Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du vokser nok fra protest-alderen

7566984[/snapback]

Det spørs. står i profilen hans 29mars 1988. Ser for meg en attenåring som sitter i bilen og sipper over at han ikke vil i kirka :!:

7567008[/snapback]

Jeg kjenner mer enn nok sånne i min egen alder, dessverre. De er ganske morsomme der de sitter med svar på alle livets spørsmål og klager på religion fordi det er tåpelig med tro. Det er som oftest de som bruker Bibelen for å motargumentere Guds eksistens. ^^

7567014[/snapback]

Å nå skjønner jeg. Man har ikke vokst fra protest-alderen før man blir med på noe man virkelig ikke liker.

 

Man tar ikke med en satanist i kirka vet dere vel. Nei for satanisme er forbudt! Det er forbudt fordi vi lever i et religiøst verdenssamfunn der det gode i oss alle seierer over alt det onde. Men sånn er det ikke, alt styres at det onde i oss. Ingen fiksjonell sak kan endre det.

 

Egentlig så vil jeg bare leve for meg selv å gjøre det jeg vil. Men det er ikke mulig sånn som det er nå. Nå blir vi prakka på alt mulig rart. Ser jo det her, alle skal påvirke hverandre. Alle vil gjøre en forskjell. Men vet dere hva. Ingen virkelig bryr seg, ingenting forandrer seg stort mye. Så det så.

 

Nå kommer dere til å kalle meg en stor fjortiss, det vet jeg. Men en ting skal dere vite, ingenting av det jeg skriver har noen egentlig sammenheng!

Lenke til kommentar
Innenfor religion er noen litt staere enn andre, SteffyBoy ;)

7567043[/snapback]

Ja, jeg merker dette. Jeg har også lagt merke til at det er blitt mer og mer av denne intoleransen, både innenfor religion og politikk. Før kunne politikk diskuteres, hvor venstre og høyre byttet på idéer og tanker. Nå virker det som man enten er enig, eller så er man en forbanna idiot som ikke har forstått sannheten. Jeg merker at Nstin ser på seg selv som mer opplyst enn de troende, da sannheten hans tydeligvis ikke involverer noen form for tro. Selv om jeg er enig med ham, så støtter jeg heller kristne som aksepterer andre (selv om de er uenig med meg) framfor folk som mener det samme som meg men som ikke aksepterer at andre har andre meninger.

Lenke til kommentar
Å nå skjønner jeg. Man har ikke vokst fra protest-alderen før man blir med på noe man virkelig ikke liker.

7567048[/snapback]

Dette stemmer faktisk. Man er ikke tolerant før man tolererer alle. Det er ingen stor sak å være tolerant ovenfor de som er enig med deg, det er først når man kan akseptere de du er stikk i strid med at du faktisk kan kalle deg selv et tolerant menneske (noe vi alle burde strebe etter å bli).

Lenke til kommentar
Å nå skjønner jeg. Man har ikke vokst fra protest-alderen før man blir med på noe man virkelig ikke liker.

 

Man tar ikke med en satanist i kirka vet dere vel. Nei for satanisme er forbudt! Det er forbudt fordi vi lever i et religiøst verdenssamfunn der det gode i oss alle seierer over alt det onde. Men sånn er det ikke, alt styres at det onde i oss. Ingen fiksjonell sak kan endre det.

 

Egentlig så vil jeg bare leve for meg selv å gjøre det jeg vil. Men det er ikke mulig sånn som det er nå. Nå blir vi prakka på alt mulig rart. Ser jo det her, alle skal påvirke hverandre. Alle vil gjøre en forskjell. Men vet dere hva. Ingen virkelig bryr seg, ingenting forandrer seg stort mye. Så det så.

 

Nå kommer dere til å kalle meg en stor fjortiss, det vet jeg. Men en ting skal dere vite, ingenting av det jeg skriver har noen egentlig sammenheng!

7567048[/snapback]

Virker som om du bare tenker på å være selvstendig. Det må vel gå ann å oppleve kristendommen uten å ta den til seg. "Å huff, jeg vil ikke feire jul fordi jeg ikke tror på det som står i bibelen" Vet du hvor latterlig det er. Det er ikke mye igjen av den kristene jula, så hva faen er du redd for? gleden? pessimist!

Lenke til kommentar
Å nå skjønner jeg. Man har ikke vokst fra protest-alderen før man blir med på noe man virkelig ikke liker.

 

Man tar ikke med en satanist i kirka vet dere vel. Nei for satanisme er forbudt! Det er forbudt fordi vi lever i et religiøst verdenssamfunn der det gode i oss alle seierer over alt det onde. Men sånn er det ikke, alt styres at det onde i oss. Ingen fiksjonell sak kan endre det.

 

Egentlig så vil jeg bare leve for meg selv å gjøre det jeg vil. Men det er ikke mulig sånn som det er nå. Nå blir vi prakka på alt mulig rart. Ser jo det her, alle skal påvirke hverandre. Alle vil gjøre en forskjell. Men vet dere hva. Ingen virkelig bryr seg, ingenting forandrer seg stort mye. Så det så.

 

Nå kommer dere til å kalle meg en stor fjortiss, det vet jeg. Men en ting skal dere vite, ingenting av det jeg skriver har noen egentlig sammenheng!

7567048[/snapback]

Virker som om du bare tenker på å være selvstendig. Det må vel gå ann å oppleve kristendommen uten å ta den til seg. "Å huff, jeg vil ikke feire jul fordi jeg ikke tror på det som står i bibelen" Vet du hvor latterlig det er. Det er ikke mye igjen av den kristene jula, så hva faen er du redd for? gleden? pessimist!

7567063[/snapback]

Ja jeg er en pessismist, en stor en. Jeg er egenltig en ganske trist person, helt riktig.

 

Jeg liker ikke å være glad.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvem jeg skal quote for å svare jeg nå jeg.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si. Men at det siste innlegget mitt forklarer ganske godt hva jeg tenker.

 

Skal bare legge til at min livsfilosofi er: "Jeg bryr meg ikke, eller jeg vil iallefall ikke tilsynelatende bry meg".

7567077[/snapback]

Jaja, greit. bare en ting du bør tenke gjennom: Hvor mange andre ganger i året er det man har tid til å slappe av og kose seg med familien enn jula? Noe positivt ihvertfall ut til å ha kommet ut "løgnhistoriene" som du kaller dem ;)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Er enig med SteffyBoy når det gjelder toleranse, men.. For meg, som ateist, er det overhodet ikke naturlig å dra i kjerka på julaften, eller noen anna dag for den saks skyld. Om foreldra mine hadde hatt for vane å dra dit på julaften, hadde jeg ikke blitt med (men jeg hadde heller ikke sitti i bilen og furta, kanskje tatt meg til no anna imens). Dette da fordi jeg ikke tror noe på det.

Jeg ser faktisk ikke noe galt i det?

 

(dette hindrer meg dog ikke å bli med når noen skal døpes/gifte seg/gravlegges, men da er jeg der for vedkommedes skyld)

 

EDIT: Og grunnene til at jeg syns jula suger, er helt andre enn det at jeg ikke er kristen (;

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Er enig med SteffyBoy når det gjelder toleranse, men.. For meg, som ateist, er det overhodet ikke naturlig å dra i kjerka på julaften, eller noen anna dag for den saks skyld. Om foreldra mine hadde hatt for vane å dra dit på julaften, hadde jeg ikke blitt med (men jeg hadde heller ikke sitti i bilen og furta, kanskje tatt meg til no anna imens). Dette da fordi jeg ikke tror noe på det.

Jeg ser faktisk ikke noe galt i det?

 

(dette hindrer meg dog ikke å bli med når noen skal døpes/gifte seg/gravlegges, men da er jeg der for vedkommedes skyld)

7567086[/snapback]

Du har feil på 2 ting. du missforto forbudt med "forbudt" (min skyld) og du tar trur feil med det med "furte i bilen". Jeg har ikke noe annet sted å være akkurat da. siden vi skal til min onkel.

Lenke til kommentar
Er enig med SteffyBoy når det gjelder toleranse, men.. For meg, som ateist, er det overhodet ikke naturlig å dra i kjerka på julaften, eller noen anna dag for den saks skyld. Om foreldra mine hadde hatt for vane å dra dit på julaften, hadde jeg ikke blitt med (men jeg hadde heller ikke sitti i bilen og furta, kanskje tatt meg til no anna imens). Dette da fordi jeg ikke tror noe på det.

Jeg ser faktisk ikke noe galt i det?

 

(dette hindrer meg dog ikke å bli med når noen skal døpes/gifte seg/gravlegges, men da er jeg der for vedkommedes skyld)

 

EDIT: Og grunnene til at jeg syns jula suger, er helt andre enn det at jeg ikke er kristen (;

7567086[/snapback]

Hvis du hadde jødisk familie som besøkte deg i juletider (det er felles fri i de aller fleste vestlige land, uansett dominerende religion), tror du de ville blitt med familien i kirken, eller sagt "Nei, vi er jødiske, så å sette for innenfor kirken er rimelig uaktuelt. Da snakker vi evig pining, så kjip er nemlig Guden vår."? (Ok, jeg dro den siste kommentaren litt langt^^)

Lenke til kommentar
Du har feil på 2 ting. du missforto forbudt med "forbudt" (min skyld) og du tar trur feil med det med "furte i bilen". Jeg har ikke noe annet sted å være akkurat da. siden vi skal til min onkel.

7567091[/snapback]

For det første, ang. satanismen; Jegg tok ikke feil, jeg trodde du gjorde det.

 

Og du kan da gjøre noe anna enn å sitte i bilen. Gå en tur?

Om du absolutt nekter å gå inn i den forbanna kjerka :p

(furte i bilen leste jeg et eller anna sted, men.. hva faen gjør du i bilen da?)

Lenke til kommentar
Hvis du hadde jødisk familie som besøkte deg i juletider (det er felles fri i de aller fleste vestlige land, uansett dominerende religion), tror du de ville blitt med familien i kirken, eller sagt "Nei, vi er jødiske, så å sette for innenfor kirken er rimelig uaktuelt. Da snakker vi evig pining, så kjip er nemlig Guden vår."? (Ok, jeg dro den siste kommentaren litt langt^^)

7567096[/snapback]

Dem hadde nok takka plent nei på den :)

Lenke til kommentar
Du har feil på 2 ting. du missforto forbudt med "forbudt" (min skyld) og du tar trur feil med det med "furte i bilen". Jeg har ikke noe annet sted å være akkurat da. siden vi skal til min onkel.

7567091[/snapback]

For det første, ang. satanismen; Jegg tok ikke feil, jeg trodde du gjorde det.

 

Og du kan da gjøre noe anna enn å sitte i bilen. Gå en tur?

Om du absolutt nekter å gå inn i den forbanna kjerka :p

(furte i bilen leste jeg et eller anna sted, men.. hva faen gjør du i bilen da?)

7567099[/snapback]

Ehm.. det var jo nettopp det jeg skreiv at jeg gjorde :S

 

Og en annen ting som begynner å bli irriterende. Hvorfor i helvete trur folk at jeg skal sitte i bilen å furte? Jeg vil ikke gå en tur jeg vil sitte i bilen å høre på musikk eller radio. Det var jo steffyboy som jeg skulle furte i bilen, ikke jeg.

 

 

Edit: Sånn at alle vet det, jeg skal faktisk være med å pynte til jul i morra, bare fordi faren min vil så gjerne at jeg skal gjøre det. Og jeg gjør det selv om jeg hater det. Men ikke faen om det kommer noe julepynt på rommet mitt.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Hvis du hadde jødisk familie som besøkte deg i juletider (det er felles fri i de aller fleste vestlige land, uansett dominerende religion), tror du de ville blitt med familien i kirken, eller sagt "Nei, vi er jødiske, så å sette for innenfor kirken er rimelig uaktuelt. Da snakker vi evig pining, så kjip er nemlig Guden vår."? (Ok, jeg dro den siste kommentaren litt langt^^)

7567096[/snapback]

Dem hadde nok takka plent nei på den :)

7567105[/snapback]

Vi får være enig om å være uenig her, men i de fleste tilfeller jeg har opplevd så oppfører normale, oppegående mennesker seg fornuftig nok til å delta på slikt uten at de selv er troende.

 

Men nå skal det være sagt at det er ingen gruppe som har flere fordomsfulle, vrange og stae mennesker som ateismen. Det er tross alt den eneste "troen" som ikke tror, men vet. ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...