eksiterte. Der man kunne si hva man ville, mene det man ville. En verden der Vi har et skille mindre mellom mennesker.

 

Der man kan dyrke seg selv og menneskeheten, virkelig finne ut hvem du er uten å ty til noe skrivet i en gammel bok eller lignende.

 

Hadde ikke det vært fint?

7567129[/snapback]

Det hadde det, men det er lett å framstille det på en manipulerende måte. Det der er nærmest ønsketenkninger, jeg er overbevist om at hvis det ikke fantes noe å rette seg til ville gitt bieffekter iform av andre konflikter

 

Uten religion kunne mye vært bedre, men mye kunne vært verre også. Men vi vet ikke hva, fordi det har vært religioner så lenge man kan huske

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Inntill den dag, vil jeg ikke ha noe med religion å gjøre. Og det er vel egentlig ganske greit, er det ikke?

7567142[/snapback]

For all del, det er kun du selv som taper på det. Du skader ikke andre av å lukke dører for deg selv, tross alt.

 

Å forestille seg en verden uten religion er som å forestille seg verden uten fargen grønn. Det er helt utenkelig og helt ubrukelig; vi vil nok aldri oppnå så stor kunnskap at religion ikke vil kunne gi oss svar på spørsmål som vitenskapen ikke klarer å svare.

Lenke til kommentar
Inntill den dag, vil jeg ikke ha noe med religion å gjøre. Og det er vel egentlig ganske greit, er det ikke?

7567142[/snapback]

Selvfølgelig er det ditt valg, folk har forkjellig meninger. Men dine er litt uforståelige for meg, får et intrykk at du er litt sta. men men, folk er forskjellige

7567148[/snapback]

Jeg er sta, ingen skal kunne få påvirke meg på slike store ting i livet.

Lenke til kommentar
Jeg er sta, ingen skal kunne få påvirke meg på slike store ting i livet.

7567156[/snapback]

Jeg er også sta, men jeg benekter ikke at livet mitt kommer til å bli påvirka av ting jeg kanskje ikke vil det skal bli påvirka av.

Og det å prøve stenge religion fullstendig ute blir, imo, idiotisk i og med at det er en relativt stor del av samfunnet i dag.

Lenke til kommentar

Hver eneste dag opplever jeg noe som forandrer mitt syn på noe, eller som beviser at noe jeg trodde var feil. Dette gjelder nok folk flest, enten det er snakk om små eller store ting. Det kan være religion, politikk, fakta om geografi eller historie eller noe så trivielt som mine inntrykk av folk på forumet. Likevel velger folk å tro at den forestillingen de har akkurat i dette øyeblikket er det korrekte. Det forundrer meg virkelig, at folk kan være så overbevist om at de selv har rett hele tiden. De finner et svar på livets store spørsmål, og bruker mer tid på å forsvare sine egne meninger enn å være kritiske til dem i et evig forsøk på å bli klokere.

Lenke til kommentar
Jeg er sta, ingen skal kunne få påvirke meg på slike store ting i livet.

7567156[/snapback]

Påvirkninger er bra. Er forskjell på å ta en tur i kirka på julaften enn å gå i kirka hver søndag og aktivt synge og bed med presten.

7567159[/snapback]

At påvirkniger er bra kan være sant, men ikke i dette tilfellet i mitt tilfelle. Jeg er kompromissløs på det området. Jeg vil utvikle meg til å bli meg selv, ikke som et produkt av samfunnets påvirkninger, koste hva det koste vil.

 

Vis dere klarer å forstå eksakt hva jeg mener, så forstår dere alt jeg mener og sier.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...