Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Give it to me baby!

8839690[/snapback]

Comming right up. Skal bare føre inn. :wee:

8839706[/snapback]

 

Fyyyy f.. *drømme meg bort i dine tekster*

 

Oldschool tetris fikk du ikke til gameboy ;)

 

..jeg .. jeg.. vil spille Super Puzzle Fighter 2 Turbo!

8839699[/snapback]

Joda, har helt vanlig standard tetris til gameboy ( pocket som jeg så pent har ^^ )

 

Og super Puzzle Fighter 2 Turbo er så imbarått!

Har det ikke her nå, men jeg husker jeg spillte det konstant før.

8839713[/snapback]

 

Jeg vet! Det er så.. ja.. ubeskrivelig konge! Spesielt med prosjektor og gamepads!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi sitter og ser "salmer fra kjøkkenet" og etterpå skal jeg egentlig ha en muntlig fremføring av en lyrikkanalyse. Det blir vel mer til at jeg bruker tyve minutter på å fortelle henne hvorfor lyrikkanalysen er en motbydelig sjanger og at det er helt FEIL, og så får hun heller velge om hun vil gi meg en 5 i stedet for en 6 på det grunnlaget. Hun får ikke ta fra meg en bit av meg.

Lenke til kommentar
Lyrikkanalyse er da ikke "feil"? Det er jo det som er så fint med den - det finnes ingen fasit. Dessuten er det gøy :fun: (I forhold til mye annet man måtte gjøre på skolen.)

8839858[/snapback]

I mine øyne er lyrikkanalyse feil. Fordi det er et verk som har betydd noe spesielt for personen som skrev det. Og det at det ikke finnes en fasit er bull. Personen som skrev det vet godt hva det handler om. Og å overlate til andre å tolke bilder.. Det er bare feil i mitt hode. Kanskje fordi jeg ikke ville trivdes med at noen tolket mine egne dikt/tekster. ><

 

EDIT: Heeei Dotten. :love:

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
I mine øyne er lyrikkanalyse feil. Fordi det er et verk som har betydd noe spesielt for personen som skrev det. Og det at det ikke finnes en fasit er bull. Personen som skrev det vet godt hva det handler om. Og å overlate til andre å tolke bilder.. Det er bare feil i mitt hode. Kanskje fordi jeg ikke ville trivdes med at noen tolket mine egne dikt/tekster. ><

8839891[/snapback]

Man skriver jo for å formidle noe. Hvordan folk oppfatter det du prøver å formidle vil variere veldig fra person til person. Med mindre man kan spørre forfatteren, kan man ikke si at "du tar feil" når noen analyserer lyrikk. Om man ikke vil bli tolket kan man la være å utgi det. (I og med at man da tydeligvis ikke vil at noen skal lese det.)

 

demonizer: Styreverv skal ikke stå under "jobb". ;) Trer jeg da. :hmm:

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Man skriver jo for å formidle noe. Hvordan folk oppfatter det du prøver å formidle vil variere veldig fra person til person. Med mindre man kan spørre forfatteren, kan man ikke si at "du tar feil" når noen analyserer lyrikk. Om man ikke vil bli tolket kan man la være å utgi det. (I og med at man da tydeligvis ikke vil at noen skal lese det.)

8839919[/snapback]

Det er en forskjell på å la folk tolke seg inni hodet sitt, der de tenker "Denne historien gir meg det og det", og å la dem skrive det ned. Selvfølgelig gir historien hver person noe, enten de liker eller misliker det. Men føler ikke du at skriften din på en måte stjeler en liten bit av deg når du må sette ord på hvordan en tekst får deg til å føle?

Lenke til kommentar
Det er en forskjell på å la folk tolke seg inni hodet sitt, der de tenker "Denne historien gir meg det og det", og å la dem skrive det ned. Selvfølgelig gir historien hver person noe, enten de liker eller misliker det. Men føler ikke du at skriften din på en måte stjeler en liten bit av deg når du må sette ord på hvordan en tekst får deg til å føle?

8839933[/snapback]

Jeg ville nok vært litt selektiv når jeg skulle velge hva jeg skulle tolke/fremføre. Ellers er det jo ikke noe problem å tolke det ganske bokriktig uten å legge for mye sjel i det.

 

L4rS: Jeg synes "Hvert minste drag av luft som kjærtegner kroppen min" Ble litt mye klisje, når du allerede har "Vinden som forsiktig stryker over huden min". Vind som kjærtegner kropp er liksom ikke noe nytt under solen. :p

 

Ellers: Applaus. Jeg synes det var veldig bra. Ekte og "levende" uten å bli masete. Eksmelankolivakkert, om jeg får si det sånn.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Jeg ville nok vært litt selektiv når jeg skulle velge hva jeg skulle tolke/fremføre. Ellers er det jo ikke noe problem å tolke det ganske bokriktig uten å legge for mye sjel i det.

8839962[/snapback]

Nei se på det, da.

Jeg er forfatter, jeg rører ikke en penn uten å legge sjelen min i det. Aldri, aldri, aldri.

 

EDIT: Ja, jeg valgte å kalle meg selv forfatter i denne sammenhengen.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Jeg ville nok vært litt selektiv når jeg skulle velge hva jeg skulle tolke/fremføre. Ellers er det jo ikke noe problem å tolke det ganske bokriktig uten å legge for mye sjel i det.

8839962[/snapback]

Nei se på det, da.

Jeg er forfatter, jeg rører ikke en penn uten å legge sjelen min i det. Aldri, aldri, aldri.

 

EDIT: Ja, jeg valgte å kalle meg selv forfatter i denne sammenhengen.

8839966[/snapback]

Det går bra, den eneste her i SO som ville våget å kalle deg arrogant er meg, og jeg er i dusjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...