Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok.

 

Hyggelig å vite. Nå som jeg vet, hadde det vært fint med en bj.

8944293[/snapback]

Ok. :)

8944319[/snapback]

Du fikk ikke med redigeringen, noe som er ytterst ufordragelig av deg. Fysjom!

 

Jeg føler jeg blir tatt meget seriøst her på HW.no, så jeg må opprettholde mitt rykte ved å være en stram og kjekk kar.

Lenke til kommentar

 

Den som spiller slik til meg vinner mitt hjerte. Uansett.

8944386[/snapback]

De der var ganske flink. Kanskje jeg også skulle lært meg litt blues. Men da må jeg nok øve masse gidt. Er en stund siden jeg var noe særlig god på pianoet nå.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
De der var ganske flink. Kanskje jeg også skulle lært meg litt blues. Men da må jeg nok øve masse gidt. Er en stund siden jeg var noe særlig god på pianoet nå.

8944459[/snapback]

Arr.. Prøver å lære meg selv litt slik nå. :) Piano er jo bare.. GENIALT gøy å spille!
Lenke til kommentar

Spilt piano lenge Knut? Selv spilte jeg klassisk med lærer en del år. Men så sluttet jeg (Ja det var dumt av meg, men hadde ikke nok motivasjon etter hvert). Jeg hadde ikke ork til å øve til timene, og dermed var det slutt. De siste tre årene eller noe slikt har jeg kun spilt på hobby-basis når jeg føler for det. Litt forskjellig, noe etter noter, litt improvisering osv.

Lenke til kommentar
Spilt piano lenge Knut? Selv spilte jeg klassisk med lærer en del år. Men så sluttet jeg (Ja det var dumt av meg, men hadde ikke nok motivasjon etter hvert). Jeg hadde ikke ork til å øve til timene, og dermed var det slutt. De siste tre årene eller noe slikt har jeg kun spilt på hobby-basis når jeg føler for det. Litt forskjellig, noe etter noter, litt improvisering osv.

8944510[/snapback]

Just like me det der. :) Skal vi begynne på "pianoskole" igjenn? :)

Lenke til kommentar

Snorre: Opplevd akkurat det samme. Spilla en god del før og slutta da jeg starta på VGS. Nå sisteåret har det tatt seg opp og jeg har lært maaasse ved å bare spille musikk jeg selv liker. :wee:

 

Kan ikke noter tho.. så.. blir mest etter hørselen og improvisasjon. :)

MYE inspirasjon å hente på youtube f eks!

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar

Noter kan jeg heldigvis. Det er ikke så vanskelig egentlig. Eneste jeg kan si som er irriterende er å vite hvilken note det er når noten befinner seg langt oppover "hjelpelinjer" som vi kaller dem. I et notesystem er det jo fem linjer ganger to. Fem for høyre hånd og fem for venstre hånd. Om man skal spille noter som kommer utenfor disse fem linjene må man ta ibruk hjelpelinjer som gjør at man vet hvilken note det er. Vanskelig å forklare. Poenget er nå hvertfall at slike er noe drit. Tar litt tid før jeg husker/greier å telle meg fram til hvilken note det er.

 

Spiller forresten både etter noter og gehør. Noen ganger er det greit å ha noter da stykkene er så kompliserte at å ta det på gehøret ville vært nærmest umulig.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Spiller forresten både etter noter og gehør. Noen ganger er det greit å ha noter da stykkene er så kompliserte at å ta det på gehøret ville vært nærmest umulig.

8944605[/snapback]

Men duverden så god trening det er. ;)

 

Angående noter og hjelpelinjer: kan være stress. :hrm:

Lenke til kommentar
Blir vel ikke det samme om man må stoppe mitt inne i Tchaikovsky og telle streker nei.. :p

8944632[/snapback]

De fleste stopper vel litt de første gangene de spiller Tchaikovsky uansett, og etterhvert lærer man sannsynligvis hvilken note det er. Mm. personen har like dårlig husk som meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...