Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke uenig. Men jeg vil ikke kalle med useriøse i markedet de er i. Så kan vi heller definere hvilket marked de er i da?

Demille: Hæh?

8787245[/snapback]

Jeg har egentlig ingenting imot at de finnes, men når man først refererer til dem som kilde eller bruker dem som eksempel på "media", så blir det feil. De må velge mellom å være useriøse aktører i et seriøst marked, eller en av mange middelmådige tabloidaviser.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Hva er globalisering? Hva oppfatter du som positive sider ved globaliseringen? Og negative?

2. Drøft påstanden: Terrorisme kan forsvares i situasjoner der folk er blitt undertrykt over lang tid?

3. Gå inn på FN-sambandet sine sider: www.fn.no. Her finner du mye nyttig stoff om FN sitt arbeid. Under tema fred og sikkerhet finner du listet opp verdens konflikter. ( http://www.globalis.no/konflikter ) Velg deg ut en av disse. Forklar hva konflikten går ut på og hva som er FN sin rolle i konflikten.

Valgfri oppgave: (Må gjøres for å kunne få de høyeste karakterene):

4. Tenk deg at du kunne bestemme hva som skulle til for å bedre situasjonen for verdens fattigste. Sett opp fem tiltak i prioritert rekkefølge. Hvilke problemer/utfordringer ville du møtt når du skulle gjennomføre tiltakene?

For noen lame oppgaver. Jeg tror jeg blir nødt til å lyve her, gitt. Spesielt på oppgave 4. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...