WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg og. *host*Det vil si. Familien min. Morssiden av familien min. Moren min. Oog.. Brødrene mine. De er katolikker. Men ikke jeg. Jeg er døpt katolsk og må konfirmere meg katolsk. Selv føler jeg meg ikke så kristen.. Er egentlig pappa som ville det, selv om han aldri er i kirken, og det er heller ikke jeg heller.. oO Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ateist, Pusur. 9010638[/snapback] Ah. Hva mener du da med at du ikkje er ateist, Snorre? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hva kalles det når man ikkje tror på noe? 9010635[/snapback] Spørs i hvilken form. Du kan avskrive de kollektivistiske trosretningene men ikke forkaste tanken om guddom, eller du kan avskrive alt uvitenskapelig. Førstnevnte er agnostiker, som meg, sistnevnte er ateist. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Ateist, Pusur. 9010638[/snapback] Nei, det gjør det vel ikke. En ateist er en som sterkt benekter at Gud eksisterer. Altså det kristne fanatikere kaller "Anti-krist". Om man ikke tror på noe og ikke benekter noe og generelt sett ikke har noen formening om noen ting er man ikke atest. Forsåvidt kan man jo si at en er agnostiker da. Men en agnostiker forkaster ikke tanken om at Gud finnes, og dermed har agnostikeren tanker om sin tro. Derimot vil en som ikke har noen tanker om dette ikke være agnostiker eller ateist. Endret 5. juli 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ateist, Pusur. 9010638[/snapback] Nei, det gjør det vel ikke. En ateist er en som sterkt benekter at Gud eksisterer. Altså det kristne fanatikere kaller "Anti-krist". Om man ikke tror på noe og ikke benekter noe og generelt sett ikke har noen formening om noen ting er man ikke atest. 9010647[/snapback] En ateist er en som ikke tror på noe som ikke kan bevises. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Nei, det gjør det vel ikke. En ateist er en som sterkt benekter at Gud eksisterer. Altså det kristne fanatikere kaller "Anti-krist". Om man ikke tror på noe og ikke benekter noe og generelt sett ikke har noen formening om noen ting er man ikke atest. 9010647[/snapback] Sååååå... Når eg mener Bibelen/Koranen/Vedaen/whatever er eventyrbøker, så er eg ateist, right? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det at du var på en ferge? 9010598[/snapback] Han het terje :!: Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Bare meg som irriterer meg over Jehovas vitner?(når vi først snakket religion) Selfølgelig kan man tro hva man vil, men må man prakke det på andre? Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Huff.. KRL. Spise sushi Hej så lenge.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg misliker det meste av misjonerende religioner. Folk kan tro det de vil, men de trenger ikke misjonere det. Og av de misjonerende religionene vil jeg nok si at Jehovas vitner er verst. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 jeg har aldri hatt jehovas vitner på døra Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Bare meg som irriterer meg over Jehovas vitner?(når vi først snakket religion) Selfølgelig kan man tro hva man vil, men må man prakke det på andre? 9010685[/snapback] Neste gang de snakker til deg/kommer på døra så sier du bare: "Wow... jeg trodde ikke dere ville ha noe mer med meg å gjøre etter at jeg meldte meg ut av JV" Da styrer de unna deg i fremtiden Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 jeg har aldri hatt jehovas vitner på døra 9010698[/snapback] De er redd deg.... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det som forundrer meg mest med disse folkene i Jehovas Vitner er følgende. De tror at det kun er et visst antall plasser i himmelen, og at disse er avsatt til de i Jehovas Vitner. Det er ikke snakk om mange plassene. De som ikke får plass i himmelen havner i helvete. Så er jo det forunderlige spørsmålet. Hvorfor i all verden misjonerer de og prøver å omvende folk til Jehovas Vitner. Jo flere Jehovas Vitner det blir, jo mindre sjanse får jo de som allerede var med i Jehovas Vitner til å komme til himmelen. Med andre ord jobber de hardt for å minke sjansen til å komme til himmelen. Med andre ord er de ikke helt så smarte. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Ingen har anklaget religiøse for å være de smarteste heller, Snorre. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Her lærer man jo mer enn i KRL-timene, jo. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Saken med Jehovas Vitner er at de som har konvertert flest, ergo også sendt flest til Helvete, kommer til Himmelen. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Så de er en egoistisk religion som later som om de kun vil andres beste, når det de aller helst vil er å få gratis festivalpass til Casa del Jahve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg