Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror det mest spennende i norsk litteraturhistorie er fra år 1000 etter kristus og før. Nemlig vikingtiden og norrøn mytologi/historie. Her har man alt fra islendingsagaer til kongesagaer og mye spennende. Finnes mange gode historier fra denne tiden.

9035698[/snapback]

Gunnlaug, son av Halgeir, son av Trugolf, son av Helger, stod vendt mot Ragnar, son av Ravn, son av Geirung, son av Bjørn, og Hildur, dotter av Helga, dotter av Raghild stod og så på.

 

 

Ellers takk.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Skarstad, jeg vet ikke hvilke sagaer du har lest, men du har tydeligvis lest feil. Man snakker om sagaer som går slik, "Og so tek han øksen og drev han inn i skallen på han Tor. Ein kunne sjå hjernemassa tyte ut av hovudet. Han utbrøt, "Fanden ta deg Geirsson", før han dog".

Lenke til kommentar

Og dermed stenger jeg SO for å rydde opp i denne unødvendige krangelen. Åpnes så snart jeg er ferdig med å rydde.

 

Snorre :)

 

Edit: Nå åpner jeg SO igjen med det forbehold at Neppe og Den Store P greier å oppføre seg.

 

Reaksjoner på moderering skjer som vanlig over PM, ikke i tråden.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Skarstad, jeg vet ikke hvilke sagaer du har lest, men du har tydeligvis lest feil. Man snakker om sagaer som går slik, "Og so tek han øksen og drev han inn i skallen på han Tor. Ein kunne sjå hjernemassa tyte ut av hovudet. Han utbrøt, "Fanden ta deg Geirsson", før han dog".

9035749[/snapback]

Vel, det var et lyspunkt i "Soga om Gunnlaug Ormstunge".

 

En kar får ei øks planta i skallen, så sier han til mannen som slo: "No sveik du meg ille!" :wee:

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...