Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Noen her som leser mye tegneserier?

8543478[/snapback]

Datasmurf har i allefall et par Donald Pocket.

 

Forresten, Smurf - hvorfor skal du til kongeparken? Er ikke du 21/22 år?

8543488[/snapback]

 

21, men russ igjen, så da fant jeg ut at jeg ikke orka å henge på Marinen dagen lang med fjortisene, så da var det like greit å stikke nedover.

 

Zlatzman, ja i massevis.

Tegneserier er elsk <3

8543483[/snapback]

Da kan du komme med noen anbefalinger etter hvert. Jeg er ny på området.

 

Akkurat lest BONE, one volume edition. Kjøpte nr. én i The Sandman og nr. én i Transmetropolitan i dag. Gleder meg til å få begynt.

8543495[/snapback]

Hvilke tegneserier er du ute etter?

Amerikanske, japanske, franske, nordiske...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke tegneserier er du ute etter?

Amerikanske, japanske, franske, nordiske...?

8543575[/snapback]

:hmm:

Noen bra? Gjerne typen med en gjennomgående historie, også en fordel om det finnes en slutt. Dvs. ikke av typen Donald, Pondus, osv.

 

Som sagt har jeg nettopp lest BONE, og jeg elsket den. Nå har jeg jo to serier til å teste ut, får komme nærmere tilbake til det når jeg har fått lest litt i dem. Var det å ha nok penger også ...

Lenke til kommentar

Ikke lest på lenge, begynner å bli noen år siden jeg pløyde Sin City og plukka opp Sandman. Moores tegneserier har jeg egentlig ikke hatt noe særlig sansen for. Da plukker jeg heller opp gamle Fantomet og Mandrake-historier av Lee Falk, eller koser meg med gode, gamle Mort Walker og hans Billy.

Riktignok uten slutt og for et litt annet publikum, men...

 

MARVEL og DC Comics har jo mye bra, om du liker superhelt-sjangeren.

 

 

Jeg syns ElfQuest er bra, og at Piniene har gjort en god jobb.

Dessuten er alvene heite ^^

Lenke til kommentar

Det er i grunn ganske enkelt.

Jeg syns Billy og Fantomet er bra, Sin City greit nok og V for Vendetta var ikke en tegneserie jeg likte.

 

Kan si jeg liker Bone og ElfQuest, men jeg skjønner ikke hva du skal kverulere sånn for ang. tegneserier.

 

Jeg mener ElfQuest er kvalitet, ditto Fantomet og Billy.

Hva du eller andre sier om at det ikke er skikkelige tegneserier eller kvalitet, bryr meg ikke så mye.

Man har forskjellig smak, lev med det lille gutt.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at din smak er dårlig, jeg synes bare det er tåpelig å sammenligne V for Vendetta med Billy. Vi har en løpende serie om en anarkistisk frihetsforkjemper i en dystopisk og Orwellesk fremtid som kjemper imot en fascistisk regjering. Plottet er intrikat, historien er veltegnet og budskapet er viktig.

 

Dette sammenligner du med en morroserie om en fyr i militæret som helst vil sove. Det er greit at du foretrekker den ene til den andre, men det blir absurd å sammenligne dem.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...