Hashtægg Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Kommer an på, jeg mistenker at du er eldre enn grensen min. ASL. 8769385[/snapback] Vi sier 17 j kbg. Men jeg burde legge meg. Du får si ifra, jeg funker fett som rehab girl. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jaok, uansett. Du må følge Norsk lov her i Norge er jeg redd. Somaliere får ikke bruke kath her i Norge selv om de har lov "der hjemme" Nederlendere kan ikke røyke hasj og selge marihuana her selv om det er lov i Amsterdam. Norsk lov gjelder. Du må følge Norsk lov 8769387[/snapback] Ja, jeg må følge norsk lov så klart, men problemet er hvordan de kan teste meg hvis jeg nekter... Jeg har som sagt ikke skrevet under på en slik greie i Norge. Og du andre over der: Jeg trenger ALDRI å ta norsk teoriprøve. ALDRI. edit: Hvordan veit du at det er lovlig uten f.eks glattkjøring, førerprøve, teoriprøve? Min eks-kjæreste fikk ikke gyldig førerkort i Norge uten videre hvis hun tok det mens hun bodde i statene i år. Det er gyldig i et år i Norge, hvis du har bodd i utlandet mer enn et halvt år eller noe. Jeg får automatisk et midlertid EØS-førerkort, og deretter må kjøre opp (praktisk prøve) så fort som mulig. Endret 3. juni 2007 av JoachimR Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Du kan jo egentlig bare drite i det Jokke, bare gi purken 10k.. Funker sikkert bra som et lite tillegg til ferienpengene de har spart opp. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Bundy, du får god samvittighet? Men samvittighet er vel ikke noe E-Bundy har ... Joachim: Så ikke at du har utenlandsk førerkort. § 9-1. Generelle bestemmelser Utover det som følger av bestemmelsene i dette kapittel, må en person som ønsker å føre motorvogn i Norge, bytte inn til norsk førerkort, når det er adgang til det. Ellers må norsk førerett erverves på vanlig måte. Når en person tar fast bopel i Norge, gjelder de vanlige bestemmelsene i denne forskrift også for utenlandsk førerkort, så langt de passer og ikke annet er spesielt angitt. § 8-2 sjette ledd gjelder tilsvarende. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Du trenger ikke å ha skrevet under noe. Så lenger du kjører på norges veier er du undelagt norske veilover. Det at du kjører på veiene betyr at du kan reglene og er villig til å førge dem Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ja, jeg må følge norsk lov så klart, men problemet er hvordan de kan teste meg hvis jeg nekter... Tre sterke politimenn+tvangstrøye+sykepleier/lovlig personell som tar blodprøve = resultatet om Herr Joachim er påvirket av ulovlige stoffer. Jeg har som sagt ikke skrevet under på en slik greie i Norge. Hvordan fikk du gyldig sertifikat i Norge? Quoter meg selv over her: Hvordan veit du at det er lovlig uten f.eks glattkjøring, førerprøve, teoriprøve? Min eks-kjæreste fikk ikke gyldig førerkort i Norge uten videre hvis hun tok det mens hun bodde i statene i år. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg edited mitt forige innlegg angående krav ved utenlandsk førerkort. Dette er hva jeg har fått vite av diverse mennesker. Jeg drar til trafikkstasjonen onsdag og ordner og fikser litt. EDIT: Og utenlandsk førerkort kan brukes i tolv måneder etter meldt flytting til Norge... Lovlig.. Uten noe som helst. Også av norske statsborgere. Endret 3. juni 2007 av JoachimR Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Bundy, du får god samvittighet? Men samvittighet er vel ikke noe E-Bundy har .. 8769400[/snapback] Det er ikke som om jeg gjør noen forskjell om jeg kaster søpplet mitt i elva eller i på dynga. Jeg er 1 person. Ja, og nå kommer du til å si "hva hvis alle andre gjorde det?" I DON'T CARE. Og btw, jeg har samvittighet. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) JoachimR, måtte undersøke nå. EU og EØS-land har gyldig midlertidig kjøretillatelse i Norge i 3 mnder før de må ta praktisk førerprøve. Dette gjelder om de har vært bosatt i EU eller EØS-land i 6mnd+ Men, man må fortsatt følge Norsk lov. Du kan ikke kjøre påvirket, du kan bli tatt blodprøve av. Hvor har du vært da? Er landet EU eller EØS medlem? Endret 3. juni 2007 av espennyh Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvorfor HVORFOR i helvete kan ikke fulle folk skjønne at når de er nekta så er de NEKTA? Hva tror de at de kommer til å oppnå med å prøve å slå til en dørvakt? Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hvorfor HVORFOR i helvete kan ikke fulle folk skjønne at når de er nekta så er de NEKTA? Hva tror de at de kommer til å oppnå med å prøve å slå til en dørvakt? 8769428[/snapback] Fin dag på jobb? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Fin dag på jobb? 8769429[/snapback] Helt greit egentlig utenom den ene idioten ... edit: natta sirslask Endret 3. juni 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Helt greit egentlig utenom den ene idioten ... 8769436[/snapback] Alltid noen som skal ødelegge. Legger meg nå. God natt alle sammen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg er ikke EØS-land. Da får jeg byttet inn midt amerikanske førerkort i et EØS-førerkort for tre måneder ad gangen, og bør ta førerprøven ASAP. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ok. Det er som oftest litt ventetid, men regner med at du får fikset det relativt raskt. Lykke til på førerprøven! Har du flyttet tilbake permanent forresten? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Har du flyttet tilbake permanent forresten? 8769452[/snapback] Spørs hva du kaller permanent. Jeg blir neppe boende resten av livet, men blir vel noen år i Norge nå. Vet ikke hva jeg gjør efter at jeg har en bachelorgrad. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Noe liv her ikveld, eller? Går forresten en veldig bra dokumentar om Star Wars på TV3 nå.. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Har nettopp dusja, så her er det liv... Men jeg tror jeg legger meg nå! Jo lengre jeg er oppe om natten, jo mindre får jeg av neste dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg