Deadringer Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Fælt så mange som lurer på det. Vi er KJÆRESTER OKEI!?!?! 8944211[/snapback] Er det slutt mellom deg og Martin? :O Lenke til kommentar
hylo Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ok. Hyggelig å vite. Nå som jeg vet, hadde det vært fint med en bj. 8944293[/snapback] Ok. 8944319[/snapback] Du fikk ikke med redigeringen, noe som er ytterst ufordragelig av deg. Fysjom! Jeg føler jeg blir tatt meget seriøst her på HW.no, så jeg må opprettholde mitt rykte ved å være en stram og kjekk kar. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg føler jeg blir tatt meget seriøst her på HW.no, så jeg må opprettholde mitt rykte ved å være en stram og kjekk kar. 8944397[/snapback] Mr. Hylol og seriøs i samme setning? Damn, trodde jeg aldri jeg ville oppleve. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Er det slutt mellom deg og Martin? :O8944388[/snapback] Nei? Skulle det være det? Jeg føler jeg blir tatt meget seriøst her på HW.no, så jeg må opprettholde mitt rykte ved å være en stram og kjekk kar.8944397[/snapback] Du og Mathias, vøtt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 jeg har joinet arbeidsstokken. Så nu høres det på "Working Class Hero" bare for å forstå hvordan det er. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Den som spiller slik til meg vinner mitt hjerte. Uansett. 8944386[/snapback] De der var ganske flink. Kanskje jeg også skulle lært meg litt blues. Men da må jeg nok øve masse gidt. Er en stund siden jeg var noe særlig god på pianoet nå. Endret 25. juni 2007 av Snorre Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Han der var ganske flink. Kanskje jeg også skulle lært meg litt blues. Men da må jeg nok øve masse gidt. Er en stund siden jeg var noe særlig god på pianoet nå. 8944459[/snapback] Du skal lære deg å spille blues, for å vinne Knur Erik sitt hjerte? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Yes da, hvorfor ikke. Fra spøk til massemord. Egentlig vil jeg lære blues/jazz for min egen del. Slik musikk er morsomt å spille. Spesielt om du greier å improvisere etterhvert. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 De der var ganske flink. Kanskje jeg også skulle lært meg litt blues. Men da må jeg nok øve masse gidt. Er en stund siden jeg var noe særlig god på pianoet nå.8944459[/snapback] Arr.. Prøver å lære meg selv litt slik nå. Piano er jo bare.. GENIALT gøy å spille! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Du og Mathias, vøtt. 8944425[/snapback] Ya. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Spilt piano lenge Knut? Selv spilte jeg klassisk med lærer en del år. Men så sluttet jeg (Ja det var dumt av meg, men hadde ikke nok motivasjon etter hvert). Jeg hadde ikke ork til å øve til timene, og dermed var det slutt. De siste tre årene eller noe slikt har jeg kun spilt på hobby-basis når jeg føler for det. Litt forskjellig, noe etter noter, litt improvisering osv. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Spilt piano lenge Knut? Selv spilte jeg klassisk med lærer en del år. Men så sluttet jeg (Ja det var dumt av meg, men hadde ikke nok motivasjon etter hvert). Jeg hadde ikke ork til å øve til timene, og dermed var det slutt. De siste tre årene eller noe slikt har jeg kun spilt på hobby-basis når jeg føler for det. Litt forskjellig, noe etter noter, litt improvisering osv. 8944510[/snapback] Just like me det der. Skal vi begynne på "pianoskole" igjenn? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Snorre: Opplevd akkurat det samme. Spilla en god del før og slutta da jeg starta på VGS. Nå sisteåret har det tatt seg opp og jeg har lært maaasse ved å bare spille musikk jeg selv liker. Kan ikke noter tho.. så.. blir mest etter hørselen og improvisasjon. MYE inspirasjon å hente på youtube f eks! Endret 25. juni 2007 av Knut Erik Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Lettere med improvisasjon o.l hvis du spiller mye etter gehør og sånn. Jeg vet. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Noter kan jeg heldigvis. Det er ikke så vanskelig egentlig. Eneste jeg kan si som er irriterende er å vite hvilken note det er når noten befinner seg langt oppover "hjelpelinjer" som vi kaller dem. I et notesystem er det jo fem linjer ganger to. Fem for høyre hånd og fem for venstre hånd. Om man skal spille noter som kommer utenfor disse fem linjene må man ta ibruk hjelpelinjer som gjør at man vet hvilken note det er. Vanskelig å forklare. Poenget er nå hvertfall at slike er noe drit. Tar litt tid før jeg husker/greier å telle meg fram til hvilken note det er. Spiller forresten både etter noter og gehør. Noen ganger er det greit å ha noter da stykkene er så kompliserte at å ta det på gehøret ville vært nærmest umulig. Endret 25. juni 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det er pain in the ass å installere Win 98 Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Spiller forresten både etter noter og gehør. Noen ganger er det greit å ha noter da stykkene er så kompliserte at å ta det på gehøret ville vært nærmest umulig. 8944605[/snapback] Men duverden så god trening det er. Angående noter og hjelpelinjer: kan være stress. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Poenget er nå hvertfall at slike er noe drit. Tar litt tid før jeg husker/greier å telle meg fram til hvilken note det er.8944605[/snapback] Blir vel ikke det samme om man må stoppe mitt inne i Tchaikovsky og telle streker nei.. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Blir vel ikke det samme om man må stoppe mitt inne i Tchaikovsky og telle streker nei.. 8944632[/snapback] De fleste stopper vel litt de første gangene de spiller Tchaikovsky uansett, og etterhvert lærer man sannsynligvis hvilken note det er. Mm. personen har like dårlig husk som meg. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Snorre: True that. arr.. kanskje jeg burde lære meg noter endag.. mm får se om jeg får mye fritid i sommer. Kibs: Hva spiller du forno? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg