Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Og så da? Det er folk som sulter i Afrika, men jeg har fortsatt lov til å si at jeg ikke liker kokt torsk!

8746640[/snapback]

Kokt torsk smaker minst like ille som tran. Ville du vært lykkeligere dersom noen forbød oss å si det?

Lærer dere ingenting om ytringsfrihet på MK i Bergen? :p

God dag merkevarebeskyttede hc.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gidder ikke nevne mine karrakterer :p

8746617[/snapback]

MEn da kan jo jeg krangle på det. Så kan du føle deg teit når du fant ut du brukte 15 min på å diskutere det istedet for å bare si det med det første.

Iforhold til andre europeiske land, så har vi et veldig bra skolesystem.

8746623[/snapback]

Haha, greit..

• 1 året VGS hadde jeg elendige karrakterer. (4,2 ca)

• 2 året VGS hadde jeg litt bedre. (4,8)

• Privatskole i Drammen var jeg best i klassen. (93,2% (A B A A A))

• Påbygging som privatist var det beste året. (5,8 etter 9 eksamener, 6,0 etter at jeg tok nynorsk en gang til og forbedret 5 til 6)

Happy?

Lenke til kommentar

MK? Hva faen har fått deg til å tro jeg går MK?

Jeg går Studiespesialisering Samfunnsfag og Økonomi.

Og jo, jeg kan si det. : P

Og han kan si at vi har det mye bedre enn alle andre og jeg har igjen lov til å klage når han gjør det.

Edit@neppe: Niks, 5 i det.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Okei. La meg spørre. Hva er negativt med det offentlgie skoleverket i norge ?

Altså. Vet du hvem som administrerer skolene? Hvordan de drives? Hva som er plussene iforhold til andre land? Hvorfor de drives som de drives?

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Neppe; Om det så er positivt i forhold til andre land (noe jeg er fullstendig klar over at det er) så er det fortsatt slik at grunnskole er den første læringsinnstansen som krever noe form for innsats av deg. Og når grunnskolelærere da legger press på barn i åtteårs-alderen og ødelegger ting som før var gøy for dem ved å tvinge dem til å gjøre mer av det/gjøre det fortere enn det de klarer.

Barn har mye større samvittighetsfølelse enn det vi liker å tro de har. Og når min åtte år gamle niese kommer til meg og gir meg tilbake bøker jeg har kjøpt til henne, fordi det er ikke gøy å lese mer, det er bare sånn man gjør på skolen....? Da får jeg et hint om at noe er galt med det møtet met læring.

Og jeg merker det både på meg selv og andre at det presset som kommer på skolen dreper mye av læringslyst og -vilje hos både barn og ungdom! Før kunne man lese i pedagogikkbøker som er pensum for folk som utdanner seg innen barn og ungdom eller til grunnskolelærere og barnehagetanter at det viktigste i begynnelsen var å gi ungene et positivt forhold til læring osv.

Det jeg ser med mine egne øyne er at det ikke fungerer sånn. Så om det fungerer på papiret, det gir jeg en god faen i, for tro det eller ei, i mitt hode veier erfaringer en god del tyngre.

@DemoniZer: Je pense que je deviens fou. Je garde les enfants pour trois chiens et deux bébés aujourd'hui. Plus mon propre chien et mon frère!

Lenke til kommentar
MK? Hva faen har fått deg til å tro jeg går MK?

Jeg går Studiespesialisering Samfunnsfag og Økonomi.

Og jo, jeg kan si det. : P

8746683[/snapback]

Sorry, en liten forglemmelse. Men du går på en privatskole elns med mye mediatilbud gjør du ikke? Dessuten tar du så mye bilder og greier. Fotointeresserte folk ender jo gjerne opp på mk-linjen.

Torsk er vondt.

Lenke til kommentar

Jeg går på privatskole med mediatilbud, ja. Det er faktisk i hovedsak en mediaskole som har studiespesialisering og musikk som "ekstra".

Ja, det er mange fotointeresserte som går i den fellen, gitt. :p

EDIT: Neppe, som i at jeg tar feil når jeg sier presset begynner der, eller at det er feil at det gjør det?

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Jeg går på privatskole med mediatilbud, ja. Det er faktisk i hovedsak en mediaskole som har studiespesialisering og musikk som "ekstra".

Ja, det er mange fotointeresserte som går i den fellen, gitt. :p

8746796[/snapback]

Fellen? Det er jo en strålende linje. De tre årene er absolutt på topp fem-listen. Men det er klart - kan du mye om foto når du begynner, lærer du kanskje ikke så mye du ikke kunne fra før. Men hvis man f.eks. vet at man vil bli fotograf, er det jo en fin måte å komme seg ut i lære på.

Neppe: Det er dessverre altfor sant. Har man en idiot i klassen, holdes gjerne hele klassen tilbake på hans nivå.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Hvor lenge er det siden du gikk på barneskolen?

Snakker du ofte med noen som går på barneskolen? :)

8746817[/snapback]

Jeg gikk ut av barneskolen for 7 år siden. For tiden har jeg to lillesøstre som går der. Den ene kjeder vettet av seg. Hvorfor? Skolen har ikke råd til spesialundervisning av idiotene, så de holder resten av klassen tilbake. Og har skoler ressurser til å gi de svakeste egne opplegg, har de garantert ikke råd til å gjøre det samme for de sterkeste. Å føle at du blir holdt tilbake gjennom hele skoledagen et helt barneskoleløp, det dreper læringslyst skal jeg si deg.

Det mest geniale de har funnet på å i barneskolen noen sinne, ved siden av avskaffelsen av fysisk avstraffing av elever, er nivåinndeling. Det burde alle hatt, så kunne man følge mer sitt eget tempo.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...