Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heisann ;)

Btw, det er vanskeligere å forstå dansker en svensker..

8564565[/snapback]

Ja, men de har ikke store problemer med å forstå oss ;)

8564600[/snapback]

Det er akkurat det de har, jeg var i danmark i fjor, de forstod ikke dritten av det jeg sa, så jeg måtte snakke engelsk med dem. :p

Lenke til kommentar
Jeg snakker "flytende" svensk, har større problemer med dansk enn hva jeg har med svensk.

8564650[/snapback]

Jeg også, men bare for å si det jeg har sagt.

 

 

1. Norsker har lettere for å forstå svensker, enn svensker har for å forstå norsker

2. Dansker har lettere for å forstå norsker, enn norsker har for å forstå dansker

 

Dette sier jeg for å illustrere at noen land har lettere for å forstå andres språk enn motsatt.

 

Men poenget fra å starte var at det er rart at så mange norsker ikke forstår svensker :p

Lenke til kommentar
1. Norsker har lettere for å forstå svensker, enn svensker har for å forstå norsker

2. Dansker har lettere for å forstå norsker, enn norsker har for å forstå dansker

 

Dette sier jeg for å illustrere at noen land har lettere for å forstå andres språk enn motsatt.

 

Men poenget fra å starte var at det er rart at så mange norsker ikke forstår svensker :p

8564675[/snapback]

Nordmenn forstår både svensk og dansk bedre enn svensker og dansker forstår norsk og dansk/svensk.
Lenke til kommentar
Men poenget er nå uansett at det er rart at mange her ikke forstår svensk :p

8564744[/snapback]

Joda, men det spørs littegrann på dialekten også da.

8564770[/snapback]

Det kan ha noe og si, jeg kommer fra vestlandet, og sier egentlig, eg, ein, og ord som det. Men jeg er ikke sånn super nynorsk, jeg kommer fra haugesund, litt nordforbi stavanger, så jeg er ikke sååå nynorsk. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...