Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Det skjer minimalt!

Jeg sitter og prøver desperat å tigge penger av pappa til å oppgradere til CS3.. ser ut som jeg må *kjøpe* det selv. :p

8744146[/snapback]

Penger? CS3 koster jo liksom fra 10K :ohmy:

Tsk tsk. Syns religion er et fint tema jeg.

8744281[/snapback]

Hysj på deg! Du er kvinne! Du skal SYNES... IKKE høres. :nei:

Marsj tilbake i kurven din under bordet og legg deg nå! :mad:

8744302[/snapback]

Men :dontgetit: hun kan jo ikkje synes under bordet!

Me!

... neida, jeg har Epletyv. :ph34r:  :D

8744432[/snapback]

Du var ganske eid med den kommentaren din :p

Hvorfor har ingen spurt om jeg vil være med?

(Skit å være mindreårig :hrm:  )

8744530[/snapback]

pøh! Det er jo digg å være midreå...Wait a minute! :hmm:

Neh... da stakk man til sengs, skal bli godt det, etter en lang dag, og en hard treningsøkt :)

Nattakos til alle de som (ikke) vil ha :wee:

8744737[/snapback]

hm.... Din definisjon av nattakos er?

edit: natta mrbjørn :)

8744755[/snapback]

:wee:

*Kryper under dyna samtidig som man reloader SO6 en siste gang...*

8744813[/snapback]

Lock 'n load!

Nå venter jeg bare på at en stor, kjekk mann skal hente meg.  :cool:

8744949[/snapback]

Det innlegget fikk meg av eller grunn til å tenke på en ganske bra historie eg vet om :hmm:

Vi var vel 13 når dette skjedde, klassen store pervo kniper en eller anen random jente i rompen, så går hun og spør 2 gutter som sier nei. Så kommer hun til en stakkar i klassen min som sikkert var litt stress, for alt han fikk fram var:

"Det var en høy..øh...mørk...øh....han løp den veien!

"gi han denne fra meg"*bitchslap*

Ta med shorts, Glide 4 you, buttplug og pisk! :w00t:

8745112[/snapback]

Robba kondomeriet eller? :dontgetit:

Ferdig med alle tentamene! :w00t: Endelig :wee::fun:*feire med Pepsi Max og kjeks*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, men da er det de som ville holdt tilbake og gjort seg dummere enn de var for å få gå i klasse med bestevennen som var dum som et brød, liksom.

Jeg har alltid gått på privatskole, så mye av det jeg har fått inntrykk av av det norske skolesystemet er gjennom barn jeg sitter barnevakt for, venner av meg osv.

Lenke til kommentar

Har ikke noe spesielt å utsette på skolesystemet der jeg bor eller hvor jeg har gått hen.

På barneskolen var det alltid ekstrahjelp for de som trengte det osv. og det samme på ungdomsskolen.

I f.eks. matte som jeg og noen andre jobbet en god del raskere i enn andre la lærerne opp dette for oss så vi kunne holde vårt eget tempo.

(I dag er alle klassene på ungdomsskolen splittet opp i matte og delt inn i 4-5 grupper etter hvor lett de forstår det eller ei.)

Lenke til kommentar
Har ikke noe spesielt å utsette på skolesystemet der jeg bor eller hvor jeg har gått hen.

På barneskolen var det alltid ekstrahjelp for de som trengte det osv. og det samme på ungdomsskolen.

I f.eks. matte som jeg og noen andre jobbet en god del raskere i enn andre la lærerne opp dette for oss så vi kunne holde vårt eget tempo.

(I dag er alle klassene på ungdomsskolen splittet opp i matte og delt inn i 4-5 grupper etter hvor lett de forstår det eller ei.)

8746886[/snapback]

Jeg fikk ingen slike tilbud hverken på barne eller ungdomsskole. På ungdomsskolen var i i hvert fall en liten gruppe som fikk et eget grupperom i en del mattetimer (etter at læreren allerede hadde forklart det en gang, og vi ikke trengte de tretten repetisjonene). Nå var jeg maks uheldig med hvilke klasser jeg havnet i da. På u.-skolen lå vel snittet i klassen rundt, om ikke under, to. På barneskolen var det to som ikke var helt gode, og fortsatt ikke er det. Han ene fikk senere konstatert asbergers, han andre må det ha vært noe mer i veien med, men det hørte vi aldri noe om.
Lenke til kommentar

Ja, selvsagt. Noe som er en av grunnene til at jeg ikke er i mot friskoler. Jeg er faktisk veldig, veldig for dem.

Her er ikke lærerne "redde" for å i at "du skiller deg ut fra klassen, du er på et høyere nivå enn dem". Det kan det virke som at de ikke har LOV til å gjøre på offentlige skoler..

Lenke til kommentar

Diskuterer dere det norske skoleverket istedetfor å hetse meg for mine lange innlegg med masse quotes som dere pleier? :(

Har alltid syns skolen har vært ganske kjedelig, men med noen lærere så blir jo faktisk gøy å lære, og man lærer faktisk, så det kommer veldig ann på læreren. Vi har aldri hatt noen som har skilt seg ut som "OMG SUPER HAXOR MEGA"-flink i noe fag, men de som sliter har blant annet fått lettere arbeidsplaner, og har en lettere undervisning ved siden av den vanlige. Vet ikkje om vi er heldige eller om dette er helt vanlig.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Ja, selvsagt. Noe som er en av grunnene til at jeg ikke er i mot friskoler. Jeg er faktisk veldig, veldig for dem.

Her er ikke lærerne "redde" for å i at "du skiller deg ut fra klassen, du er på et høyere nivå enn dem". Det kan det virke som at de ikke har LOV til å gjøre på offentlige skoler..

8746926[/snapback]

Blant lærerne:joda, men de har ikke tid til deg. Blant de andre elevene: det spørs.

Du nevnte frk. hypotetisk som gjorde det dårlig med vilje for å havne i klasse med den stokk dumme venninnen i sted. Dersom det er forskjellige nivåer i de ulike fagene, tror jeg ikke det blir noe stort problem. Problemet blir vel at dette er vanskelig å innføre på små skoler.

Lenke til kommentar

En venninne av meg har sterke psykiske problemer, men er usedvanlig smart til åttendeklassing å være. Hun fikk spesialundervisning med de som hadde lærevansker, dysleksi osv., altså langt under hennes nivå. Da de gjennomførte halvårstestene så de hvor langt over de andre hun lå når det gjaldt generelt intellekt, og hun fikk sin egen spesiallærer og litt færre timer i uken, med mulighet for henne å gå om hun ble psykisk dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg lagde et lite helvete for skolen hennes :)

Sendte brev på brev til både kommunen, rektoren og skolestyret generelt.

Ellers er det ikke sikkert hun ville fått den oppfølgingen hun hadde trengt, selvom de hadde det på papiret at hun var mye smartere enn de hun var stuck i spesialundervisning med.

Lenke til kommentar

Ellers er det ikke sikkert hun ville fått den oppfølgingen hun hadde trengt, selvom de hadde det på papiret at hun var mye smartere enn de hun var stuck i spesialundervisning med.

8747042[/snapback]

Bra at folk gidder å skrive brev :thumbup: .

Jeg har forresten ett brev å skrive selv :hm:

Lenke til kommentar

8747042[/snapback]

Det er vel heller en enkel sak enn et helvette for en skole :p

Bra du tok tak i det.

Lenke til kommentar
En venninne av meg har sterke psykiske problemer, men er usedvanlig smart til åttendeklassing å være. Hun fikk spesialundervisning med de som hadde lærevansker, dysleksi osv., altså langt under hennes nivå. Da de gjennomførte halvårstestene så de hvor langt over de andre hun lå når det gjaldt generelt intellekt, og hun fikk sin egen spesiallærer og litt færre timer i uken, med mulighet for henne å gå om hun ble psykisk dårlig.

8746976[/snapback]

Jeg tror ikke dyslektikerne syntes det var så festlig der heller. Fordi man er ordblind så betyr ikke det at man ligger under "det gjennomsnittlige nivået".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...