Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Det finnes desverre alt for mange mennesker som ikke vet hvordan vi kasseansatte har det. Alt for mange lar sin dårlige dag gå utover oss. Det er ikke akkurat drømmen vår å sitte der og bipe inn varer for dem, men vi gjør da for pokker så godt vi kan. Kunder som kjefter har jeg rett og slett ingen ting til overs for.

8821592[/snapback]

Nå sitter strengt tatt de fleste kassaarbeidere med et uttrykk som sier "skyt meg nå" mens dere gjenntar den samme "Hei. Pris. Takk. Ha det bra"-frasen. Det går begge veier skjønner du. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær glad du ikke har down-dama som kommer hos oss. Rekorden er 50 min i kassen.

8821601[/snapback]

50 minutter i kassen? Herre min hatt. Hvordan greier hun å bruke så lang tid da? Er det å finne riktig antall mynt fra lommeboken eller? Jaja, utviklingshemmede må få handle de også. Men skal de handle kan de jo ha med seg noen som kan hjelpe dem.

 

Nå sitter strengt tatt de fleste kassaarbeidere med et uttrykk som sier "skyt meg nå" mens dere gjenntar den samme "Hei. Pris. Takk. Ha det bra"-frasen. Det går begge veier skjønner du.

Vel hvorfor tror du de fleste har dette uttrykket da? Nei si det. Men helt ærlig. Jeg prøver å smile og være hyggelig så godt jeg kan. Om jeg har en dårlig dag, er litt trøtt og har hatt mange sure kunder hender det jeg får et slikt uttrykk jeg også. Heldigvis jobber jeg ikke så mye (er ringevakt = ikke så mange vakter), og er litt mer opplagt enn de mange andre kasseansatte er.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å variere det litt når jeg jobber, men det er utrolig mange kunder som er ganske korte, så de skjønner ingenting.

 

Også er det ikke så jævlig mye å prate om heller da. Når man har mange hundre kunder i løpet av en dag blir man lei av å si de samme setningene om hvordan været har vært i dag. ;p

Lenke til kommentar
Vær glad du ikke har down-dama som kommer hos oss. Rekorden er 50 min i kassen.

8821601[/snapback]

50 minutter i kassen? Herre min hatt. Hvordan greier hun å bruke så lang tid da? Er det å finne riktig antall mynt fra lommeboken eller? Jaja, utviklingshemmede må få handle de også. Men skal de handle kan de jo ha med seg noen som kan hjelpe dem.

8821624[/snapback]

Hun har med masse penger, men skal f.eks aldri over 100kr på den første omgangen, selv om hun har varer for det tredobbelte. Så på neste runde blir det 10 ganger frem og tilbake hva hun skal ha, og selv om hun har nok penger i mynt (feks trenger en 10'er og har 2x 5kr, så må hun veksle en 20kr sånn at hun får 2x 10kr). Bare rot!

 

Hun har og gått frem og tilbake og laget kø i halvannen time.

Lenke til kommentar
Også er det ikke så jævlig mye å prate om heller da. Når man har mange hundre kunder i løpet av en dag blir man lei av å si de samme setningene om hvordan været har vært i dag. ;p

8821633[/snapback]

Haha, skjønner jo det. Mener bare at et smil og litt i glimt i øyet gjør at man skiller seg ut ift 90% av andre kassamennesker. Og dette liker folk.

 

Dama har dratt ca 8-10 faste kunder (folk som handler 3+ ganger i uka der) på kiwi'n sin bare fordi hun er hyggelig. De andre ansatte for spørsmål om ikke hun kunne jobbe litt i kassa når de kommer. ;D

Lenke til kommentar
Vi har ei dame som kommer på butikken hver lørdag kl 11. Hver gang hun kommer til kassa ler hun av forrige gangen hun var der og fikk epilepsianfall, før hun får det igjen. Hun har fått det 5 lørdager på rad nå!!

8821667[/snapback]

Å fy faen, så jævlig morsomt. I lol'd! xD

Lenke til kommentar
snipsnip

Er helt enig med deg. Derfor jeg husker stamkundene spesielt, og hva de foretrekker, småprater litt osv. Er mange ganger jeg har hatt samtaler med kunder om alt mulig rart. Dette underholder både kunde og "kassadame", og det er sånt som redder dagen. Men, når man prøver å spøke litt med enkelte kunder er det altfor mange som ikke forstår noe som helst. :p

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Aaah, om jeg hadde en krone for alle de tørre vitsene jeg får høre når jeg står i "kassa" i banken.

 

"Duuu, få ut 500 kroner"

"Allright, *tazttazt* skal du ha en femhundrelapp eller skal jeg dele den?"

"KAN FÅ DEN I TUSENLAPPER! HÆ! HAHAHA.. AAH.. AAHAHA.. uoouuh.."

 

-_-''

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...