Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det er ingenting du kan gjøre med det?

8811314[/snapback]

Ikke jeg alene, nei. Det er sånn i det offentlige, omtrent over alt. Så jeg har lyst til å ut i det private istedet. En stund hadde jeg så mye arbeidsoppgaver at jeg jobba opp til 10 timer hver dag. Nå har jeg fått en "assistent" som hjelper meg. Men jeg er fortsatt veldig pressa. Så når 2 stillinger ikke klarer å dekke mine arbeidsoppgaver, så kan du skjønne hvilket press det er.

 

Er ikke sånn at jeg ikke liker å jobber. Jeg gjør jo det. Og jeg liker jobben min, jeg er veldig engasjert osv. Får alltid gode tilbakemeldinger.

 

Men jeg vil ikke slite meg ut som ungdom pga. en jobb.

 

 

Jeg har ikke fått ferie på 1,5 år. Jeg får ferie etter neste uke. Men jeg får bare 2 uker.

Lenke til kommentar
Høres ut som et blodslit. Hvorfor er det så stort press? Har de ikke råd til å fordele oppgavene bedre?

8811355[/snapback]

Okei. Tenkt situasjon som var realitet for si 2-3 måneder og frem til nå.

 

Der du har ca 20 telefon samtaler hver dag, av folk som kjefter på det. Det er kanskje din feil i 0,1% av tilfellene.

 

Du har 100 lærlinger som vil opp til prøve, også må du registrere, kontrollere og skrive brev på alle de 100. (Heldigvis har jeg hjelper som sender ut post for meg, jeg kaller henne for Dual Core, bare at hun er den delen som tar dritt jobben).

 

Når den bunken åp 100stk aldri synker, fordi det kommer mere inn for hver dag, mere enn du klarer å ta.

 

Når systemet stopper helt opp og du plutselig er oppe i 150.

 

Når du har 5-6 stk som konstant maser på deg om forskjellige ting.

 

Når du i tillegg blir pålagt andre oppgaver oppå det hele.

 

Når du i tillegg har folk her som virkelig trenger hjelp. Men du er så stressa at du bli usympatisk å du bryr deg egentlig ikke.

 

 

Du klarer ikke holde fokus under alt for stort press. Du kan takle og må takle en del press, men en plass går grensa til oss alle. Da sier det stopp. Jeg har passert der det sier stopp for lenge siden. Jobben en stund til å gir opplæring til ny person om en måneds tid. Det er alt jeg har lovet denne arbeidsplassen. Etter det, sier jeg farvel.

 

Demon, lederne her er greie, de virker sympatiske osv. Men de er ikke ledere.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Neppe, jeg føler med deg om det er noe trøst.

 

Jeg forstår hva du mener.. absolutt.

8811414[/snapback]

Jeg vet det er mange som har det slikt. Jeg vet det er mange som ikke gjør noe med det.

 

For noen uker siden var det ei (Som har jobba her i over 30år, arkivar. Hun er ikke ansatt på vår avdeling, men hennes arkiv oppgaver er knyttet opp mot oss.) hun følte seg mobbet av ledelsen, å valgte derfor å flytte til ned til sentralarkivet. Hun ville faktisk ikke være her mer.

 

Grunnen er at 2 av lederne hadde sagt følgene til henne.

 

"Du er ikke ansatt her og har ingenting du skulle ha sagt"

"Du har ikke noe med å gå inn på kontoret deres, det er jeg som er leder og jeg som bestemmer hvem som kan gå der." <-- Sig Heil.

"Nå holder du kjeft å går å setter deg, det er ikke din avdeling"

 

Bak ryggen til alle, dro jeg og 6 andre ut å spanderte på henne en "avskjeds" middag. Vi kjøpte gave til henne for å vise at det faktisk finnes folk som setter pris på hun, for hun følte ikke det da. Hun gjorde mer for oss, enn det hun skulle ha gjort. Hun vannet alle plantene, hun laget kaffe, hun organiserte kaffebrød, vintrekking og alt på fredager. Helt alene. Hun er sånn person som mente alt godt, for alle. Når hun prøver å hjelpe til, også får kjeft for det. Det er virkelig håpløst.

 

De ansatte en assisterende avdelings sjef, fordi nåværende aldri er til stedet. Jeg har ikke sett assisterende på flere måneder. Jeg har ingen peiling på hva han driver med, ingen andre har det eller. Jeg tipper han ikke engang vet fornavnet mitt.

 

Ironisk nok klarte vi å vinne en pris for å ha bra kvalitet på avdelingen. Men arbeidsmiljø undersøkelsen viste jaggu andre ting.

 

Hippie-Erlend. Jeg ble tilbudt jobben. Var lærling her noen år tilbake.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...