Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men jeg har ikke skrevet under på at jeg godtar blodprøve i Norge. Hva skjer hvis jeg nekter, og krever advokat?

Hvis du nekter kan du bli tvunget, mener jeg å huske.

8769343[/snapback]

Med grunnlag i det som jeg signerte da jeg fikk førerkort, men det har jeg aldri signert under norsk jurisdiksjon.

Lenke til kommentar
Bundy, da må jeg kjøpe en større SUV... Men pappa lar meg ikke kjøpe det, det er visst grusomt for image miljømessig. Kjører dog til tider en Ford Explorer V8 i USA.

8769295[/snapback]

Nye SUVer er ikke så skadelige for miljøet som en gammel diesel V8'er er.

skrevet under på at jeg godtar blodprøve i Norge. Hva skjer hvis jeg nekter, og krever advokat?

8769328[/snapback]

Det ligger i pensum til teoriprøve her i Norge. Du har jo ikke tatt den her i landet engang? Du kan vel bli tvunget til å avlegge blodprøve.

Lenke til kommentar
Forresten, har aldri undertegnet noe som sier at jeg vil la meg teste I NORGE. Kan jeg nekte? Hva skjer hvis jeg nekter, har som sagt ikke skrevet under implied concent.

8769284[/snapback]

Sertifikat er ikke en rettighet. det er et privilegium. Nekter du å følge lovene kan lovene lett nekte deg sertifikatet.

8769320[/snapback]

men jeg har ikke skrevet under på at jeg godtar blodprøve i Norge. Hva skjer hvis jeg nekter, og krever advokat?

8769328[/snapback]

Regner med at du får en bot, og muligens en natt i fylletanken. Med å kjøre på veiene er du underlagt veienes lover. Du kan nekte blodprøve, men du ender nok opp med en bot uansett, hvis politiet oppfatter deg som beruset.

Lenke til kommentar

Regner med at du får en bot, og muligens en natt i fylletanken.  Med å kjøre på veiene er du underlagt veienes lover. Du kan nekte blodprøve, men du ender nok opp med en bot uansett, hvis politiet oppfatter deg som beruset.

8769366[/snapback]

Bare en bot? Ikke indragelse av førerkortet? Noe jeg ikke helt forstår hvordan de kan gjøre med et utenlandsk førerkort...

Nei du over der, jeg har ikke tatt norsk teoriprøve, og det trenger jeg heller ikke å ta.

Lenke til kommentar
Med grunnlag i det som jeg signerte da jeg fikk førerkort, men det har jeg aldri signert under norsk jurisdiksjon.

8769352[/snapback]

Er du Norsk statsborger? Tatt førerkort i US?

Er ikke sikkert førerkortet ditt er gyldig i Norge en gang jo :lol::lol:

8769376[/snapback]

Jo Herr Espen, det er gyldig.

Lenke til kommentar

Er ingen ekspert, men du kan nok risikere indragning av førerkortet en kortere periode.

Tror også di kan si at førerkortet dit er ugyldig intill du har bestått norsk teoriprøve.

Det skal også nevnes at jeg har ikke peiling, men dette er det som virker logisk for meg, ut fra resten av retssystemet i norge.

Lenke til kommentar

Jaok, uansett. Du må følge Norsk lov her i Norge er jeg redd.

Somaliere får ikke bruke kath her i Norge selv om de har lov "der hjemme"

Nederlendere kan ikke røyke hasj og selge marihuana her selv om det er lov i Amsterdam.

Norsk lov gjelder.

Du må følge Norsk lov :)

edit: Hvordan veit du at det er lovlig uten f.eks glattkjøring, førerprøve, teoriprøve? Min eks-kjæreste fikk ikke gyldig førerkort i Norge uten videre hvis hun tok det mens hun bodde i statene i år.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...