Zlatzman Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 All teknologisk fremgang menneset ved noen anledning har fått frem er et produkt av dovenskap. La oss ta oppfinnelsen som du nevner; hjulet. For hadde det ikke vært for en uinnspirert slave i Mesopotamia for over 6000 år siden, som var lei lange gåturer med tung last. Kunne man ikke idag kommet seg fra Sandefjord til Drammen på under en time. 8525992[/snapback] Jeg er ganske overbevist om at noen andre hadde klart å finne det opp om han ikke hadde gjort det ... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg er ganske overbevist om at noen andre hadde klart å finne det opp om han ikke hadde gjort det ... 8526020[/snapback] Haha, nei, så ulogisk Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Gleder meg som faen, skal se Spiderman 3 på kino om en halvtime. Kansje ikke alle syns den blir bra men jeg gleder meg. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Gleder meg som faen, skal se Spiderman 3 på kino om en halvtime. Kansje ikke alle syns den blir bra men jeg gleder meg. 8526028[/snapback] Kino skal man se på kveld/natt-tider. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg skal på førpremiere. en dag føre Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 I. Det første bud er ganske lett. De som er flest, har alltid rett. II. Tenk alltid på hva folk vil si. Og ta den sterkestes parti. III. Og tviler du, så hold deg taus til du ser hvem som får applaus. lV. Tenk nøye ut hva du bør mene. Det kan bli dyrt å stå alene. V. Følg ingen altfor høye krav. Men si, hva du har fordel av. Vl. Si alle hva de gjerne hører. Gå stille gjennom alle dører. (For sannhet bringer sorg og nød, mens daglig løgn gir daglig brød.) Vll. Gå aldri oppreist. Snik deg frem. Og gjør deg varm i alle hjem. Vlll. Husk: Ingen mann kan roses nok Slik bygger man en venneflokk (Og i et brødre-paradis har du den beste livspolis) IX. Av sladder husker du hvert ord til bruk i neste sjefskontor. (Men ingen taktfull sjef forteller et ord til ham som ryktet gjelder) X. Hvis siste bud blir respektert, da er din fremtid garantert! Følg dristig med i kamp mot troll, men vis fornuftig måtehold! Skrid tappert frem i livets strid, - én time forut for din tid. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det diktet viser virkelig hvor trist verden er. Man kommer seg frem i verden med å lyge og bedra, rett og slett... =/ Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Spiderman hadde vært kjekt å se ja Tror jeg skal stikke å se den. Kanskje til helga Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Da er det deilig å tenke på hvor liten jorden er i forhold til universet, og dermed hvor lite noen som helst egentlig bryr seg om hva som skjer på jorda. Det hele er som en spøk. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tror Bjørneboe mente det ganske ironisk, han var alltid en forkjempr for "vær deg selv"-konseptet<3 Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jepp. Og utrolig hvor høytidelig man tar mennesket egentlig. Vi er ikke så spesiell. Vi er bare litt for smart for vårt eget beste. Vi er bare små dyr i universet Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tror Bjørneboe mente det ganske ironisk, han var alltid en forkjempr for "vær deg selv"-konseptet<3 8526121[/snapback] Takk! Jeg er så glad for at det er noen andre som deler min mening om det diktet. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det diktet viser virkelig hvor trist verden er. Man kommer seg frem i verden med å lyge og bedra, rett og slett... =/ 8526101[/snapback] Gotta do what you gotta do eller hur? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Wohoo! Smøøøøkpause 8526198[/snapback] Agreed, smøkepause, baguett og svele Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg er sulten, ti stille med deg Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tror Bjørneboe mente det ganske ironisk, han var alltid en forkjempr for "vær deg selv"-konseptet<3 8526121[/snapback] Joda, men samtidig som han mener det ironisk så treffer han spikeren når det kommer til hvordan verden er. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Men det gjør han jo i omtrent alt han skriver. Og appropos røgepauser. Jeg tror jeg skal ha meg en, jeg ^^ Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg syntes også dette er ganske tankevekkende.. To barn i verden Det ene har latter, lykke og liv Det andre har tårer, hat og krig To barn er glade Det ene fordi matteprøven gikk lett Det andre fordi det ble mett To barn løper Den ene fordi skolen er slutt Det andre for ikke å bli skutt To barn gråter Det ene fordi et skrubbsår blør Det andre fordi foreldrene dør To barn i verden Den ene er ti Den andre ble bare ni Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg er så lei det diktet, det er så mange som misbruker det... Men det var nydelig første gangen jeg leste det. For de diktinteresserte.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Stick and Bind I am a flower - without any light I am a sun - that walks at night I am a shadow - shining bright I'm standing close - but I'm out of sight I'm feeling cold - but heating you I'm surreal and false - but always true I've got so many - but know so few I should be happy - but am so blue I gave you the words - you never know what they meant Your smell of sweat - with a sweeter scent Picture perfect - pieces bendt You borrowed my heart - never payed the rent Darkest of souls - dancing in white Killing the moon - with all it's might Saying it wrong - knowing it's right Letting you loose - but beeing held tight Nothing of digits - you still call it math Peaceful by nature - so full of wrath Feeling so dirty - while lying in the bath Walking alone - without any path Holding hands - with nobody there Keep a secret - your sort is rare Hate me with love - it's my biggest fear And show me - somehow - that you really care. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg