Bruker-33331 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Fy faen jeg elsker A nightmare on elm street 6 når han døve gutten får freddy inn i drømmen sin. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Gadd ikke compile.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor #include<stdio.h> #include<string.h> #include<conio.h> #include<stdlib.h> #include<process.h> #include<graphics.h> #include<time.h> #include<dos.h> #include<dir.h> #include<fcntl.h> #include<io.h> #include<direct.h> #define clsg closegraph(); restorecrtmode(); void load(); void prog_by(); int find(); main() { clrscr(); textcolor(2); cprintf("ÉÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ»\n\r"); cprintf("º Velkommen inn! º\n\r"); cprintf("ÈÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍͼ\n\r"); prog_by(); textcolor(15); char dir[MAXDIR]; {if (getcurdir(0, dir)) { perror("getcurdir()"); } int disk=getdisk()+'A';cprintf("%c:\\%s]",disk,dir);} //disk og dir // typedef OK sg=1; #define OK sg=1; while(1) { char *in; // = getchar(); scanf("%s",&*in); int sg=0; if(strcmp( in,"exit")==0||strcmp( in,"EXIT")==0||strcmp( in,"x")==0||strcmp( in,"X")==0){exit(0);} if(strcmp( in,"tcls")==0||strcmp( in,"TCLS")==0 ){OK clrscr();} if( strcmp( in,"ver")==0||strcmp( in,"VER")==0) { OK prog_by();} if( strcmp( in,"date")==0||strcmp( in,"DATE")==0) {OK time_t t; time(&t); cprintf("\n\rDagens dato %s\n\r",ctime(&t));} if( strcmp( in,"find")==0||strcmp( in,"FIND")==0) {OK find();} if( strcmp( in,"time")==0||strcmp( in,"TIME")==0){OK struct time t; gettime(&t); cprintf(" Klokken er : %2d:%02d:%02d.%02d\n\r", t.ti_hour, t.ti_min, t.ti_sec, t.ti_hund); } if( strcmp( in,"mkd")==0||strcmp( in,"MKD")==0) {OK char *dir; scanf("%s",&*dir); int stat; stat = mkdir(dir); if (!stat) cprintf("Katalog opprettet\n\r"); else {cprintf("Kan ikke opprette katalog\n\r");} } if( strcmp( in,"deld")==0||strcmp( in,"DELD")==0) {OK char *dir_name; scanf("%s",&*dir_name); //system("dir/p"); int stat; stat = rmdir(dir_name); if (!stat) cprintf("\n\rKatalog slettet\n\r"); else {cprintf("Kan ikke slette katalog\n\r");} } if( strcmp( in,"a:")==0||strcmp( in,"A:")==0) {OK // char *dir_name; scanf("%s",&*dir_name); //system("dir/p"); //int a;scanf("%d",&a); if ( _chdrive(1) == 0) cprintf("Du har skiftet til stasjon \n\r"); else cprintf("Kan ikke skifte til stasjon \n\r"); } if( strcmp( in,"c:")==0||strcmp( in,"C:")==0) {OK // char *dir_name; scanf("%s",&*dir_name); //system("dir/p"); //int a;scanf("%d",&a); if ( _chdrive(3) == 0) cprintf("Du har skiftet til stasjon \n\r"); else cprintf("Kan ikke skifte til stasjon \n\r"); } if( strcmp( in,"d:")==0||strcmp( in,"D:")==0) {OK // char *dir_name; scanf("%s",&*dir_name); //system("dir/p"); //int a;scanf("%d",&a); if ( _chdrive(4) == 0) cprintf("Du har skiftet til stasjon \n\r"); else cprintf("Kan ikke skifte til stasjon \n\r"); } if( strcmp( in,"e:")==0||strcmp( in,"E:")==0) {OK // char *dir_name; scanf("%s",&*dir_name); //system("dir/p"); //int a;scanf("%d",&a); if ( _chdrive(5) == 0) cprintf("Du har skiftet til stasjon \n\r"); else cprintf("Kan ikke skifte til stasjon \n\r"); } if( strcmp( in,"mkf")==0||strcmp( in,"MKF")==0) { OK int handle; char *msg; char *path; cprintf("Skriv inn katalog og filnavn. eks D:\\abc\\test.txt\n\r"); scanf("%s",&*path); if ((handle = open(path, O_CREAT | O_TEXT)) == -1) { perror("Error:"); getch(); // return 1; } scanf("%s",&*msg); write(handle, msg, strlen(msg)); cprintf("Fil lagd %s\n\r",path); close(handle); // return 0; } if( strcmp( in,"go2d")==0||strcmp( in,"GO2D")==0) { OK char *msg; char *path; cprintf("Skriv inn katalog. eks D:\\abc\n\r"); scanf("%s",&*path); int result= chdir(path); if(result==0){ cprintf("Katalog skiftet \n\r");} else{cprintf("error \n\r");} } if( strcmp( in,"open")==0||strcmp( in,"OPEN")==0) { OK int result; char *path; cprintf("Skriv inn katalog. eg D:\\abc\n\r"); scanf("%s",&*path); result = spawnle(P_WAIT,path,NULL,NULL); if (result == -1) { perror("Error fra spawnle"); } if(result==0){ cprintf(" success \n\r");} } //=====================Grafikk=================== if(strcmp( in,"sirkel")==0 ) {OK load(); int x,y,r;scanf("%d%d%d",&x,&y,&r); circle(x,y,r); getch();clsg restorecrtmode();} if(strcmp( in,"linje")==0 ) {OK load(); int x,y,x1,y1;scanf("%d%d%d%d",&x,&y,&x1,&y1);line(x,y,x1,y1);getch();clsg} if(strcmp( in,"tcolor")==0||strcmp( in,"TCOLOR")==0 ) {OK int a;scanf("%d",&a);textcolor(a);} if(strcmp( in,"color15")==0 ) {textcolor(15);} if(strcmp( in,"bkcolor")==0||strcmp( in,"BKCOLOR")==0 ) {OK int a;scanf("%d",&a);textbackground(a);} //======================================= if( strcmp( in,"hjelp")==0||( strcmp( in,"HELP")==0)) { OK cprintf("ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ\n\r"); cprintf("ÄÄÄÄÄÄÄÄÄAlle kommandoene i OSÄÄÄÄÄÄÄÄÄ\n\r\n\r"); //cprintf(" color\n\r exit\n\r ver\n\r help\n\r cls\n\r time\n\r date\n\r find\n\r cd\n\r"); //cprintf("md\n\r rd\n\r"); //cprintf("\n\r"); cprintf("HJELP For aa vise alle kommandoene i DemonOS.\n\r"); cprintf("EXIT For aa gaa ut av programmet.\n\r"); cprintf("DATE For aa se datoen.\n\r"); cprintf("TIME For aa se klokken.\n\r"); cprintf("TCLS For aa fjerne all teksten.\n\r"); cprintf("VER For aa vise versjonen. \n\r"); cprintf("MKD For aa lage ny katalog\n\r"); cprintf("DELD For aa slette en katalog.\n\r"); cprintf("MKF For aa lage en ny fil\n\r"); cprintf("DELF For aa slette en fil\n\r"); cprintf("OPEN For aa aapne en fil\n\r"); cprintf("GO2D For aa gaa til et annet sted.\n\r"); cprintf("FIND For aa finne en fil.\n\r"); cprintf("TCOLOR For aa skifte farge paa tekst. eks- TCOLOR 4 ( 1 til 15)\n\r"); cprintf("BKCOLOR For aa skifte bakgrunnsfergen. eks- BKCOLOR 7 ( 1 til 15)\n\r"); //cprintf("\n\r");//cprintf("\n\r");//cprintf("\n\r"); cprintf("ÄÄÄÄÄÄÄÄÄGrafikk kommandoerÄÄÄÄÄÄÄÄÄ\n\r\n\r"); cprintf("LINJE eks-line 50 300 300 300.\n\r"); cprintf("SIRKEL eks- circle 300 200 100\n\r"); cprintf("ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ\n\r"); } if(sg==0){cprintf("\n\rFeil kommando!");cprintf(" (Skriv HJELP for aa se alle kommandoene)\n\r");} char dir[MAXDIR]; {if (getcurdir(0, dir)) { perror("getcurdir()"); } int disk=getdisk()+'A';cprintf("%c:\\%s]",disk,dir);} // cprintf("%c:\\%s]",disk,dir); //if(strcmp(in,"lor")==0||strcmp( in,"TCOLOR")==0 //strcmp(in,"tcolor")==0||strcmp( in,"TCOLOR")==0 //strcmp(in,"tcolor")==0||strcmp( in,"TCOLOR")==0 //){} }//while }////////////////////////////////////////////////////////end_main() void load() { int gdriver = DETECT, gmode, errorcode; initgraph(&gdriver, &gmode, ""); errorcode = graphresult(); if (errorcode != grOk) { clrscr(); cprintf("Grafikk ERROR: %s\n\r", grapherrormsg(errorcode)); cprintf(" Press en tast for aa avslutte eller restart programmet."); getch(); } } //-------------------------------------------------------------------- void prog_by() { cprintf("ßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßß\n\r"); cprintf("DemonOS Version 1.0\n\rProgrammert av DemoniZer"); cprintf("\n\rCopyRight -2007- Ludvig Anderssen(c).\n\r"); cprintf("\n\rSkriv - hjelp - for aa se alle kommandoene\n\r"); cprintf("ßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßßß\n\r"); } int find(void) { struct ffblk ffblk; int done; char *find; cprintf("Finne hva? eks. D:\\abc\\*.exe\n\r"); scanf("%s",&*find); cprintf("Finner %s\n\r",*find); done = findfirst(find,&ffblk,0); while (!done) { cprintf("%s\n\r", ffblk.ff_name); done = findnext(&ffblk); } return 0; } Endret 3. juli 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 da var det mat *sulten* Snakkes so Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Naken bundy med krem, anyone? 8993823[/snapback] Du kan ta med krem når du kommer neste uke? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg vil ha en måke, et marsvin og et murmeldyr. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Du er så kåt, du kommer nok til å forgripe deg på meg Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg vil ha en måke, et marsvin og et murmeldyr. 8993915[/snapback] *bli emo* Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg vil ha en måke, et marsvin og et murmeldyr. 8993915[/snapback] *bli emo* 8993917[/snapback] Jeg tenkte å kalle den Chris. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Du er så kåt, du kommer nok til å forgripe deg på meg 8993916[/snapback] *forgriper seg på Bundy* Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg tenkte å kalle den Chris. 8993924[/snapback] Takk for at du ser på meg som en måke liksom.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg tenkte å kalle den Chris. 8993924[/snapback] Takk for at du ser på meg som en måke liksom.. 8993930[/snapback] Jeg ser ikke på deg som en måke, jeg vil bare kalle opp måken min etter deg. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 *bli emo* 8993917[/snapback] Sover du med vinduet oppe om natten? Arinomi: Spør mrbjoern om du kan bli med, gay orgie! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Joda. Du vet det bare ikke. Spør NgZ. Jeg kan lese mine egne tanker. 8993874[/snapback] Det medfører riktighet. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg ser ikke på deg som en måke, jeg vil bare kalle opp måken min etter deg. 8993933[/snapback] Sover du med vinduet oppe om natten? 8993934[/snapback] Ja.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Sover du med vinduet oppe om natten? 8993934[/snapback] Ja.. 8993940[/snapback] Don't tell him, stupid. xP Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Don't tell him, stupid. xP 8993943[/snapback] oh dammit! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ja.. 8993940[/snapback] Du veit at det har skjedd at måker har søkt seg inn til hus? Skjedde med meg en gang i nord norge. Våkna opp med en måke på skapet. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ja.. 8993940[/snapback] Du veit at det har skjedd at måker har søkt seg inn til hus? Skjedde med meg en gang i nord norge. Våkna opp med en måke på skapet. 8993952[/snapback] De kommer nok ikke gjennom gardiner osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg