henbruas Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Frista til å dø av det snart jeg også. Trening funker jo ikke 9044160[/snapback] Gjør du som Bundy og spiser 4 hamburgere etter trening? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Mushi, skjerp deg, du er tynn. Ikke normal, du er tynn. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hva har du og filmer før 1930 til felles? De blir trent opp til så mye, mye mer enn krig, og krig er så mye mye mer enn å drepe. Seriøst, jeg håper du simplifiserer for å få frem et poeng og ikke seriøst har så lite forståelse. 9044196[/snapback] Ja jeg simplifiserer. Og ja krig er mye mer enn å drepe. Men får å vinne en krig så nytter det ikke å gå i inn i et land og dele ut roser og tro at alt ordner seg. En krigs første fase handler om å nøytralisere fiendens forsvar. Her handler det mest om å drepe. Man må selvsagt også kontrollere informasjonsflyt, bygge fasiliteter og infrastruktur og også om å vinne lokalbefolkningens "hjerter" En okkupasjon har ALDRI fungert over lenger tid uten støtte fra de som bor der. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Gjør du som Bundy og spiser 4 hamburgere etter trening? 9044214[/snapback] Spiser noe med proteiner og litt karbs. Liker ikke burger jeg. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 En okkupasjon har ALDRI fungert over lenger tid uten støtte fra de som bor der. 9044230[/snapback] Hvor mange okkupasjoner er støttet av lokalbefolkningen? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Ja jeg simplifiserer. Og ja krig er mye mer enn å drepe. Men får å vinne en krig så nytter det ikke å gå i inn i et land og dele ut roser og tro at alt ordner seg. En krigs første fase handler om å nøytralisere fiendens forsvar. Her handler det mest om å drepe. Man må selvsagt også kontrollere informasjonsflyt, bygge fasiliteter og infrastruktur og også om å vinne lokalbefolkningens "hjerter" En okkupasjon har ALDRI fungert over lenger tid uten støtte fra de som bor der. 9044230[/snapback] Du har rett i at det ikke hjelper å dele ut roser. Og i en verden hvor det og å drepe er de eneste alternativene, så ville man nok begynt med å drepe. Men som nevnt så er ikke verden svart/hvitt, og da blir det igjen tåpelig å argumentere slik. Det finnes få eller ingen "faser" i en krig da hver krig er annerledes, og det er svært sjeldent i disse nyere dager at man faktisk har fiende mot fiende-kriger. Nå kan alt fra infiltrering til informasjonssamling vise seg å være mer effektivt enn teppebombing, og selv om det er snakk om å nøytralisere fiendens forsvar tar du fortsatt feil om at det handler om å drepe. Det er en grunn til at ikke-dødelige våpen får mer og mer støtte, da å drepe hverandre nesten aldri løser krigskonflikter (noe de aller, aller fleste forstår). Pusur: Vi har tilfeller hvor FN har utplassert "peacekeepers" for å okkupere områder som tidligere har vært (van)styrt av diktatorer, osv. Her finner man ofte at de får støtte av lokalbefolkningen. Endret 10. juli 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Er krig og spiseforstyrrelser dagens tema? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Hvor mange okkupasjoner er støttet av lokalbefolkningen? 9044251[/snapback] Svært få, men NATO-okkupasjonen av Kosovo er et eksempel edit: @steffypants: Jeg ser ditt poeng. Men i bunn å grunn så læres man opp til å drepe når man er soldat. Krig handler ikke KUN om å drepe men det er en viktig del av det. Ja ikke-dødelige våpen får mer og mer støtte men det kan aldri erstatte vanlige våpen totalt i en krig. Endret 10. juli 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 "Er dumt med krig og fred og slikt.." Meh..må vel få på meg klær og traske hjem der resten av slekta venter *gjesp* +1 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Er krig og spiseforstyrrelser dagens tema? 9044275[/snapback] Vi bestemte oss for å være litt mer seriøs enn hvor plassere agurker osv. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 9044286[/snapback] Sa noen at du har bursdag i dag? I så fall: grattis. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Vi bestemte oss for å være litt mer seriøs enn hvor plassere agurker osv. 9044289[/snapback] Bra tema. De seriøse, altså. Argh. Sorry for dobbeltpost. :S Endret 10. juli 2007 av Kibs Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Vel, agurker kan plasseres ganske bra overalt, men det er et relativt utdebatert emne her. xD EDIT: Jenter i Europa påtvinger seg selv anoreksi og hjelper hverandre under slagordet "Det er ikke en sykdom, det er en livsstil" Endret 10. juli 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 EDIT: Jenter i Europa påtvinger seg selv anoreksi og hjelper hverandre under slagordet "Det er ikke en sykdom, det er en livsstil" 9044299[/snapback] Er ikke egentlig så vanskelig å påtvinge seg selv det, selv om alvorlighetsgraden varierer, så klart. Uff. Verden er helt klikk. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Anorektiske vrak er ikke noe pent. Jenter SKAL ha litt former. Det er ikke min påstand, det er min sannhet... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Anorektiske vrak er ikke noe pent. Jenter SKAL ha litt former. Det er ikke min påstand, det er min sannhet... 9044317[/snapback] Ingenting galt med at jenter med for mye former spiseforstyrrer seg ned til, som du sier, å ha litt former. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jenter med anoreksi er HOT! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Vel, agurker kan plasseres ganske bra overalt, men det er et relativt utdebatert emne her. xD 9044299[/snapback] Ikkje i min fartstid... *søke på "agurk -mat"* Anoreksia er ille... Ei i klassen min som hadde/har det. Hu var vekke fra skolen et halvt år, kom så tilbake, men har nå begnynt å komme sjeldnere igjen. Endret 10. juli 2007 av Pusur1993 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Anorektiske vrak er ikke noe pent. Jenter SKAL ha litt former. Det er ikke min påstand, det er min sannhet... 9044317[/snapback] Ingenting galt med at jenter med for mye former spiseforstyrrer seg ned til, som du sier, å ha litt former. 9044320[/snapback] Utrolig bra, SteffyPants! :!: Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ingenting galt med at jenter med for mye former spiseforstyrrer seg ned til, som du sier, å ha litt former. 9044320[/snapback] Er en forskjell på å "spiseforstyrre seg ned" og å slanke seg, da. Tankegangen under en spiseforstyrrelse er ikke helt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg