Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er en del eldre mentalt, om det har noe å si for deg?

Har en sertifisert mensa-test som viser IQ på 152 også. (Om det er av betydning, hvis ikke.. *brag*)

8483886[/snapback]

Hehe...S-M-R-T

Det var derfor jeg trodde du var eldre, nettopp fordi du fremstår som veldig moden. Jeg pleier å gi fra med det inntrykket i det virkelige liv, men her på diskusjon.no tror visst alle at jeg er 16 :hmm: Kan være noe med humoren min...

8483911[/snapback]

Jeg gir fra meg det inntrykket i det virkelige liv og, her på forumet er jeg vel ikke like seriøs og velformulert som jeg oftest kan være/- virke som.

Men jeg kan da skrive dannet og slikt, om det er det brukerene av forumet ønsker.

Dere skulle liksom gjette da.  :(

8483943[/snapback]

Du vil ikke vite hva jeg ville gjettet.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Har en sertifisert mensa-test som viser IQ på 152 også. (Om det er av betydning, hvis ikke.. *brag*)

8483886[/snapback]

IQ sier da ikke noe om modenhet. 152, sier du? Hvordan står det til med sosialintelligensen da? ;p

Lenke til kommentar

8483886[/snapback]

IQ sier da ikke noe om modenhet. 152, sier du? Hvordan står det til med sosialintelligensen da? ;p

8484078[/snapback]

Siden du nevnte det; tar jeg like så godt ta resten også.

- Språklig/ verbal intelligens

Jeg ville si jeg scorer ganske høyt på dette området.

Da jeg har skrevet en bok (Ikke utgitt), skrevet dikt i mangfoldige år.

Og liker rett og slett gramatikk, og dialekter og alt som har med det norske tale- og skriftspråk.

Jeg liker å lytte/ lese/ skrive, og har evne til å argumentere, er systematisk ordensmenneske (Men ikke alltid), staver uten vansker, og har en god hukommelse for detaljer.

- Logisk/ Matematisk

Dette blir sterkt vektlagt i skoleverket og vårt samfunn rent generelt. Logisk/ matematisk intelligens danner sammen med språklig intelligens grunnlaget for de tradisjonelle IQ-testene. Her dreier det seg ofte om riktig svar, men riktig svar gir også lite rom for videre vurdering, tenkning og kreativitet.

Siden jeg er glad i abstrakt tenking, liker å være nøyaktig og ha orden, liker å regne og bruke logiske strukturer, foretrekker å ta lineære notater og liker problemløsning; passer jeg godt inn også her.

- Visuell/ spatial

Vel, jeg er skrekkelig glad i å tegne, og syntes jeg selv er flink til det. Bruker ofte mentale forestillinger, et billedlig språk, husker i bilder, har god fargesans og leser kart og diagrammer uten problemer.

- Musikalsk

Her har jeg ikke noen sterke evner kan man si. Jeg liker å høre på musikk, men det stopper der.

- Kroppslig/ kinestetisk

Jeg er dyktig når det gjelder å bruke hendene, har gode reflekser, men det er her det ca stopper hos meg. Denne intelligensen er som regel underutviklet hos de fleste av oss.

- Sosial

Jeg kan vel si jeg har en egen evne til å "lese andre".

En annen ting er "Folk som folk liker" og jeg vil si jeg havner i denne kategorien.

Regner med at de fleste vet hva dette er og gidder ikke forklare dette ytterligere.

Visste du forresten at 90% av all kommunikasjon mellom mennesker er ikke-verbal, og at et menneske kan sende ut 700 000 fysiske tegn med kroppen sin?

- Selvinnsikt

Dette finner du typisk hos forfattere, rådgivere og slike personer.

Alle vet også hva dette er regner jeg med.

Lenke til kommentar
ooOOoo. Ser alderssnakk her. Jeg er 3 dager eldre enn deg, DemoniZer... *føle seg stor gutt* :p

8484249[/snapback]

Ikke dårlig.. *ler*

Jeg bryr meg så vanvittig lite om akkurat betegnelsen; "alder".

EDIT:

Noen som faktisk gadd å lese innlegget mitt? :ph34r:

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

jeg leste det nå som du spurte, DemoniZer :ph34r:

Jeg liker også å tegne, og har god kunnskap til gode farger :ph34r:

jeg liker ikke skrytemennesker egentlig, men hender jeg er et sjøl :p

og til reflekser, så har jeg ganske gode. Er alltid litt "klar" eller hva jeg skal kalle det, om noe skjer.

Kommer det en ball mot meg mens jeg sitter å leser/tegner så ser jeg at den kommer på et eller annet vis.

La oss kalle det en Spidersence, og la meg tro at jeg har noe spessielt :ph34r:

HAha nå kjeder jeg meg xD * se på tv og bli dummere *

edit: glemte en 4

Endret av Shikaru
Lenke til kommentar
jeg leste det nå som du spurte, DemoniZer :ph34r:

Jeg liker også å tegne, og har god kunnskap til gode farger :ph34r:

jeg liker ikke skrytemennesker egentlig, men hender jeg er et sjøl :p

og til reflekser, så har jeg ganske gode. Er alltid litt "klar" eller hva jeg skal kalle det, om noe skjer.

Kommer det en ball mot meg mens jeg sitter å leser/tegner så ser jeg at den kommer på et eller annet vis.

La oss kalle det en Spidersence, og la meg tro at jeg har noe spessielt :ph34r:

HAha nå kjeder jeg meg xD * se på tv og bli dummere *

edit: glemte en 4

8484320[/snapback]

Tenkte nesten at det var en del som ikke hadde lest.

Jeg vil og nevne at det ikke var ment som en skrytetråd, var mer ment som en post, der folk kanskje kan tenkte litt gjennom. Og se hvor de ligger over det hele.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...