Den store P Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Fordi du sutra om lønna hans? "Nesten så jeg ikke ville ha jobba for pengene en gang". Så kom du innpå yrket hans, og fremtidsplanene. Jeg hadde gjort akkurat det samme. Når man har 7 millioner på konto har man råd til å jobbe med noe man virkelig brenner for, fremfor å prioritere penger. 7454735[/snapback] Takk for at du setter ord på ting jeg ikke kan Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hvorfor ikke? 7454680[/snapback] Fordi, jeg mener at det å leve er å ikke ha penger nok til ALT du kunne tenke deg. 7454694[/snapback] Du får ikke kjøpt mye for 7 millioner. Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Venter på at Steffyboy skal si noe klokt om saken EDIT; Der sa Steffyboy noe, men ikke så klokt Endret 8. desember 2006 av Fox Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du sa nettopp at du aldri ville jobba for så lite penger, og nå whiner du på at han har for mye penger? Javell, greit, ok. 7454745[/snapback] Du kan velge å lese enda engang, siden jeg ikke har tenkt å forklare. Det jeg sa ang. lønna hans var nermest en komplement. Å som jeg sier, fint at han har mye penger. Så lenge han ikke er en dritt. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Et fint hus og en fin bil + litt stasj. Du får kjøpt en god del for 7mill. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Du får ikke kjøpt mye for 7 millioner. 7454755[/snapback] Men nok til å dekke mellomlegget mellom en okei og en god jobb for en stund. Endret 8. desember 2006 av Loeve Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det jeg sa ang. lønna hans var nermest en komplement. Å som jeg sier, fint at han har mye penger. Så lenge han ikke er en dritt. 7454766[/snapback] Vet ikke åssen inntrykk dere har fått av meg, men føler ikke at jeg oppfører meg som en dritt. Men ja, du whiner mye. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du sa nettopp at du aldri ville jobba for så lite penger, og nå whiner du på at han har for mye penger? Javell, greit, ok. 7454745[/snapback] Det jeg sa ang. lønna hans var nermest en komplement. 7454766[/snapback] Kanskje jeg missforsto da. Sorry. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Et fint hus og en fin bil + litt stasj. Du får kjøpt en god del for 7mill. 7454774[/snapback] Du skal jo ha råd til å kunne beholde tingene også. Er dyrt med stort hus og bil med avgifter i hue og rævva. Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 for 7millioner kan du kjøpe to leiligheter og leie dem bort.. Det ville være konge jo Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 for 7millioner kan du kjøpe to leiligheter og leie dem bort.. Det ville være konge jo 7454788[/snapback] Det ville i det minste vært god og fornuftig invistering. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du skal leie ut de to leilighetene en god stund før du får tilbake pengene, dog. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 for 7millioner kan du kjøpe to leiligheter og leie dem bort.. Det ville være konge jo 7454788[/snapback] En veldig klok investering ja, eiendom stiger i pris. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du skal leie ut de to leilighetene en god stund før du får tilbake pengene, dog. 7454806[/snapback] Du kan selge dem, vettu. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Venter på at Steffyboy skal si noe klokt om saken EDIT; Der sa Steffyboy noe, men ikke så klokt 7454759[/snapback] Jeg kan godt ta på meg klokhatten. Veldig mange har et syn på penger som er sterkt påvirket av sin egen oppvekst og hvordan kårene var da. Dette gjelder absolutt alle, fra de fattigste til de rikeste; alle setter den inntekten som var aktuell da de vokste opp som en mal for hva alle andre burde klare seg med. Alle har forskjellige forbruk og forskjellige tanker rundt penger, og det er aldri en lur idé å tenke at sin egen måte å bruke penger på er den måten andre skal gjøre det. Forakt for penger og de som har det er det ingen som tjener på, ei heller sjalusi og janteloven. Når det gjelder 7 millioner, så får man kjøpt en bil, et hus, en hytte og en båt, og 10 år senere er pengene borte og man må selge tingene sine, til en mye lavere pris enn det man kjøpte de for; 10 år senere er pengene borte igjen. Du kan ikke leve et "luksusliv" resten av dine år på 7 millioner norske kroner. Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Du skal leie ut de to leilighetene en god stund før du får tilbake pengene, dog. 7454806[/snapback] men din framtid er på en måte sikret, 8000kr per måned inntekt pluss din jobb.. Bra tjent det, snakker om langsiktig. Som steffyboy skrev sia Endret 8. desember 2006 av Fox Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du skal leie ut de to leilighetene en god stund før du får tilbake pengene, dog. 7454806[/snapback] De har vel steget en del da man først selger de også. Kjenner noen som kjøpte leilighet til sønnen sin da han begynte med utdanning, den steg en god del på 6 år.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 men din framtid er på en måte sikret, 8000kr per måned inntekt pluss din jobb.. Bra tjent det, snakker om langsiktig. Som steffyboy skrev sia 7454833[/snapback] Hvis du ikke bor i over 50% av huset du leier ut skal staten ha halvparten av det du drar inn i skatt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Den Store P. Du må iallefall ikke føle at jeg håner lærlingelønna di. Det er vel få personer her som setter så mye pris på lærlinger som jeg gjør. Siden de faktisk nermest talt er jobben min. Du er et support organ for ansatte, jeg er jobber i support organet for lærlinger, kan du si. Det med at lønnen din er lav, noe som det utvilsomt er. Det er ikke ment for å håne deg på noen måte. Det jeg mener er at en lærling står for mer verdiskapning enn han har betalt for. Det er ikke mye forskjell fra en nylig ansatt og en lærling. På en måte er en ny ansatt en lærling med bedre lønn. Det jeg vil fram til at, det lærlinger gjør på sin arbeidsplass, tilsvarer mye mer enn de får betalt for. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Du kan ikke leve et "luksusliv" resten av dine år på 7 millioner norske kroner. 7454818[/snapback] Nei, men det har jeg aldri sagt heller, jeg har det bare som en trygghet, har ikke tatt noe av de pengene på 2 år, og sist tok jeg 10k så jeg kunne kjøpe ny pc. De 7 mill jeg har på konti, kunne jeg fint klart meg uten, for jeg holder på med noe jeg liker og noe som gjør meg lykkelig, og hvordan i helvette tør Neppe å rakke ned på det? Ikke begynn med det pisset at du ikke gjør det, du begynner bare på trass å gjøre det, klarer du virkelig ikke å innse at jeg har det fint som jeg har det nå, jeg trenger ikke deg å dine sleivkjefta kommentarer. Som lærling, føler jeg at jeg fortjener den lønna jeg får, fordi jeg vet ikke alt, jeg kan ikke alt, se ordet LÆRLING, jeg er lærer, jeg er i en bedrift får å lære, ikke får å tjene penger, for meg så er dette skole i en bedrift, en opplærings fase, å få penger er et pluss. Endret 8. desember 2006 av Den store P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg