Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

New museum says dinosaurs were on Noah's Ark:

PETERSBURG, Ky (Reuters) - Like many modern museums, the newest U.S. tourist attraction includes some awesome exhibits -- roaring dinosaurs and a life-sized ship.

But only at the Creation Museum in Kentucky do the dinosaurs sail on the ship -- Noah's Ark, to be precise.

The Christian creators of the sprawling museum, unveiled on Saturday, hope to draw as many as half a million people each year to their state-of-the-art project, which depicts the Bible's first book, Genesis, as literal truth.

While the $27 million museum near Cincinnati has drawn snickers from media and condemnation from U.S. scientists, those who believe God created the heavens and the Earth in six days about 6,000 years ago say their views are finally being represented.

"What we've done here is to give people an opportunity to hear information that is not readily available ... to challenge them that really you can believe the Bible's history," said Ken Ham, president of the group Answers in Genesis that founded the museum.

Here exhibits show the Grand Canyon took just days to form during Noah's flood, dinosaurs coexisted with humans and had a place on Noah's Ark, and Cain married his sister to people the earth, among other Biblical wonders.

Scientists, secularists and moderate Christians have pledged to protest the museum's public opening on Monday. An airplane trailing a "Thou Shalt Not Lie" banner buzzed overhead during the museum's opening news conference.

Opponents argue that children who see the exhibits will be confused when they learn in school that the universe is 14 billion years old rather than 6,000.

"Teachers don't deserve a student coming into class saying 'Gee Mrs. Brown, I went to this fancy museum and it said you're teaching me a lie,"' Dr. Eugenie Scott, executive director of the National Center for Science Education, told reporters before the museum opened.

A Gallup poll last year showed almost half of Americans believe that humans did not evolve but were created by God in their present form within the last 10,000 years.

Three of 10 Republican presidential candidates said in a recent debate that they did not believe in evolution.

(Kilde)

*riste på hodet*

Er det rart at det går til helvette? Sånn virkelig?

Approximately 75 percent of adults, according to polls cited by Prothero, mistakenly believe the Bible teaches that "God helps those who help themselves." More than 10 percent think that Noah's wife was Joan of Arc. Only half can name even one of the four Gospels, and -- a finding that will surprise many -- evangelical Christians are only slightly more knowledgeable than their non-evangelical counterparts.
(kilde)

Video: http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/pop...=61492&src=news

Ok...noen bør seriøst gjøre noe å bare starte et politisk parti som setter slutten på denne galskapen. Nok bør faen ta meg være nok..dette går ikke lengre. Hvordan kan folk tenke slik som dette her forsatt?

Hvordan kan de rett og slett VÅGE å oppdra små baren til å tro på dette lengre? Hvordan kan de...at...jeg finner ikke ord hvor på hvor blåst det er..hvordan folk kan være så blind? Er det virkelig mulig å feillære barn på den måten der?

Og...

Jeg tror jeg har lagt det store egget. Jeg ga en kopi til fattern av Richard Dawkins - The God Delusion

9780593055489.jpg

Mamma og Pappa møttes kindoff på bibelskole...sånn type så religiøs har de vært en periode av livet sitt..

Bare...damit...jeg har aldri hatt den diskusjonen med min pappa noen gang...hvor kristen er du egentlig? :ph34r::ph34r::ph34r:

Lenke til kommentar
Njaa. han møtte opp til klassetur med dem i dag i Brann-genser, da..

så spørs om ikke hun fikk pult litt vett i ham ^^

8743910[/snapback]

Enten:

Stakars fyr

Ellers:

Fortsatt gjøre mye for sexen / mer sex

EDIT: Hva faen b-real!

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
*snip*

8743922[/snapback]

Lykke til med fatter'n! Det burde jo faktisk være forbudt å bevisst villede små barn. Kan man ikke få foreldrene dømt for et eller annet. Det må det finnes en eller ennen syk gammel lov i the US of A som man kan bruke mot slike folk?

Pusur: Slike kan man ha det gøy med å levere inn klage på til rektor klage på. I tillegg kan man gjerne diskutere aktivt med dem i timen, og klage igjen hvis de lar det gå utover karakteren. Så kan man tipse en eller annet overdrevent kulturrelativistisk organisasjon ala antirasistisk senter.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Det må det finnes en eller ennen syk gammel lov i the US of A som man kan bruke mot slike folk?

8744010[/snapback]

Det tviler jeg på. I naturfagen der borte så må jo lærerne spesifisere at darwins lære kun er en teori på lik linje med kreasjonismen :roll:

Lenke til kommentar

Lykke til med fatter'n! Det burde jo faktisk være forbudt å bevisst villede små barn. Kan man ikke få foreldrene dømt for et eller annet. Det må det finnes en eller ennen syk gammel lov i the US of A som man kan bruke mot slike folk?

8744010[/snapback]

Tviler jeg sterkt på. Alle lederne fremstår jo som en gjent kristenfanatiskere.

Lenke til kommentar
Det tviler jeg på. I naturfagen der borte så må jo lærerne spesifisere at darwins lære kun er en teori på lik linje med kreasjonismen :roll:

8744030[/snapback]

Hva? Trodde det ble stoppet jeg. (Og dessuten var det scientologi og ikke kreasjonisme var det ikke? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?)

Skarstad: En ting er hva lederne er, noe annet er hva lovtekstene sier om å spre falsk informasjon og liknende.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg hater sånne intellektuelle samtaler/ diskusjoner. Jeg skjønner ikke noe av dem, så da...

Noen som vil... bytte tema?

Min venn Eplefe? Hva skjer?

EDIT: Fargoth - avataren min! ;)

EDIT: Den sfumato-"drag"-effekten rundt "Gizmo" er faktisk hånddratt! (eeehm, ja. Nemlig. Hånddratt er ordet. Hånddratt. Akkurat.)

:yes:

Endret av gizmomats
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...