henbruas Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=783909&st=0 Denne er nesten like bra som "Vi skal ha sex innen 2 uker" for helvete! Synd den er stengt. Lenke til kommentar
Chao Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Kan det kalles spiseforstyrrelser hvis man spiser enormt mye? 10 - 15 brødskiver til frokost, grovbrød og et lass med mat til middag. Skal også sies at jeg har enorm forbrenning. Blir sulten rett etter frokost. 9044519[/snapback] Nei, så lenge du har slik god forbrenning er ikke det noe problem. Jeg må begynne med en grandiosa om dagen igjenn. Selv om det umulig kan være sunt, så balanserer det hvertfall kostholdet... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=783909&st=0 Denne er nesten like bra som "Vi skal ha sex innen 2 uker" for helvete! Synd den er stengt. 9044555[/snapback] Den er geni-erklært for lenge siden Blei diskutert i SO den 21.juni Endret 10. juli 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Chao Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 "En gang tok jeg en sprøyte og da kom det ut masse hvitt, er det fett? Det kan jo gå an å fettsuge seg selv med sprøyte da?" 9044538[/snapback] Ja det har jeg alltid lurt på, er det mulig? Teoretisk altså...? Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ja det har jeg alltid lurt på, er det mulig? Teoretisk altså...? Vel, det svaret hun fikk var at det var kroppsvann.. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ja det har jeg alltid lurt på, er det mulig? Teoretisk altså...? 9044568[/snapback] Nei... Fett er en massiv substans. Under "profesjonell" fettsuging sprøyter de inn en væske som gjør fettet de skal suge ut flytende før de suger det ut Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Man har ikke spiseforstyrrelse før maten begynner å bli et problem. Hvis man trykker i seg mat for flerehundre kroner og spiser til man nesten brekker seg uten at man er sulten har man overspising Spiser du nesten ingenting og tenker på mat og kalorier og slanking hele dagen har man anoreksi Kaster man opp det man spiser har man bulimi. Det er også en hvor man blir besatt av å spise sunt og trene riktig. husker ikke hva den heter i farta. Veldig vanlig å ha en kombinasjon av flere. Det som er fellesbetegnelsen er at man er besatt av å tenke/bekymre seg over mat og spising. Endret 10. juli 2007 av mushi Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Epletyv: Det at dere mener hun faker er noe av det dummeste dere gjør, for alt dere vet sliter hun virkelig. Om hun henger på pro ana-sider blir hun oppfordret til å være stolt av å være anorektiker og promotere det til andre. Og å overspise er og en spiseforstyrrelse, men da er det snakk om folk som spiser til de er ubehagelig mette ved hvert måltid. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Avføringsmidler er også vanlig blant mennesker med spiseforstyrrelser. Ikke bra =/ Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Avføringsmidler er også vanlig blant mennesker med spiseforstyrrelser. Ikke bra =/ 9044597[/snapback] Det er jo ganske kjekt, da. Slipper å presse så mye Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Og å overspise er og en spiseforstyrrelse, men da er det snakk om folk som spiser til de er ubehagelig mette ved hvert måltid. 9044594[/snapback] Fattern var sånn. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Fattern var sånn. 9044618[/snapback] Søstra mi er sånn. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Epletyv: Det at dere mener hun faker er noe av det dummeste dere gjør, for alt dere vet sliter hun virkelig. Om hun henger på pro ana-sider blir hun oppfordret til å være stolt av å være anorektiker og promotere det til andre. Hun har bulimi. Og vi var faktisk bestevenner helt til hun ble helt oppmerksomhetssyk. Jeg prøvde faktisk å bry meg og prate med hu om det, men hun kom på så utrolig mange påstander og argumenter at jeg til slutt nesten ikke klarte å stoppe hu, så jeg gikk til mine andre venner og pratet om det, og det tok hun som baksnakking og sladring. Ble stor diskusjon av det. Det er litt vanskelig å forklare situasjonen, men hun klager høylytt av alt det hun spiser og flere ganger har hun sagt at hun skal faste. Jeg blir helt oppgitt. Alle vennene hennes er lei av all den sytinga og masinga så de har til slutt bare gitt faen og lar hu får gjøre det som hun vil, for det er hennes egen feil. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Skal jeg ta en kjapp oppsummering av spiseforstyrrelsene som finnes der ute? Anorexia Nervosa: Anoreksi går ut på at personer har fått et forvridd syn på seg selv og kroppen sin og derfor sulter seg selv med vilje. Men anorektikere er og de som kombinerer trening, sulting og det å ta slanke-/avføringspiller. Bulimia Nervosa: Bulimi går ut på at personer får skamfølelse av å spise, og føler at de overspiser uansett hvor lite de spiser, nærmere forklart på side 7680 i SO Overspising: Man spiser til man er kvalmende mett ved hvert måltid. Diabulemi: Folk med diabetes som lar være å ta insulin, eller tar mindre enn det de skal for å miste vekt. Ortoreksi/Orthorexia Nervosa: Personen som lider av det er for opptatt av å kun spise det de anser å være "sunn" mat og dermed mister en god del vitaminer og tillegsstoffer kroppen trenger, fordi maten som inneholder dem anser de å være usunn. Polyphagia: Spiseforstyrrelse der sultfølelsen din er langt over normalen, du spiser og spiser men blir aldri mett Pica: En spiseforstyrrelse der personen spiser ikke-spiselige ting. (Kalkstein, kritt, hår, gress..) Nattmat-syndrom: Ofte kombinert med søvnproblemer er at man spiser alt for mye om natten når kroppen ikke er i stand til å fordøye det skikkelig, og så når de har sovet hopper de over frokost. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Eplefe: Jeg viste ikke om "Diabulemi", men er fult klar over at det er mulig. Det er derfor personer med diabetes som trener er avhengig av å ha et relativt lavt blodsukker for å bygge opp muskelmasse.. Da lærte jeg noe nytt i dag =D Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Alltid noe nytt som kan læres, vet du. Det er en med overtrening og, men jeg husker ikke hva den heter. :\ Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Lest mye om emnet, Eplefe? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ja, det har jeg. Litt mer enn normalen. Årsaken til det kan vi la være å diskutere her. Lenke til kommentar
Chao Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Hva med simpelten å ikke være sulten da? Det er også spiseforstyrrelser... Altså mistet matlysten... Endret 10. juli 2007 av Chao Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Det er ikke en spiseforstyrrelse to my knowledge. Må vel være det motsatte av Polyphagi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg