Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hø? :dontgetit:

 

EDIT: Jeg tror ikke dere forstår meg. Jeg vil bli i USA, i alle fall for enda ett år. Jeg vil vekk fra den familien jeg bor med nå og bo med min egen familie, men jeg vil ikke tilbake til Norge. Jeg liker vennene mine her en hel del bedre enn det jeg gjør der hjemme (med unntak fra noen få).

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
EDIT: Jeg tror ikke dere forstår meg. Jeg vil bli i USA, i alle fall for enda ett år. Jeg vil vekk fra den familien jeg bor med nå og bo med min egen familie, men jeg vil ikke tilbake til Norge. Jeg liker vennene mine her en hel del bedre enn det jeg gjør der hjemme (med unntak fra noen få).

8669223[/snapback]

Var det jeg mente. Bli et år til i USA men flytt på deg elns...hopp ut å bo for deg selv for eksempel..ordne egen leilighet f.eks..:p
Lenke til kommentar

Ustedalen: Du som bor i USA, kan du bekrefte/avkrefte om den gjennomsnittlige mann i gata er så uvitende om verden utenfor Amerika som diverse dokumentarer og andre filmklipp vi får se skal ha det til? Jeg tror ikke de er dumme, men ignoranse ser ut til å være en folkesykdom. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Var det jeg mente. Bli et år til i USA men flytt på deg elns...hopp ut å bo for deg selv for eksempel..ordne egen leilighet f.eks..:p

8669227[/snapback]

Jo, det hadde jeg ikke hatt noe imot. Det er mange teite regler her, men det er mange på den gamle skolen jeg ikke klarer trynet på. Her er jeg godt likt (noe jeg egentlig er hjemme også), men jeg har ingen jeg hater her. Litt kjekt egentlig!

 

Ustedalen: Du som bor i USA, kan du bekrefte/avkrefte om den gjennomsnittlige mann i gata er så uvitende om verden utenfor Amerika som diverse dokumentarer og andre filmklipp vi får se skal ha det til? Jeg tror ikke de er dumme, men ignoranse ser ut til å være en folkesykdom. Stemmer det?

8669234[/snapback]

Både og! Mange er smarte, mange er dumme. Det var en jente som trodde at:

- Norge er en stat i USA

- Hitler er fortsatt president i Tyskland.

- Brazil er et kontinent

- Alaska er et eget land

- Hawaii er nord for North Dakota

- I Nord Amerika er det bare USA som ligger. Canada ligger i Canada, og ikke i Nord Amerika

- Norge er plutselig i Tyskland

 

Derimot vertssøsteren min er meget smart, og kan fortelle det akkurat på kartet hvor Japan ligger osv (hun er 8).

Lenke til kommentar
Ustedalen: Du som bor i USA, kan du bekrefte/avkrefte om den gjennomsnittlige mann i gata er så uvitende om verden utenfor Amerika som diverse dokumentarer og andre filmklipp vi får se skal ha det til? Jeg tror ikke de er dumme, men ignoranse ser ut til å være en folkesykdom. Stemmer det?

8669234[/snapback]

Det lurer jeg også på..

Hvordan er din oppfatning av USA som...vel..det har sine rykter osv? Hvordan er det å bo der liksom? Er det så mange idioter der som man får kinfoff intrykket av eller er det ikke så "dumt" så vi skal ha det til?

Lenke til kommentar
Amerikanere er vel saa smarte som nordmenn. Hvis noen sier de er fra Arkansas, hvor mange nordmenn kan umiddelbart fortelle deg om Arkanas' nabostater?

8669247[/snapback]

Egentlig ikke..

Geografi har aldri vært min sterke siden så..:shrug:

 

Men gjør det meg til et mindre smart fordi jeg ikke har gitt meg tid til å studere og gjort meg bekjent med amerikansk geografi?

 

 

"Does it make me less of a man?" :wee:

 

 

 

 

 

 

 

Edit: Obese tourist airlifted from ship

RAF Sea King helicopter

The Sea King is capable of lifting 21,000lb (9.5 tonnes)

An obese American tourist who fell ill on a cruise ship had to be carried off by helicopter because of his size.

 

The man, who weighs 32 stone (203kg), was onboard a luxury five star cruise ship anchored in the Firth of Forth when he suffered gastric problems.

 

Forth Coastguard realised he was so heavy that its usual rescue procedures would have been impossible.

 

It called in an RAF Sea King helicopter to winch the man off the boat before carrying him to hospital.

 

The helicopter, which is capable of carrying 21,000lb (9.5 tonnes), was stationed at RNAS Prestwick.

 

 

Trying to get this man down the side of the ship and into a smaller boat was just not possible, so airlifting was our only answer

Forth Coastguard spokesman

 

The Sea King Rescue 177 is often used for search and rescue, but was originally designed for military use - including anti-submarine warfare and general tasks including heavy lifting.

 

After winching the sick man from the Century Cruise Liner, run by Celebrity Cruises, it flew him to Edinburgh Royal Infirmary where fire crews were on standby to transfer him into the building shortly after 0600 BST on Saturday.

 

He later received emergency surgery, and was said to be recovering in hospital.

 

A spokesman for Forth Coastguard said the man had visited the ship's doctor, who recommended that he was evacuated after his condition worsened.

 

The spokesman said: "Trying to get this man down the side of the ship and into a smaller boat was just not possible, so airlifting was our only answer."

 

The cruise ship, which costs more than £1,000 per head, was thought to be en-route to Norway and the Fjords when it had to drop anchor in the Forth near Hound Point.

 

A spokesman for RAF Kinloss said: "Staff on board the cruise liner believed the man required hospital treatment and when someone is in trouble, we are more than happy to help out."

 

*knis*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...