Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg shotta noe rart i påsken, et mintsmakende brennevin som het Minttu (tror jeg). Lukta skikkelig munnvann. Så mixa vi 50/50 med Jägermeister og hyla nedpå. Fikk sånn "Oj nå trenger jeg ikke pusse tennene mere på 2 uker"-feeling :)

Minttu.jpg

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Hm, du Steffy? Hvordan var skolen i USA egentlig?

Om du har gått både på skole der og i Norge, er det store disiplinsforskjeller?

Uansett, nå ble jeg innmari tørst.:p

8441274[/snapback]

Det var mye mer disiplin i statene. Alt var regulert og bestemt på forhånd, skolen handlet om å lære, ikke å tulle seg. Det var kanskje ikke ideellt, men etter et halvt år i Norge savnet jeg respekten for lærerene, at alle gjorde leksene og at jeg faktisk lærte noe. Jeg ble litt sjokkert da de kalte lærerene for Truls og Kari, og ikke Mr. Griffin og Mrs. Carlsen. Hvorvidt det er best i USA eller Norge er opp til enhver, men amerikanske skoler er nok flinkest til å få det meste ut av de dyktigste, mens norske skoler er flinkest til å få alle opp på gjennomsnittsnivået.

Lenke til kommentar
Hvorvidt det er best i USA eller Norge er opp til enhver, men amerikanske skoler er nok flinkest til å få det meste ut av de dyktigste, mens norske skoler er flinkest til å få alle opp på gjennomsnittsnivået.

8441289[/snapback]

Det gjelder nok bare i grunnskolen. Jeg har hørt snakk om at amerikanske elever gjør det mye dårligere ved de høyere utdanningsinstitusjonene.

Lenke til kommentar
Hm, du Steffy? Hvordan var skolen i USA egentlig?

Om du har gått både på skole der og i Norge, er det store disiplinsforskjeller?

Uansett, nå ble jeg innmari tørst.:p

8441274[/snapback]

Det var mye mer disiplin i statene. Alt var regulert og bestemt på forhånd, skolen handlet om å lære, ikke å tulle seg. Det var kanskje ikke ideellt, men etter et halvt år i Norge savnet jeg respekten for lærerene, at alle gjorde leksene og at jeg faktisk lærte noe. Jeg ble litt sjokkert da de kalte lærerene for Truls og Kari, og ikke Mr. Griffin og Mrs. Carlsen. Hvorvidt det er best i USA eller Norge er opp til enhver, men amerikanske skoler er nok flinkest til å få det meste ut av de dyktigste, mens norske skoler er flinkest til å få alle opp på gjennomsnittsnivået.

8441289[/snapback]

Det med respekt ja.. Nå har jo jeg bare gått på norsk skole, men merker at det er svært få som ser på lærerne som en kilde til viten. De fleste gir bare faen i alt, og egentlig så irriterer det meg veldig. Og en annen ting, hvordan fungerer advarslene i USA? Er det sånn at det er én advarsel, og så på huet og ræva ut, eller er det som i Norge at lærerne har tro på at ting vil løse seg jo fler advarsler en elev får?

Nei, tror nesten jeg må flytte til statene om jeg skal få lært meg noe, ja!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...