Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Bundy skrev:
  SteffyPants skrev:
Neh, slummen i Houston består for det meste av meksikanere, og da er det slummen fordi de er fattig, ikke fordi de skyter hverandre.

8754534[/snapback]

Trodde du var redd fattige folk, jeg?

8754537[/snapback]

Hva er det å være redd for? De er mennesker uten makt eller betydning. Det er som "homofobi"; man trenger ikke være redd homser fordi man hater dem. Jeg sier ikke at jeg hater fattige mennesker, jeg har bare ikke et forhold til dem.

Lenke til kommentar

Jeg omgås ikke bare med millionærer, men jeg har ingen venner eller bekjente som er fattige. Det ville sannsynligvis vært en ubehagelig situasjon for oss begge.

Du leser ikke riktig hvis "De er mennesker uten makt eller betydning" blir til "fattige mennesker er nada uten betydning". Det du gjorde var at du la til et ord inni der, nemlig nada. Det skrev jeg ikke, så vi kan vel konkludere med at du ikke leser riktig.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg forstår det har du relativt stor interresse av å fortelle oss at du er rik, og omgås rike mennesker, noe som utenfra høres ganske patetisk ut. Særlig når du påstår et slikt klasseskille, og at du (evt. de du omgås med) er så mye mer betydningsfulle og maktesløse enn folk med mindre ressurser enn deg selv.

Lenke til kommentar

Jeg vil nødig påstå at det er en stor interesse, jeg kan ikke huske å ha nevnt det spesielt mange ganger i løpet av de 20 000 innleggene mine her på forumet. At du kom vandrende inn i SO6 akkurat nå mens jeg skrev det og tror du kan oppsummere mine interesser eller behov er en smule snevert tenkt, som å påstå at det alltid er sol i Bergen fordi du var der en av de få dagene uten regn.

Når det gjelder det jeg har sagt, så er det kanskje kynisk, men det er sant. Fattige mennesker har mindre makt enn rike mennesker. De har færre muligheter til å organisere seg fordi de som oftest utfører jobber som ikke krever kompetanse og er derfor lett å erstatte. De holder nærmest aldri posisjoner av makt og har ingen innflytelse. Betydningsfult er subjektivt og varierer av situasjonen, det er klart at Solskjær er mer betydningsfull for Man United enn meg, akkurat som rike, skattebetalende mennesker med makt har mer betydning for samfunnet.

Eller tar jeg feil her? Kom gjerne med innspill.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Jeg har hardt for å tro at av de 10000 innleggene du har her, så inneholder kun de 5 siste info om din økonomiske situasjon.

Men det er ikke poenget. Jeg gidder ikke diskutere hvordan du forholder deg til det. Poenget er måten du la det fram på, å fremstille en arbeiderklasse, som det jo tross alt er flest av her i Norge (og verden ellers) som betydningsløse mennesker. Setter du en med 1,5 mill i inntekt opp mot en med 150.000 i inntekt opp mot hverandre som enkeltmennesker er de fleste enige om hvem som har størst sjangser for å oppnå makt i samfunnet, men du omtaler de jo som en gruppe, og som gruppe er de ufattelig mye sterkere enn den lille delen som faktisk er rike. Og var poenget ditt å fortelle at et rikt menneske er viktigere enn et fattig, blir det bare unødvendig råttent å lese.

Sammenlikningen med deg og Solskjær tok jeg ikke helt, da Solskjær spiller for Man U, og det gjør vel ikke du?

Lenke til kommentar
  Opticane skrev:
Jeg har hardt for å tro at av de 10000 innleggene du har her, så inneholder kun de 5 siste info om din økonomiske situasjon.

8754582[/snapback]

Legg merke til at de 5 innleggene kom som resultat av en diskusjon med Bundy, det var ikke 5 uavhengige poster hvor jeg la ut om min egen økonomiske situasjon. Jeg håper du selv er klar over at hva du har eller ikke har hardt for å tro reflekterer på absolutt ingen måte sannheten.

Opticane skrev:
Men det er ikke poenget. Jeg gidder ikke diskutere hvordan du forholder deg til det. Poenget er måten du la det fram på, å fremstille en arbeiderklasse, som det jo tross alt er flest av her i Norge (og verden ellers) som betydningsløse mennesker. Setter du en med 1,5 mill i inntekt opp mot en med 150.000 i inntekt opp mot hverandre som enkeltmennesker er de fleste enige om hvem som har størst sjangser for å oppnå makt i samfunnet, men du omtaler de jo som en gruppe, og som gruppe er de ufattelig mye sterkere enn den lille delen som faktisk er rike. Og var poenget ditt å fortelle at et rikt menneske er viktigere enn et fattig, blir det bare unødvendig råttent å lese.

8754582[/snapback]

Jeg skjønner at du ikke liker det jeg skriver, det er tross alt ikke særlig politisk korrekt. Alle mennesker er like mye verd, ingen er viktigere enn andre, dette er jo det vi bli fortalt. Jeg tar ikke utgangspunkt i menneskelig verdi eller noe annet enn realiteten, hvilken makt en gruppe har i dagens verden. Du må gjerne mene at fattige er sterkere enn de rike, men det er i så fall en svært latent makt de ikke har vist særlig tegn til å ha.

Poenget mitt var å svare på dine spørsmål, jeg har ikke skrevet noe her for å fremheve en agenda. Folk spør, jeg svarer.

Opticane skrev:
Sammenlikningen med deg og Solskjær tok jeg ikke helt, da Solskjær spiller for Man U, og det gjør vel ikke du?

8754582[/snapback]

Og derfor er han viktigere. Mennesker som bidrar til en gruppe og spiller en viktig, positiv rolle vil automatisk bety mer for gruppen enn enten en person eller en samling personer utenfor gruppen.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var bare at det hørtes veldig kynisk ut på måten du sa det, men det tror jeg du nevnte selv også.

Så vi gir oss vel der, så slipper vi å krangle om det. Det er uansett så sent (tidlig?) nå at køya frister mer enn deg akkurat nå. :roll:

Hadde ikke døgnrytmen min vært så fucked så er det ikke sikkert jeg hadde giddi å irritert meg over innlegget ditt i utgangspunktet.

Men sånn ble det nå.

:devil:

:sleep:

EDIT: forresten, la merke til avataren din. "Tank Man" var vel neppe rik? ;)

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

Opticane: Det funker for meg, jeg burde egentlig lese til eksamenen jeg har om... 3 timer og 20 minutter. Regjeringen Tank man kjempet mot var rik, det var derfor de hadde makten. ^^

Bundy: Det venter noen øl og en halv flaske tequila når jeg kommer hjem, dette er siste eksamen og det skal feires.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
  clvn skrev:
Lykke til med eksamen etterpå, steffyboy :fun:

8754597[/snapback]

Thanks to yous. Det skal bli godt å bli ferdig. Jeg har i løpet av dette året oppdaget en ny studieteknikk, hvor jeg legger om døgnrytmen slik at jeg er våken og leser hele natten, tar prøven, kommer hjem, er våken noen timer og sovner. B-mennesker ser ut til å fungere best mot slutten av våkensyklusen, og det kan forklare hvorfor jeg slet i fag jeg hadde kl 8 på videregående, mens de mot slutten av dagen gikk bedre.

Lenke til kommentar
  SteffyPants skrev:
  clvn skrev:
Lykke til med eksamen etterpå, steffyboy :fun:

8754597[/snapback]

Thanks to yous. Det skal bli godt å bli ferdig. Jeg har i løpet av dette året oppdaget en ny studieteknikk, hvor jeg legger om døgnrytmen slik at jeg er våken og leser hele natten, tar prøven, kommer hjem, er våken noen timer og sovner. B-mennesker ser ut til å fungere best mot slutten av våkensyklusen, og det kan forklare hvorfor jeg slet i fag jeg hadde kl 8 på videregående, mens de mot slutten av dagen gikk bedre.

8754601[/snapback]

Du er ikke aleine om det gitt;)

Lenke til kommentar
  SteffyPants skrev:
Thanks to yous. Det skal bli godt å bli ferdig. Jeg har i løpet av dette året oppdaget en ny studieteknikk, hvor jeg legger om døgnrytmen slik at jeg er våken og leser hele natten, tar prøven, kommer hjem, er våken noen timer og sovner.

8754601[/snapback]

Det funker jævlig bra, synd man sover bort dagen da.

Lenke til kommentar
  Bundy skrev:
  SteffyPants skrev:
Thanks to yous. Det skal bli godt å bli ferdig. Jeg har i løpet av dette året oppdaget en ny studieteknikk, hvor jeg legger om døgnrytmen slik at jeg er våken og leser hele natten, tar prøven, kommer hjem, er våken noen timer og sovner.

8754601[/snapback]

Det funker jævlig bra, synd man sover bort dagen da.

8754604[/snapback]

Det er verre for alle andre som sover bort natten, det er jo da det skjer ting. ^^

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...