Gå til innhold

Siste Ordet 6 (LES de oppdaterte reglene FØR posting)


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er med på det.

8390520[/snapback]

Bundy er med på alt :)

 

Vi skal ha b-real som en levende inkarnasjon av Gud! Hans ord er lov! All hail the almighty b-real..

 

 

 

Sign me up! :D

8390525[/snapback]

Viss b-real sier vi skal permbanne oss selv, gjør vi det og! Alt for b-real!

*Smiske*

 

Du står på listen L4r5 :)

Lenke til kommentar
Straffelovens paragraf 142 - eller den saakalte blasfemiparagrafen forbyr det rimelig klart. Ikke bare mot kristendommen, men ogsaa andre religioner.

8390534[/snapback]

Breal er den eneste ekte religionen(det sier alle religioner da)

 

De som ikke er med må dra til Jarmo (Djevelen)  :tease:

8390540[/snapback]

Ånei! Alt annet enn han! :cry:

 

Neida, jeg elsker deg jarmo.

 

mrbjoern: jeg er vertfall med på NOE :p

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Det er ikke religionsfrihet, men blasfemi i forhold til  de ti bud og det kristne budskapet de ti bud inneholder.

8390462[/snapback]

Blasfemiparagrafen er en gammel tullelov som kun eksisterer i dag for å hindre at alle religiøse blir fremstilt som ignorante idioter. Heldigvis er det noen partier som jobber med å fjerne den.

Lenke til kommentar
Jo, alle har da lov til å gjøre narr av kristendommen.

8390493[/snapback]

Straffelovens paragraf 142 - eller den saakalte blasfemiparagrafen forbyr det rimelig klart. Ikke bare mot kristendommen, men ogsaa andre religioner.

8390534[/snapback]

En utdatert lov som vil forsvinne med statskirken. Den hemmer for øvrig §100 av grunnloven, som selvfølgelig er viktigere.

Lenke til kommentar
Straffelovens paragraf 142 - eller den saakalte blasfemiparagrafen forbyr det rimelig klart. Ikke bare mot kristendommen, men ogsaa andre religioner.

8390534[/snapback]

Men jeg kan fortsatt ikke se noen som har gjort narr av noen som helst religion her

8390542[/snapback]

Aa gjore om et av de ti budene for moro, vil jeg si gjor narr av kristendommen.

 

§ 142. Den som i ord eller handling offentlig forhåner eller på en krenkende eller sårende måte viser ringeakt for nogen trosbekjennelse hvis utøvelse her i riket er tillatt eller noget lovlig her bestående religionssamfunds troslærdommer eller gudsdyrkelse, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med hefte eller fengsel inntil 6 måneder.

Lenke til kommentar
Det er ikke religionsfrihet, men blasfemi i forhold til  de ti bud og det kristne budskapet de ti bud inneholder.

8390462[/snapback]

Blasfemiparagrafen er en gammel tullelov som kun eksisterer i dag for å hindre at alle religiøse blir fremstilt som ignorante idioter. Heldigvis er det noen partier som jobber med å fjerne den.

8390558[/snapback]

Please, ikke fjern den loven. Da kan jo noen finne på å plage oss b-real'ere! På en annen side, det med Jarmo var ikke så dumt. De som ikke tror på b-real, eller som gjør narr av han, må reise en tur til Jarmo :)

Lenke til kommentar
Jo, alle har da lov til å gjøre narr av kristendommen.

8390493[/snapback]

Straffelovens paragraf 142 - eller den saakalte blasfemiparagrafen forbyr det rimelig klart. Ikke bare mot kristendommen, men ogsaa andre religioner.

8390534[/snapback]

 

Så det er staffbart for meg når jeg sier at gud er teit?

Lenke til kommentar

Aa gjore om et av de ti budene for moro, vil jeg si gjor narr av kristendommen.

 

§ 142. Den som i ord eller handling offentlig forhåner eller på en krenkende eller sårende måte viser ringeakt for nogen trosbekjennelse hvis utøvelse her i riket er tillatt eller noget lovlig her bestående religionssamfunds troslærdommer eller gudsdyrkelse, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med hefte eller fengsel inntil 6 måneder.

8390571[/snapback]

Her bommer du. Å gjøre om på et av de ti budene til f eks "Du skal ha kjipe meninger om abort", "Du skal elske ditt medmenneske så lenge det ikke er snakk om homser", for å fremheve de mange kjipe holdningene til en stor del av kristne ville vært i strid, dette handler om å bruke bibelen som en referanse for en spøk som ikke gjør narr av kristendom, men noe annet (SO-lamers dyrking av b-real).

Lenke til kommentar
Aa gjore om et av de ti budene for moro, vil jeg si gjor narr av kristendommen.

 

§ 142. Den som i ord eller handling offentlig forhåner eller på en krenkende eller sårende måte viser ringeakt for nogen trosbekjennelse hvis utøvelse her i riket er tillatt eller noget lovlig her bestående religionssamfunds troslærdommer eller gudsdyrkelse, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med hefte eller fengsel inntil 6 måneder.

8390571[/snapback]

Vet du hva? Det er faktisk verd 6 måneder i spjelet!

 

Men for ordens skyld: Jeg mener det motsatte av deg... Jeg viser ikke ringakt eller forhåner/krenker noe som helst. Jeg gjorde tvert i mot narr av forumets oppbygning, der en moderator ord er lov.

 

Bibelen er forresten bare fiksjon i mine øyne

 

 

edit: Takk steffy. Du sa det så mye bedre enn meg :)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...