Neppe Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ikke ved alle sammenhenger, ikke alltid at personen vil forstå og folk er rett og slett forskjellige, så ja er helt klart mulig, men er også like stor, vis ikke større og misforstå fordi du ikke har en person og et kroppsspråk å tyde. 9035595[/snapback] Der er vel flere ting du kan skjønne ved å lese gjennom tid hva personer sier og skriver på et forum. Du får med deg persontrekk, oppførsel, modenhet og masse mer. Eksempel. Person 1: Hva synes dere om disketter? Person 2: Disketter er bare rektumkult ass. Da bør du skjønne at Person 2 faktisk tuller. Kanskje er ikke alt like lett å ta, men mye. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Der er vel flere ting du kan skjønne ved å lese gjennom tid hva personer sier og skriver på et forum. Du får med deg persontrekk, oppførsel, modenhet og masse mer. Eksempel. Person 1: Hva synes dere om disketter? Person 2: Disketter er bare rektumkult ass. Da bør du skjønne at Person 2 faktisk tuller. Kanskje er ikke alt like lett å ta, men mye. 9035620[/snapback] Jeg har da aldri sagt at det ikke går, lille venn, jeg har bare sagt at i visse situasjoner så kan det være vanskelig, din jævla kverulerende faen Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hva het treffet vi hadde da? 9035596[/snapback] HW-kvalitets-tøse-treff 9035603[/snapback] Aww.. så sant så sant.. *smile til* Svenskebåten etter jobb i morgen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har da aldri sagt at det ikke går, lille venn, jeg har bare sagt at i visse situasjoner så kan det være vanskelig, din jævla kverulerende faen 9035626[/snapback] Det der er PERSONANGREP! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Ehe, oh the irony. Hva gjør jeg hvis jeg er kvalm og føler meg jævlig? Det kan kanskje ha en sammenheng med at jeg ikke har spist noe siden middag igår. Kanskje jeg burde spise noe? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Aww.. så sant så sant.. *smile til* Svenskebåten etter jobb i morgen? 9035631[/snapback] Vi hadde egentlig planer om å ta svenskeferja som går fra Langesund vi da og den går klokka 10 eller noe. Har ikke planlagt så mye enda. Men color line er ikke så glad i meg lenger for å si det sånn Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har da aldri sagt at det ikke går, lille venn, jeg har bare sagt at i visse situasjoner så kan det være vanskelig, din jævla kverulerende faen 9035626[/snapback] Det der er PERSONANGREP! 9035636[/snapback] Nei det er ironi Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har da aldri sagt at det ikke går, lille venn, jeg har bare sagt at i visse situasjoner så kan det være vanskelig, din jævla kverulerende faen 9035626[/snapback] Jeg er ikke din venn Jeg er moren din. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg er ikke din venn Jeg er moren din. 9035647[/snapback] Jeg kallte deg aldri min venn, jeg bare sa venn, som i generell betydning at du er venn med noen. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det er mulig å tolke utifra tekster. Både ironi, sarkasme og andre aspekter ved personer. 9035591[/snapback] Jupp, men folk er ikke så flinke til det. Hørte snakk om en eksamensoppgave som gikk ut på å tolke en uhyre ironisk tekst som godt og vel halvpartene av elevene gikk i dass på. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Norsklæreren brukte en time på å snakke om det der. Hvis man ikke var så god på ironi burde man passe godt på hvilken oppgave man valgte. For om man totalt feiltolket en tekst kunne man ende opp med å få to eller stryk. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det er jo en grunn til at tekst forståelse er en del av norsk faget. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det er jo en grunn til at tekst forståelse er en del av norsk faget. 9035668[/snapback] Men det blir uheldigvis lagt mindre vekt på det enn på Dass' liv og oppvekst. ): Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Det er jo en grunn til at tekst forståelse er en del av norsk faget. 9035668[/snapback] Så sant så sant. Selv har jeg ikke noe problemer med å forstå ironi. Er generelt sett flink nok på tekstforståelse. Derimot er jeg litt vel blank når det kommer til norsk litteraturhistorie. Har nok noe med at det er noe av det mer kjedelige jeg har vært borte i da. Endret 9. juli 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Vi lærte utrolig mye om diktere på u.skolen og videregående. Dog jeg har ikke alltid vært det skolelyset heller da.. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det finnes faktisk ganske mye spennende i Norsk litteraturhistorie Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det er jo en grunn til at tekst forståelse er en del av norsk faget. 9035668[/snapback] Men det blir uheldigvis lagt mindre vekt på det enn på Dass' liv og oppvekst. ): 9035674[/snapback] Enig der. I noen fag legger skolen vekt på merkelige ting. Det virker nesten litt ut av egen interesse. Husker på ungdomskolen hadde vi en musikk lærer som var helg gira på trekkspill. Vi hadde en egen 2 timer prøve om trekkspill. Hva faen liksom. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg tror det mest spennende i norsk litteraturhistorie er fra år 1000 etter kristus og før. Nemlig vikingtiden og norrøn mytologi/historie. Her har man alt fra islendingsagaer til kongesagaer og mye spennende. Finnes mange gode historier fra denne tiden. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har bare hatt greie og fornuftige musikklærere. Greit nok, han jeg hadde på mellomtrinnet var noe hekta på 60 og 70-talls rock, men det var jo ikke noe negativt. Morsomt å synge alt fra Beatles til Elvis-sanger. På ungdomsskolen fikk vi en lærer som var flink på mange instrumenter og som lot oss musikalske vise hva vi var god for. Fikk spille på en del skolearrangerte konserter. Spilte da pino/keyboard/synth. Alt ettersom. Var igrunnen ganske morsomt. Hadde til og med prosjekt om Beach Boys og Beatles sammen med noen andre flinke musikere, så da framførte vi Beach Boys og Beatles-sanger mellom noen av fakta-snuttene. Fikk gode karakterer i musikk-faget ja. Bare synd musikk ikke var et vagfag på videregående. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Krass stemning det var her da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg