NgZ Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Men har vært rim i hele dag, lenge sia sist det. Så begynner å tru at snøen kommer snart. 7464197[/snapback] Lever i troen. Snø, beståtte eksamener og sprø svor på ribba, så har jeg det jeg trenger for å ha en bra jul. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Dette været suger. Hver gang man går ut er det som om man er på jobb på såpefabrikken med ødelagt såpetank. Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Dette været suger. Hver gang man går ut er det som om man er på jobb på såpefabrikken med ødelagt såpetank. 7464266[/snapback] Hehe, det var jo også et eksempel Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Hehe, det var jo også et eksempel 7464292[/snapback] Det var det som var mest dekkende. Det er varmt. Snøen smelter. Det blir kaldt. Vannet fryser. Det blir is. Jeg sklir. Endret 9. desember 2006 av Frichassé Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Serriøst, de har melt det samme forbanna været i iallefall en uke til! Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bah.. Jaja, bare det er snø den 22(drekkedagsnatta) og julaften, så er vel jeg egentlig fornøyd. Men det hadde ikke vært å forrakte omd et kom snø litt tidligere Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Er det bare her MSN Messenger ikke funker? Håper dette ikke er support.. Hvis det er det, fjern innlegget Endret 9. desember 2006 av WhiteDragon Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bruker live messenger, og det funker fint Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hva er det med gutter og alkohol/urinering? Det suger å ha fest som inneholder et toalett med masse gutter.. Nasty. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Er 22. drikkedag?? o.O Så mange forskjellige tradisjoner ute å går at alle har sine egne dager der det er drikkedager.. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 22(drekkedagsnatta)7464332[/snapback] Aldri hørt om. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Engelsk tentamen på mandag, kan noen trøste meg? plx Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 jada... (det går sikkert ikke bra) :!: Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Engelsk tentamen på mandag, kan noen trøste meg? plx 7464401[/snapback] Så seint? Jeg hadde alle mine tentamener i november. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Jeg var ferdig med mine for 3 uker siden... gikk egentlig ganske greit! Ingen under 4 i karakter. Vi fikk igjen den siste for 2 uker siden. Norsklæreren vår er sjuuuuuk da... hun rettet norskstiler for to klasser på to dager, for så å få nye en dag etter (skjønnlitteratur og sakprosa) :!: Endret 9. desember 2006 av multisync Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Er 22. drikkedag?? o.OSå mange forskjellige tradisjoner ute å går at alle har sine egne dager der det er drikkedager.. 7464379[/snapback] Tradisjon fra gammaltav i Kongsberg. Så da er det vel bare å legga ut. Vel I kongsberg er det gruver, og i gamledager så var det jo vanlig at mennane jobba i gruvene. Festen stammer fra tida med gruvedrift på Sølvverket, da gruvearbeiderne fikk julefri på denne dagen, og gikk i fakkeltog ned fra gruvene til selve byen. Så er det noe med at de drakk før de gikk ned til byen. Så oppe i skauen hvert år så er det masse folk, masse bål oover alt og masse drekking.. Er skikkelig koselig, sykt fint å komme opp dit å se alle båla rundt om i skauen. Edit: Her er det forresten en liten hjemmeside med noen få bilder osv: http://www.home.no/drekkedagsnatta/ Endret 9. desember 2006 av -Redhead- Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Pappa er oppvokst i Kongsberg. *Spørre om han vet noe om drekkedagsnatta* Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 NEsten rart om han ikke veit noe om det Men her er et bilde som viser litt av stemningen der oppe. http://www.home.no/drekkedagsnatta/2005/slides/CIMG0639.html Folk har ofte med seg sofaer, de blir som regel brent opp utover kvelden, så blir store bål. ^^ Åh, begynner å glede meg nå ^^ http://www.home.no/drekkedagsnatta/2005/slides/CIMG0594.html Ennå et bilde. Store bål, mange bål, mange mennesker, fulle mennesker, god stemning, synging, små eksplosjoner(mye flasker som blir kasta på båla) Lenke til kommentar
brd Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Redhead: Høres ut som en god gammeldags jul Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Var ei grusom side da, men det så ganske koselig ut egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg