DemoniZer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hvis du/dere skal veksle en 50-lapp til mynter.. Hvor mange variasjoner ville det blitt? EDIT: 866 Har du 1000-lapp blir det over 44.Millioner.. #include<iostream> using namespace std; int mynter[]={40,20,10,2,1}; int f(int penger,int enhet){ if (enhet==4 || penger==0) return 1; if (penger<mynter[enhet]) return f(penger,enhet+1); return f(penger-mynter[enhet],enhet)+f(penger,enhet+1); } int main(){ cout<<f(100,0)<<endl; } Endret 8. mai 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 OMG. Ganske sikker på at jeg vet hvordan/hvorfor han kom tilbake :O 8566687[/snapback] Well, sannheten er. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg var egentlig banna i 3 år. Men jeg hadde sex med en admin(som jeg ikke kan si navnt til). Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Well, sannheten er. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg var egentlig banna i 3 år. Men jeg hadde sex med en admin(som jeg ikke kan si navnt til). 8566725[/snapback] | Darkness Neida, men tror jeg vet hvorfor Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Well, sannheten er. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg var egentlig banna i 3 år. Men jeg hadde sex med en admin(som jeg ikke kan si navnt til). 8566725[/snapback] | Darkness Neida, men tror jeg vet hvorfor 8566746[/snapback] Siden når ble darkness| admin? Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Siden når ble darkness| admin? 8566757[/snapback] Ser ikke stor forskjell på mod og admin da. Mod kan sikkert overtale noen Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Nei, det var ikke Darkness. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) DemoniZer: Det er et ganske vanskelig nr en må ringe om en har matteproblemer! Prøvde å regne litt på signaturen og fant etter litt et utrykk for y. We ned moar informaation Endret 8. mai 2007 av Knut Erik Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Jeg stakk for å spille litt med Newt32 EDIT: Knut Erik, visste du ville prøve.. gjort det samme selv My hero.. Endret 8. mai 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 DemoniZer: Det er et ganske vanskelig nr en må ringe om en har matteproblemer! Prøvde å regne litt på signaturen og fant etter litt et utrykk for y. We ned moar informaation 8566790[/snapback] Hahahaha! Det måtte være noen som gjorde det! Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 DemoniZer: Det er et ganske vanskelig nr en må ringe om en har matteproblemer! Prøvde å regne litt på signaturen og fant etter litt et utrykk for y. We ned moar informaation 8566790[/snapback] Det er jo ikke helt rett da.. Det du skal regne ut er i parentes 1-800-(masserart)-(masserart) Sånn at du kan få f.eks. 1-800-242-525 Hvis jeg forstår rett Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Lund, jeg hadde klammeparantes også Lenke til kommentar
K.. Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Lund-: Ikke slik jeg tolker det. Tihi. Som DemoniZer sa tidligere, think outside the box. :--D Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Lund, jeg hadde klammeparantes også 8566822[/snapback] Ja. Betydde ikke det at man bare skulle regne det som står inni "[]"? Jeg har bare matte på VG1 jeg Lenke til kommentar
K.. Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Klammeparantes kan bety så mangt! [1, 2] kan betyyy (from the top of my head) - Tallmengden fra og med 1 til og med 2 - Vektor hvor x øker med 1 og y øker med 2 Så brukes det jo ofte når en har antiderivert et utrykk og skal sette inn grenser. Ah, matte er fint dere! Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Matte er ikke mitt sterkeste fag. Har greie kunnskaper. Men er ikke kommet til det her nivået enda Kanskje på VG3 Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Oppgave til Knut Erik i Kvantefysikk: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Forord: _o er liten 0 ^2 er liten 2'er altså opphøyd. Spredning mot potensialbarriere En partikkel med masse m beveger seg i et potensial 0, x < 0 V (x) = V_o , 0 ≤ x ≤ a ∞, x > a Vi antar at partikkelen har energi E > V _o > 0. a) Tegn en skisse av potensialet og sett opp de matematiske kravene partikkelens bølgefunksjon må oppfylle i punktene x = 0 og x = a. b) Sett opp den tidsuavhengige Schrödingerligningen og finn løsningen (med foreløpig ukjente koeffisienter) i områdene I (x < 0), II (0 ≤ x ≤ a) og III (x > a). c) Vis eksplisitt (vha bevegelsemengde-operatoren) at løsningen i område I er en sum av en høyre- gående og en venstregående planbølge, begge med samme kinetiske energi. Kall koeffisienten foran det høyregående leddet for A og koeffisienten til den venstregående delen for B (hvis du ikke valgte denne notasjonen allerede i forrige deloppgave). Skriv også ned den fulle, tidsavhengige løsningen Ψ(x,t) for område I. d) Nå skal vi implementere de matematiske kravene fra a) på løsningene vi fant i oppgave b). Vis at dette fører til tre ligninger for fire ukjente koeffisienter, og at forholdet mellom koeffisientene A og B i område I kan skrives som B ik tan(κa) + κ = A ik tan(κa) − κ √ √ der k = 2mE/¯h og κ = 2m(E − V _o)/¯h e) Ta utgangspunkt i svaret i c) for å forklare hvorfor R = |B| ^2/|A| ^2 tolkes som refleksjonskoeffisienten, dvs den relative sannsynligheten for at en partikkel som kommer inn mot potensialbarrieren fra venstre, vil bli reflektert. Vis at R = 1 og forklar hva som er den fysiske årsaken til dette resultatet. EDIT: La til oppgave E Lykke til Endret 8. mai 2007 av DemoniZer Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Bah, livet skal jaggu meg ikke være lett. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Faen, klammeparantesen vises ikke korrekt.. Hat å poste slike oppgaver i forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg