Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

L4rS: Jeg synes "Hvert minste drag av luft som kjærtegner kroppen min" Ble litt mye klisje, når du allerede har "Vinden som forsiktig stryker over huden min". Vind som kjærtegner kropp er liksom ikke noe nytt under solen. :p

 

Ellers: Applaus. Jeg synes det var veldig bra. Ekte og "levende" uten å bli masete. Eksmelankolivakkert, om jeg får si det sånn.

8839962[/snapback]

Takk :)

Joda stemmer nok at det ble en liten gjentagelse der... Får se om jeg gidder å forandre på det :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei se på det, da.

Jeg er forfatter, jeg rører ikke en penn uten å legge sjelen min i det. Aldri, aldri, aldri.

 

EDIT: Ja, jeg valgte å kalle meg selv forfatter i denne sammenhengen.

8839966[/snapback]

En forfatter kan også skrive en standard avisartikkel uten å trykke sjela si på papiret. Det vil jo være forskjell på egne og andres verk.

 

DemoniZer: Man pleier jo å ha "verv" på cv-er. "Arbeidserfaring,, verv, andre ting. sånn er min bygget opp i hvert fall.

 

Steffy: I lol'ed

 

L4r5. Det var ikke gjentakelsen jeg reagerte på egentlig, mer det luft som kjærtegner hud-opplegget. Når kommer første diktsamling?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
En forfatter kan også skrive en standard avisartikkel uten å trykke sjela si på papiret. Det vil jo være forskjell på egne og andres verk.

8840005[/snapback]

Forskjell på journalisme og forfatting..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Den dag kjem aldri at eg deg gløymer,

for om eg søver, eg om deg drøymer.

Om natt og dag er du like nær,

og best eg ser deg når mørkt det er.

 

Du leikar kringom meg der eg vankar,

eg høyrer deg når mitt hjarta bankar.

Du støtt meg følgjer på ferdi mi,

som skuggen gjeng etter soli si.

 

Når nokon kjem og i klinka rykkjer,

d'er du som kjem inn til meg, eg tykkjer;

eg sprett frå stolen og vil meg te,

men snart eg sig atter ende ned.

 

Når vinden lint uti lauvet ruslar,

eg trur d'er du som gjeng der og tuslar;

når somt der borte eg ser seg snu,

eg kvekk og trur det må vera du.

 

I kvar som gjeng og som rid og køyrer,

d'er deg eg ser, deg i alt eg høyrer:

i song og fløyte- og felelåt,

men endå best i min eigen gråt.

Et Vinje-dikt. Jeg lar dikt snakke til meg. Men samtidig sier de "hysj, dette er vår lille hemmelighet, ikke si det videre til noen".

Lenke til kommentar
Nei se på det, da.

Jeg er forfatter, jeg rører ikke en penn uten å legge sjelen min i det. Aldri, aldri, aldri.

 

EDIT: Ja, jeg valgte å kalle meg selv forfatter i denne sammenhengen.

8839966[/snapback]

En forfatter kan også skrive en standard avisartikkel uten å trykke sjela si på papiret. Det vil jo være forskjell på egne og andres verk.

 

DemoniZer: Man pleier jo å ha "verv" på cv-er. "Arbeidserfaring,, verv, andre ting. sånn er min bygget opp i hvert fall.

8840005[/snapback]

 

Jeg tar ikke den CV-en så seriøst. Ikke her, mangler nøkkelkunnskaper og sertifiseringer..

 

Forresten.. elsker feilmeldinger som er så.. beskrivende..

 

post-37830-1181636910_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men samtidig sier de "hysj, dette er vår lille hemmelighet, ikke si det videre til noen".

8840014[/snapback]

Du er småskrudd . :)

 

Lat som det er journalisme da. Dumt å gå ned en karakter fordi man prinsipielt er imot lyrikktolkning. Et dikt om savn er nok ikke det jeg hadde tatt om jeg var redd for å utlevere meg selv. Jeg tror jeg skulle klart å holde en kald fremføring uansett.

Lenke til kommentar
Et Vinje-dikt. Jeg lar dikt snakke til meg. Men samtidig sier de "hysj, dette er vår lille hemmelighet, ikke si det videre til noen".

8840014[/snapback]

Det er så jævlig flaks for deg at jeg er i dusjen. Det klør i fingrene. xD

8840028[/snapback]

Steffy, skriv hva faen du vil.

Lenke til kommentar
Du er småskrudd . :)

 

Lat som det er journalisme da. Dumt å gå ned en karakter fordi man prinsipielt er imot lyrikktolkning. Et dikt om savn er nok ikke det jeg hadde tatt om jeg var redd for å utlevere meg selv. Jeg tror jeg skulle klart å holde en kald fremføring uansett.

8840031[/snapback]

Takk :)

 

Jeg tror egentlig ikke hun vil dra meg ned en karakter. Altså, det som gjør at man ligger høyt på karakterskalaen er jo at man bruker den informasjonen man har samlet, da. Og å gi kritikk til en så kjent sjanger er vel å bruke den informasjonen jeg har samlet, blande inn mine egne refleksjoner og i tillegg ha fakta? :wee:

Lenke til kommentar
Et Vinje-dikt. Jeg lar dikt snakke til meg. Men samtidig sier de "hysj, dette er vår lille hemmelighet, ikke si det videre til noen".

8840014[/snapback]

Det er så jævlig flaks for deg at jeg er i dusjen. Det klør i fingrene. xD

8840028[/snapback]

Steffy, skriv hva faen du vil.

8840032[/snapback]

Jeg betalte alt for mye for denne laptopen til å ta den med inn i dusjen. Besides, i'm wanking with shampoo.

Lenke til kommentar
L4r5. Det var ikke gjentakelsen jeg reagerte på egentlig, mer det luft som kjærtegner hud-opplegget. Når kommer første diktsamling?

8840005[/snapback]

Første diktsamling kommer vel når en forlegger er klar for innleggelse på psyk :p

Skrev egentlig bare det som falt meg inn der og da. Jeg satt på en kafe og nøt solen, vinden og menneskene rundt meg

Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig ikke hun vil dra meg ned en karakter. Altså, det som gjør at man ligger høyt på karakterskalaen er jo at man bruker den informasjonen man har samlet, da. Og å gi kritikk til en så kjent sjanger er vel å bruke den informasjonen jeg har samlet, blande inn mine egne refleksjoner og i tillegg ha fakta? :wee:

8840038[/snapback]

Bare hyggelig. Normal er for pingler.

 

Det hjelper ikke hvor bra besvarelsen din er, om du ikke har svart på oppgaven. Sa min lærer en gang en tekst om det norsk politiske systemet plutselig handlet om skolesystemet og ungdommers manglende medbestemmelsesrett i saker som angikk dem. :hmm:

Happy times. :p

 

Demon: Alle kommer til å ringe og skjelle deg ut fordi alt som lå på den nå formaterte disken er borte. Ingen leser guder nøye nok til å få med seg det.For mange pc-brukere er idioter.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...