NgZ Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 NgZ: du er inne på noe nå..8861964[/snapback] Det er jeg alltid. Det er bare så sjelden noen legger merke til det... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Prioritering er nøkkelen her. 8861945[/snapback] Du har selvfølgelig rett! Jeg skal drite i psykologtimer og hundene mine. TAKK! Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Det er jeg alltid. Det er bare så sjelden noen legger merke til det... 8861985[/snapback] Folk er vant med at du er en dust, vet du. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Om man ikke kan jobbe eller ikke finner jobb får man trygd, og hvem som helst kan leve helt greit på den. Sitasjonen kan selvsagt være en annen om man har dugelig med lån idet man mister jobben, men av en eller annen grunn tviler jeg på at det er tilfellet med Eplefe. 8861979[/snapback] Du får sosialhjelp. Det skal mer til enn det for å få trygd.. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 psykologtimer 8861996[/snapback] Dekkes ikke det? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Ja det påstår politikerne. Slik er ikke den virkelige verden. Håper ikke du får oppleve sannheten 8861922[/snapback] Om man ikke kan jobbe eller ikke finner jobb får man trygd, og hvem som helst kan leve helt greit på den. Sitasjonen kan selvsagt være en annen om man har dugelig med lån idet man mister jobben, men av en eller annen grunn tviler jeg på at det er tilfellet med Eplefe. 8861979[/snapback] njaaa....skeptisk til trygd saken der. Jeg tror ikke trygden vil gi "tilstrekklige" mengder cash å leve for. Imo, trygd er en vits. Jobb er mye bedre. eplefe: ikke for å være umenneskelig her, men man skaffer ikke hunder når man har dårlig råd. Så enkelt er det. Røft, men sånn er det. Nesten det samme som å ha bil, og ikke ha råd til å drifte den. Endret 14. juni 2007 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 psykologtimer 8861996[/snapback] Dekkes ikke det? 8862003[/snapback] Jeg går til privatpsykolog. Det dekkes delvis av barnevernet. Det var ikke pengene det var snakk om her, det var snakk om min fysiske (og ikke minst psykiske) kapasitet til å kunne jobbe med 4 psykologtimer i uken og tre hunder. Til de av dere som skulle komme til å lure, grunnen til at jeg er blakk denne måneden er at jeg ikke har fått stipend, og jeg måtte bruke en god del penger på vaksiner og HD-røngting. (snakk om 4500 kroner til vetten, kanskje ikke så mye for noen av dere, men det svei i lommeboken) Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Du har selvfølgelig rett! Jeg skal drite i psykologtimer og hundene mine. TAKK! 8861996[/snapback] Nei, prioritering ville vært å ikke skaffe seg hunder til å begynne med om du ikke har råd til det. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 njaaa....skeptisk til trygd saken der. Jeg tror ikke trygden vil gi "tilstrekklige" mengder cash å leve for. Imo, trygd er en vits. Jobb er mye bedre. 8862004[/snapback] Minstetrygd er ca 7500 kr i mnd. Sosial hjelp er dekt husleie på max 4k, strøm og 3500 kr i mnd til å leve på. Har du samboer får du halvparten. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Folk er vant med at du er en dust, vet du. 8861997[/snapback] Hahahaha. Så lenge det gir meg bedre karakterer enn jeg fortjener er det greit. Frchasse: Jo, man får dekket psykolog inntil man er ferdig med vgs/fyller 18. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Nei, prioritering ville vært å ikke skaffe seg hunder til å begynne med om du ikke har råd til det. 8862019[/snapback] Akkurat når det gjelder hundene er det ikke pengene som er problemet, jeg betaler ikke for dem alene. Minner om at jeg bor hjemme. Men hunder trenger stimuli, og jeg har agilitytrening, lydighetstrening, og (gjeting om sommeren.) Endret 14. juni 2007 av Eplefe Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Om man ikke kan jobbe eller ikke finner jobb får man trygd, og hvem som helst kan leve helt greit på den. 8861979[/snapback] 1: har du prøvd å leve på trygd? Det er ikke så bra som det påstås.2: Det finnes mange tilfeller der man faller utenfor systemet 3: Det gjøres feil på trygdekontor osv. som alle andre steder. Da kan man ofte bli uten penger en god stund. Da skal man i teorien kunne gå til sosialkontor. Men med den ventetiden det er på sosialkontorer rundt om kring så er de ofte til liten hjelp. (Ja jeg er klar over at man har krav på såkalt "nødhjelp" innen to arbeidsdager men DET er ikke noe å overleve på.) Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Nei, prioritering ville vært å ikke skaffe seg hunder til å begynne med om du ikke har råd til det. 8862019[/snapback] Ikke penga som er problemet med hundene, tror jeg. Hahahaha. Så lenge det gir meg bedre karakterer enn jeg fortjener er det greit. 8862022[/snapback] Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 *snip* 8862029[/snapback] Holdt på å bli kasta ut tre ganger fordi sosialpengene var forsinka. Gøy å leve på ris og pomfrikrydder i en uke fordi pengene ikke kom når de skulle. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Sosial hjelp er dekt husleie på max 4k, strøm og 3500 kr i mnd til å leve på. Har du samboer får du halvparten. 8862020[/snapback] Jeg lever på borteboerstipend (3200,-, eller noe slikt) pluss barnetrygd og en og annen seddel fra foreldrene mine, så det burde være rikelig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 8862035[/snapback] Må nevne at jeg ikke er enig i teorien din da. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Nei, prioritering ville vært å ikke skaffe seg hunder til å begynne med om du ikke har råd til det. 8862019[/snapback] Akkurat når det gjelder hundene er det ikke pengene som er problemet, jeg betaler ikke for dem alene.Minner om at jeg bor hjemme. Men hunder trenger stimuli, og jeg har agilitytrening, lydighetstrening, og (gjeting om sommeren.) 8862024[/snapback] Rart at du er blakk når du lever "high-class" liv du ikke har råd til. Og du bor hjemme. Jeg er ikke helt med på hvorfor du ikke har mat. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 *happy* Har endelig klart å få surroundlydkortet mitt til å fungere etter et halvt år i stereo Er forøvrig ikke lett å leve på sosialstøtte etter hva jeg forstår, da. Klart det er snakk om prioriteringer (er ikke alt?), men det er da måte på Selv jobber jeg for 120 kr timen, og mannen i banken mente at det (ca 220 000 i året) ikke var nok til å gi meg lån til leilighet... Jeg hadde visst på papiret bare råd til mat og bil hver måned :s (synes da det er rart, for jeg klarte fint å leve på en vesentlig lavere lærlinglønn i egen leilighet for 2 år siden...) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Holdt på å bli kasta ut tre ganger fordi sosialpengene var forsinka. Gøy å leve på ris og pomfrikrydder i en uke fordi pengene ikke kom når de skulle. 8862044[/snapback] Kjenner så altfor godt til den ja... Føler seg omtrent like kul når man står i butikken og lurer på om man skal kjøpe melk ELLER brød fordi man ikke har råd til begge deler Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2007 Om man ikke kan jobbe eller ikke finner jobb får man trygd, og hvem som helst kan leve helt greit på den. 8861979[/snapback] 1: har du prøvd å leve på trygd? Det er ikke så bra som det påstås. Det er jo ikke langt unna det samme oss studenter, vi har vel enda mindre å leve på, ca 6000 i morgen som skal rekke til absolutt alt er ikke mye å skryte av, og det får man kun i 10 måneder. Jeg har for neste semester fått reisestipend på 200 kroner, noe som nøyaktig dekker turen hjem, men ikke tilbake Jeg misunner ikke de som ikke har jobb ved siden av studiene, selv om det nok er fint mulig å leve på det siden veldig mange gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg