Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg har noe "nytt" da. Ettersom Kroatia og Serbia blir medlemmer av EU, får jo Serberne og Kroatene dra fritt over landegrensene og flytte til andre Europeiske land. Mens, i Bosnia hvor det er mange Serbere og Kroatere, skjer ikke dette. For disse vil ikke at Bosnia skal bli medlem av EU, og dermed kan ikke de bosnierne flytte ut. MENS de Serberne som er bosatt i Bosnia kan, ettersom de er medlem av EU, på en måte. Om du skjønner?

 

Alle gjør det vanskelig for bosnierne:(

8836835[/snapback]

De som er bosniske serbere (i mangel av en bedre bås å putte dem i) har vel samme fordeler/ulemper som andre bosniere?

 

Det som var Bosnia/Herzegovina Ble delt slik at Herzegovina ble en del av Serbia, ikke sant?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
De som er bosniske serbere (i mangel av en bedre bås å putte dem i) har vel samme fordeler/ulemper som andre bosniere?

8836930[/snapback]

Vel, de bor jo i såkalte "kantoner" i Bosnia. For Bosnia er på en måte delt opp. Ifølge min far fungerer det sånn at de serberne som bor i bosnia har serbiske rettigheter ol fordi de er serbiske statsborgere, men at de kan være med å bestemme i Bosnia når det kommer til spm om EU medlemskap. Aner ikke helt jeg.

 

Spør om noe lett :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...